Vaccinatie Janssen + Booster voldoende?

Met geboortejaar 1967 heb ik Janssen vaccin gehad. Tevens Booster op 27-12. Nu Leersum op de website van ANWB dat dit net als in Duitsland niet meer wordt gezien als volledige vaccinatie. Op andere informatiepagina’s staat echter dat dit wél voldoet. Wat is nu juist?

Leersum = lees ik

Het wordt in Duitsland nu gezien als volledige vaccinatie zónder booster. Dus zoals bijvoorbeeld twee keer Pfizer zonder booster. Je zou in DLD dus voldoen aan 2G, maar niet aan 2G+.

2G+ heb je dan weer een derde prik voor nodig.

Of herstelbewijs >28dgn, <90 dgn ipv die derde prik.

Voor Duitsland weet ik het, maar het staat nu ook voor Oostenrijk vermeld op de website van. de ANEB. Bij andere websites met reisadviezen niet. Ik wil dus graag weten wat voor Oostenrijk geldt v.w.b. Janssen + Booster

ANWB

Ga je op vakantie in Duitsland of is het alleen voor de doorreis?

Het voldoet voor de doorreis en voor sommige deelstaten.

Jullie vragen elke keer naar Duitsland maar ik ga skiën in Oostenrijk. In Oostenrijk lijkt nu ook Janssen niet meer als 2 prikken te gelden, ( dus net als in Dtsl.) tenminste volgens website van de ANWB. Over Oostenrijk wil ik graag duidelijkheid.

Hi Van Vliet, als je even zaken goed naleest ziet AT dat je tweede prik een booster is alleen is de tweede prik maar 180 dagen geldig. Je hebt ook geen PCR nodig om AT binnen te komen. Had je 3 keer Pfizer dan was de derde de booster en deze laatste prik is dan 270 dagen geldig, dus je bent klaar voor je vakantie.😀👍🏻.De doorreis door Duitsland is ook okay. Die gasten in Duitsland zijn helemaal panisch en geven aan dat iemand met Janssen pas na twee prikken na Janssen als een booster zien maar heb je geen last van.

*bericht bewerkt door Gerjon op 09 feb 2022 00:44

Beste Gerjon,
Dank voor je antwoord. Waar vind ik deze informatie?

Ik heb hetzelfde, ook Janssen + booster en dat is gewoon voldoende voor Oostenrijk.
Je kunt je QR code checken op https://greencheck.gv.at/

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

Dank je , ga ik doen.

Hier zou ik ook graag wat meer info over willen.Wij vertrekken namelijk eind februari,mijn echtgenoot is gevaccineerd met Johnson en eind december booster Moderna.Kan er mij iemand vertellen of dit nog ok is voor Oostenrijk?Ik heb alles al afgezocht op internet maar kan nergens de juiste info vinden.
Alvast bedankt voor reactie

Hi KDL, je moet als je via google aan het zoeken bent wel je skibril/google afzetten :).
https://www.austria.info/en/service-and-facts/coronavirus-in…;

Dus voor jou: Janssen + booster is helemaal klaar en geen PCR nodig, alleen is die tweede prik maar 180 dagen geldig. Stel dat je 3 prikken gehad zou hebben dan is de derde prik 270 dagen geldig.
Dus je kan door Duitsland reizen en voor AT geen PCR nodig en je kan alle restaurants naar binnen en een liftpas kopen. Staat ook in de reisapp etc etc.

3x vaccinated (or 1x vaccinated with Johnson & Johnson plus Booster): no PCR test needed

Volgende gevallen is wel of geen PCR nodig en is alleen om AT binnen te komen;
2x vaccinated (or 1x vaccinated with Johnson & Johnson): PCR test mandatory*
3x vaccinated (or 1x vaccinated with Johnson & Johnson plus Booster): no PCR test needed
Recovered: PCR test mandatory**
Recovered, then 1x vaccinated: PCR test mandatory
Recovered, then 2x vaccinated: no PCR test needed
Recovered, vaccinated, recovered: no PCR test needed
1x vaccinated, then recovered: PCR test necessary**
1x vaccinated, then recovered, then vaccinated: no PCR test needed
2x vaccinated (or 1x with Johnson & Johnson), then recovered: no PCR test needed

*bericht bewerkt door Gerjon op 09 feb 2022 09:59

@Gerjon,😂😂Hartelijk bedankt voor de duidelijke info😉😎⛷

Deze info had ik zelf ook gevonden maar op website ANWB staat iets anders. En mensen melden dat bij toegang tot restaurant hun QR het niet doet met alleen 1x Janssen + Booster. Vandaar mijn vraag. Hoopte op reactie van iemand die onlangs is gaan skiën en hier ervaring mee heeft. Nu dat niet lukt op dit forum ga ik idd de greencheck doen.

@KDL, je bent er helemaal klaar voor, ik heb zelf ook 1 keer Janssen en tweede dan de booster met Pfizer. Volgens mij gaat Kuipers weer een volgende boostercampagne aankondigen (Rutte heeft na Janssen en een booster nog een derde prik nodig om te kunnen eten in restaurants in Duitsland). Zou prettig zijn als 12-17 jaar ook nog even de kans krijgt om nog een booster te halen…nog prettiger als ze al die regels in EU gelijk trekken…en nog prettiger als alles weer normaal gaat worden zoals 2 jaar geleden…

Plaats een reactie