Inreizen met herstelverklaring?

Iemand al ervaring met het inreizen naar Oostenrijk met alleen een herstelbewijs en herstelverklaring van arts??

Hi Miran,

Waarom heb je een herstelverklaring van je arts nodig, is je herstelbewijs nog niet geldig dan?

Herstelbewijs of verklaring arts is afhankelijk van je situatie als onderstaand:

Volgende gevallen is wel of geen PCR nodig en is alleen om AT binnen te komen;
2x vaccinated (or 1x vaccinated with Johnson & Johnson): PCR test mandatory*
3x vaccinated (or 1x vaccinated with Johnson & Johnson plus Booster): no PCR test needed
Recovered: PCR test mandatory**
Recovered, then 1x vaccinated: PCR test mandatory
Recovered, then 2x vaccinated: no PCR test needed
Recovered, vaccinated, recovered: no PCR test needed
1x vaccinated, then recovered: PCR test necessary**
1x vaccinated, then recovered, then vaccinated: no PCR test needed
2x vaccinated (or 1x with Johnson & Johnson), then recovered: no PCR test needed

Mijn dochter (17) heeft een herstelbewijs. Vaccinatie is niet meer geldig. (Valt buiten de 210 dagen. Maar moet bij binnenkomst een geldig pcr test laten zien. Waarschijnlijk is deze nog positief, gezien de korte tijd van herstel.
Vandaar het herstelverklaring van arts nodig.> Hi Miran,

Waarom heb je een herstelverklaring van je arts nodig, is je herstelbewijs nog niet geldig dan?

Herstelbewijs of verklaring arts is afhankelijk van je situatie als onderstaand:

Volgende gevallen is wel of geen PCR nodig en is alleen om AT binnen te komen;
2x vaccinated (or 1x vaccinated with Johnson & Johnson): PCR test mandatory*
3x vaccinated (or 1x vaccinated with Johnson & Johnson plus Booster): no PCR test needed
Recovered: PCR test mandatory**
Recovered, then 1x vaccinated: PCR test mandatory
Recovered, then 2x vaccinated: no PCR test needed
Recovered, vaccinated, recovered: no PCR test needed
1x vaccinated, then recovered: PCR test necessary**
1x vaccinated, then recovered, then vaccinated: no PCR test needed
2x vaccinated (or 1x with Johnson & Johnson), then recovered: no PCR test needed

Gerjon op 09 feb 2022 16:09

Hi Miran,

Waarom heb je een herstelverklaring van je arts nodig, is je herstelbewijs nog niet geldig dan?

Herstelbewijs of verklaring arts is afhankelijk van je situatie als onderstaand:

Volgende gevallen is wel of geen PCR nodig en is alleen om AT binnen te komen;
2x vaccinated (or 1x vaccinated with Johnson & Johnson): PCR test mandatory*
3x vaccinated (or 1x vaccinated with Johnson & Johnson plus Booster): no PCR test needed
Recovered: PCR test mandatory**
Recovered, then 1x vaccinated: PCR test mandatory
Recovered, then 2x vaccinated: no PCR test needed
Recovered, vaccinated, recovered: no PCR test needed
1x vaccinated, then recovered: PCR test necessary**
1x vaccinated, then recovered, then vaccinated: no PCR test needed
2x vaccinated (or 1x with Johnson & Johnson), then recovered: no PCR test needed

Gerjon op 09 feb 2022 16:09

*bericht bewerkt door Miran op 09 feb 2022 16:26

Sorry dubbele reactie

*bericht bewerkt door Miran op 09 feb 2022 16:25

Als ze langer dan 14 dagen geleden positief getest is, is de QR code voldoende. Het moment van de vaccinatie maakt dan niet meer uit.
Zie het lijstje:
2x gevaccineerd + genezen = geen pcr nodig

Maar de vaccinatie is niet meer geldig! (Juli 2021 vaccinatie gehad)

Als ze langer dan 14 dagen geleden positief getest is, is de QR code voldoende. Het moment van de vaccinatie maakt dan niet meer uit.
Zie het lijstje:
2x gevaccineerd + genezen = geen pcr nodig

RvRR op 09 feb 2022 16:35

klopt helemaal wat RvRR aangeeft, als het zo is dat je dochter twee vaccinaties heeft gehad dan zal bijvoorbeeld de eerste niet meer geldig zijn en misschien de tweede nog wel (afhankelijk datum tweede prik, tweede prik heeft AT zelfs 210 dagen geldig gemaakt voor 12-17 jaar), met haar herstelbewijs is deze 180 dagen geldig.

Als referentie zou je die twee prikken in de Gruner Pass kunnen stoppen en zal de eerste rood zijn aangezien deze al verlopen is, de tweede zal neem ik aan groen zijn (afhankelijk wanneer ze geprikt is) en met de Int. herstel QR zal je zien dat deze 180 dagen geldig is, hertel is 15e dag na besmetting volgens de Gruner pass geldig en dan is ze dus helemaal klaar en heeft ze geen PCR nodig om AT binnen te komen…

Of heeft ze een prik met een herstel? Neem aan 2 prikken met een herstel, dan is je dochter helemaal klaar voor de wintersport en heeft ze geen PCR nodig of arts verklaring. Het is logisch dat geldigheid van vaccinaties vervallen dus als je dochter twee prikken heeft gehad dan zal de eerste niet meer geldig zijn, neem aan tweede nog wel en dan heeft ze nog een herstel die 180 dagen geldig is. Heeft je dochter twee vaccinaties + een herstel?

*bericht bewerkt door Gerjon op 09 feb 2022 16:52

Maakt niet uit. Net als een booster verlengt een besmetting de geldigheid. Telt weer 180 dagen na de besmetting

De qr van het herstel kun je laten zien en de qr van de vaccinatie.

Fijn dat jullie meedenken. Maar heeft in dec 2020 covid gehad en 1 vaccinatie in juli 2021 gehad en daarna niet meer! Dus die vaccinaties gelden niet meer.En nu mag ze geen vaccinatie omdat ze 14 dagen hersteld is.

dus deze situatie: Recovered, vaccinated, recovered: no PCR test needed.

ze mag inderdaad nu geen vaccinatie dat klopt, als je nu de QR code van haar in de Gruner Pass app zet, wat zie je dan? Neem aan dat hij groen is en dat je een datum t/m juli ziet toch?
Eventueel kan je de instantie Ages nog bellen om te checken of je helemaal goed zit (tel 0043 800555621).
Handig als je het eerste herstel op papier hebt anders kan de GGD hier helpen…

*bericht bewerkt door Gerjon op 09 feb 2022 17:15

Gerjon,
Het is gewoon lastig te bewijzen. Ik ben genezen november 2020, 1x geprikt oktober 2021, en weer genezen 2 weken geleden. Maar de app geeft alleen de laaste besmetting aan en dus niet ook de eerste. Dus het blijft een lastig verhaal.
Al denk ik dat we ons in de meeste gevallen veel te druk maken.

ben ik met je eens maar de GGD kan je helpen aan eerste herstelbewijs van 2020 en als je dit verder voorlegt bij Ages kom je er zeker uit…

@Sudelfeld…
Ik ben ook december 2020 besmet geraakt en uiteraard hersteld…
Vandaag heb ik van de GGD Kennemerland (omdat ik daar getest was) een herstel/besmettings-bewijs op de mail hiervan ontvangen.
Deze print ik dan ook nog maar even uit.
Dit is momenteel de enige mogelijkheid om dit aan te tonen als aanvullend bewijs mocht dit nodig zijn.
Verder 2 vaccinaties gehad waarvan de laatste afgelopen december…
Volgens AGES ben ik geboosterd.
Dus even de GGD bellen en dan kun je hopelijk genieten van een onbezorgde wintersport!

Verkeerde land geboren....

Mijn dochter kan een herstelverklaring halen bij het vaccinatiecentrum.NL.
Maar we gaan duimen dat de negatieve PCR er nog af mag gaan. 🤞🤞
Zou voor veel Nederlanders een grote oplossing zijn.

Gerjon,
Het is gewoon lastig te bewijzen. Ik ben genezen november 2020, 1x geprikt oktober 2021, en weer genezen 2 weken geleden. Maar de app geeft alleen de laaste besmetting aan en dus niet ook de eerste. Dus het blijft een lastig verhaal.
Al denk ik dat we ons in de meeste gevallen veel te druk maken.

Sudelfeld op 09 feb 2022 17:18

Gerjon,
Het is gewoon lastig te bewijzen. Ik ben genezen november 2020, 1x geprikt oktober 2021, en weer genezen 2 weken geleden. Maar de app geeft alleen de laaste besmetting aan en dus niet ook de eerste. Dus het blijft een lastig verhaal.
Al denk ik dat we ons in de meeste gevallen veel te druk maken.

Sudelfeld op 09 feb 2022 17:18

Wat als je een geldig internationaal herstelbewijs bewijs hebt en 2x gevaccineerd (buiten 180dagen), kan je dan wel Oostenrijk in. De QR check app (Grunerpass) geeft dan bij 2G+ nog aan dat je een PCR test nodig hebt?

herstel is inderdaad 11e dag na positieve bevestiging van de GGD geldig;

https://gruenerpass.gv.at/en/genesen/

Validity rules
A certificate of recovery is valid for six months – starting at the earliest with the 11th day after the first infection was confirmed by a molecular test (PCR) and lasting for up to 180 days after that.

Kan je ook navragen bij instantie Ages (tel 0043 800555621)…

*bericht bewerkt door Gerjon op 10 feb 2022 08:55

herstel is inderdaad 11e dag na positieve bevestiging van de GGD geldig;

https://gruenerpass.gv.at/en/genesen/

Validity rules
A certificate of recovery is valid for six months – starting at the earliest with the 11th day after the first infection was confirmed by a molecular test (PCR) and lasting for up to 180 days after that.

Kan je ook navragen bij instantie Ages (tel 0043 800555621)…

Gerjon op 10 feb 2022 08:50

En hoe zit het dan met het volgende: april 2021 genezen, juli 2021 vaccinatie, januari 2022 vaccinatie, deze combi word gezien als booster dus voldoende, maar hoe toon je dat aan? Heb de positieve uitslag wel uitgeprint maar als je die losse QR scan test is hij niet meer geldig

Hi Lindra, dat geldt toch voor iedereen? Ook als je 3 prikken gehad hebt dan ziet AT dan je een booster gehad hebt en dan kan het zijn dan zijn die eerste twee prikken vaak ook al niet meer geldig…heb je je herstel uitgeprint? Anders kan je de GGD nog vragen naar dit bewijs, staat er nog een referentie van je herstel in de Coronacheck app?
Als je bijvoorbeeld als referentie die Gruner pass app gebruikt dan zullen de verlopen QR codes rood zijn (ook die van juli zal rood zijn) en die van januari is groen en hiermee kan je je liftpas kopen en restaurants mee naar binnen. In principe heb je alleen de Coronacheck app nodig, je kan ook de instantie Ages bellen tel 0043 800 555 621. Het gaat bij jou alleen om AT binnen te komen daar je zeker wil weten dat het okay is, je liftpas en restaurants bezoek is helemaal geen issue. Dus je zit gewoon goed mbt inreis en liftpas/restaurant ec.

herstel is inderdaad 11e dag na positieve bevestiging van de GGD geldig;

https://gruenerpass.gv.at/en/genesen/

Validity rules
A certificate of recovery is valid for six months – starting at the earliest with the 11th day after the first infection was confirmed by a molecular test (PCR) and lasting for up to 180 days after that.

Kan je ook navragen bij instantie Ages (tel 0043 800555621)…

Gerjon op 10 feb 2022 08:50

Maar ik had verwacht dat in de Grunerpass bij 2G+ geen X bij PCR zou staan, iemand die daar de reden voor weet?

Hi Rob, die PCR wel of niet staat helemaal los van de Gruner pass. Afhankelijk van volgorde prikken, data, herstel ja, nee, etc bepaald of je voor binnenkomst AT een PCR moet hebben ja of nee. Tevens is die Gruner pass app gemaakt voor Oostenrijkers en kan jij hem mooi ook gebruiken om de QR’s van je gehele gezin erin te zetten en kan je zien tot wanneer de QR geldig is in relatie tot je liftpas en tot wanneer je restaurants mag bezoeken…Lees even terug en dan kan je bepalen of je wel of geen PCR nodig hebt, heb je een booster dan geen PCR nodig en heb je twee prikken met een herstel dan heb je ook geen PCR nodig, zie eerdere communicatie mbt de details👍🏻😀⛷

*bericht bewerkt door Gerjon op 10 feb 2022 19:48

Wij hebben als gezin allemaal op 1 feb Corona gehad positief getest bij ggd en nu een herstel bewijs dat 12 feb in is gegaan . We zijn niet gevaccineerd maar testen nu vast allemaal nog positief als we een pcr doen . Snap eigenlijk niet waarom er nog een pcr bij in komst land moet laten zien want dat heeft geen enkele zin .

Geldt er voor kids vanaf 12 jaar nu wel of geen verplichte PCR test indien er 2 prikken zijn geweest en herstel na positieve test? Voor volwassenen is dit niet nodig maar voor kids lees ik toch verschillende verhalen. Wie weet nu hoe dit zit?

null

Geldt er voor kids vanaf 12 jaar nu wel of geen verplichte PCR test indien er 2 prikken zijn geweest en herstel na positieve test? Voor volwassenen is dit niet nodig maar voor kids lees ik toch verschillende verhalen. Wie weet nu hoe dit zit?

GJTimp op 12 feb 2022 11:41

Geen. Het herstelbewijs geldt als booster.

Heeft iemand ervaring met een papieren herstelbewijs gekregen bij het VaccinatieCentrum. Getekend door erkend arts.
Kun je dit ook gebruiken om een skipas te kopen?
Zij kan door een systeemfout niet een herstelbewijs toevoegen aan de Corona app.
Kan nog een week duren😤😤😤

*bericht bewerkt door Miran op 17 feb 2022 12:46

@Miran, in AT wordt de QR code van je tweede of derde vaccinatie of herstel gekoppeld aan de liftpas. Blijkbaar kan je dus nu niet naar Corona print en een QR code uitprinten van je herstel? Als je de Int. herstel QR via Corna print in de Gruner Pass app stopt (of printje met de int. QR herstel) kan je hiermee ook je liftpas koppelen aan de QR van je herstel. Is soms je tweede prik nog geldig, anders zou je deze kunnen gebruiken voor de liftpas…bel anders de liftpas instantie in Oostenrijk met je case…misschien zeggen ze wel dat het akkoord is als je alle bewijzen kan laten zien…(tja, AT gaat naar 3G dus je kan daar binnenkort lokaal ook testen maar daar zit je natuurlijk niet op te wachten)…

*bericht bewerkt door Gerjon op 17 feb 2022 13:31

Het probleem is dat we dat printje van de ar niet hebben. Daar zitten we op te wachten.

en dus een vorige QR is niet meer geldig ivm de liftpas? Je hebt wel een bewijs dat je positief bent van de GGD (staat verder niet veel bij natuurlijk). Zou de liftpas instantie hier iets mee kunnen of een verklaring van de GGD of je huisarts…

Heb net bericht gekregen van de plaatselijke vvv uit Oostenrijk. Papieren bewijs van arts is geldig. Dus we kunnen😅

Hallo Miran,

Hier ook het probleem dat het herstelbewijs nog niet in de app zit… Dochter 12, is op 1 februari positief getest. Herstelbewijs zouden we al lang moeten hebben, maar door drukte/ problemen bij de GGD kan dit niet aangemaakt worden…
Kan 10 dagen duren. Veel te lang want we vertrekken zaterdag. Nu heb ik gemaild met een instantie die oa over de Holiday Ninja pas gaat. En ik krijg deze reactie;

everyone entering Austria needs to show
· Proof of full vaccination (2 jabs) OR proof of past infection (the medical document needs to show the date of recovery – (for guests from the UK: an NHS email/text of a positive test is not sufficient)
· AND a negative PCR test (valid for 72 hours) OR proof of a booster jab (booster is valid from the first day)

For entry into Austria your daugther needs the „Medical Certificate“ (Anlage B) and a negative PCR test. If she has recently recovered, her PCR test might still turn positive. Therefore, if she has recovered within the past 90 days, she can use the „Medical Certificate (Recovery in line with section 10 Abs. 3)“ (Anlage I) as a substitute for the negative PCR test.

She does not need the Holiday Ninja Pass.

Coronavirus: Entry Regulations to Austria

Best regards
Your team of Sichere Gastfreundschaft

Ik lees dit alsof ze dus met de 2 genoemde formulieren uit de voeten kan.
Zo gaan we het ook doen, want weinig andere keus denk ik.

Plaats een reactie