Gruner pass app

Hoi.
Mijn dochter van 12 heeft 2 vaccinaties, de 2e heeft zij binnen de 180dgn gehad. Voor het inreizen zou ze nog wel een pcr test moeten.
Echter als ik haar qr codes van de vaccinatie in de gruner pass app zet, wordt zowel het vakje inreizen als het vakje nachtleven/restuarant etc groen… terwijl je zou verwachten dat het vakje inreizen nog niet groen kan zijn zonder dat je de pcr uitslag weet…
Weet iemand hoe dit kan?

Het gaat overigens om de wintersport reis naar Oostenrijk

wat gebeurt er als je op een andere telefoon de Greencheck-app installeerd en dan probeert?

Hi Elsbeth, in feite heb je die Gruner pass app niet nodig maar je kan het gebruiken als referenties om QR’s van je gehele gezin erin te stoppen om te zien tot wanneer ze geldig zijn. Je dochter heeft twee vaccinaties en blijkbaar is de tweede nog geldig dus als je kind tussen de 12-17 jaar is dan is AT zo aardig geweest om de tweede QR 210 dagen geldig te houden. Die PCR heeft niets te maken met de Gruner Pass app. De PCR heb je alleen nodig voor je dochter om AT binnen te komen en heeft verder geen relatie tot die Gruner Pass app. In feite kan je ook alles doen met die CoronaCheck app. Als je een PCR test gedaan hebt bij bijvoorbeeld spoedtest.nl en je krijgt de uitslag dan kan je deze uitprinten of je kan de uitslag zelfs nog inladen in je Coronacheck app. Stel dat je dochter toch net nog even positief zou zijn voor de vakantie dan krijgt ze een herstelbewijs en dat is deze dag 11 geldig na de GGD test en dan heb je de PCR helemaal niet meer nodig…

*bericht bewerkt door Gerjon op 10 feb 2022 13:35

Bedankt voor je reactie. Duidelijk

Hoe kan het dan het vinkje voor inreizen ook groen is? Want dan zou je toch denken dat een PCR overbodig is, want je hebt het groene vinkje al zonder PCR?

Die app kijkt naar Oostenrijk intern en heeft niets te maken met het inreizen vanuit het buitenland. Hij heeft bijvoorbeeld aan dat je Tirol binnen mag

Beste Madejo,

AT heeft twee regels a) regels om AT binnen te komen b) regels om in AT een restaurant in te kunnen of een liftpas te kunnen kopen etc.

Er staat inderdaad bijvoorbeeld Eintritt groen bij de plaats Salzburg etc maar dat staat los van a).

Die Gruner pass heb je niet nodig maar gebruiken wel de Oostenrijkers en is een referentie om te zien tot wanneer je QR code geldig is in AT…(je kan ook alle QR codes van je gehele gezin in deze app stoppen).

Tot heden hanteert AT dit nog bij a) om binnen te komen (geen idee om ze deze regels nog gaan veranderen voor de krokus vakantie)…

Volgende gevallen is wel of geen PCR nodig en is alleen om AT binnen te komen;
2x vaccinated (or 1x vaccinated with Johnson & Johnson): PCR test mandatory*
3x vaccinated (or 1x vaccinated with Johnson & Johnson plus Booster): no PCR test needed
Recovered: PCR test mandatory**
Recovered, then 1x vaccinated: PCR test mandatory
Recovered, then 2x vaccinated: no PCR test needed
Recovered, vaccinated, recovered: no PCR test needed
1x vaccinated, then recovered: PCR test necessary**
1x vaccinated, then recovered, then vaccinated: no PCR test needed
2x vaccinated (or 1x with Johnson & Johnson), then recovered: no PCR test needed

Je kan ook de instantie Ages bellen mocht je vragen hebben tel 0043 800555621

Dank je Gerjon!
Zenuwslopend om op deze manier voor te bereiden op de wintersport. Beide jongens (12 en 14) hebben nog geen Corona gehad… Nog een week volhouden en dan hopelijk volgende week een negatieve PCR test!

Dank je Gerjon!
Zenuwslopend om op deze manier voor te bereiden op de wintersport. Beide jongens (12 en 14) hebben nog geen Corona gehad… Nog een week volhouden en dan hopelijk volgende week een negatieve PCR test!

mardejo op 10 feb 2022 14:43

Wij wouden zelf het risico niet lopen dat onze zoon van 15 jaar vlak voor vertrek positief test.
Daarom in Wesel mijn zoon van een booster vaccinatie laten voorzien.

Hierdoor minder kans op besmetting en geen PCR test nodig voor inreizen!

Tja, had misschien handiger geweest als Kuipers net zoals in België voor 12-17 jaar een vrije keus had gegeven voor een booster…nu zitten een hoop lotgenoten in afwachting van een PCR de komende weken.

*bericht bewerkt door Gerjon op 10 feb 2022 16:56

Hoe kan het dan het vinkje voor inreizen ook groen is? Want dan zou je toch denken dat een PCR overbodig is, want je hebt het groene vinkje al zonder PCR?

mardejo op 10 feb 2022 14:24

Voor inreizen heb je geen PCR nodig. Je hebt een PCR nodig om niet in quarantaine te hoeven.
Een booster is trouwens zo geregeld in Duitsland, zonder afspraak, zonder gezeur.

*bericht bewerkt door pizzapuntpflug op 10 feb 2022 17:03

Volgende gevallen is wel of geen PCR nodig en is alleen om AT binnen te komen, dus voor inreizen;

Zie: https://www.austria.info/nl/praktische-info/coronavirus-info…

2x vaccinated (or 1x vaccinated with Johnson & Johnson): PCR test mandatory*
3x vaccinated (or 1x vaccinated with Johnson & Johnson plus Booster): no PCR test needed
Recovered: PCR test mandatory**
Recovered, then 1x vaccinated: PCR test mandatory
Recovered, then 2x vaccinated: no PCR test needed
Recovered, vaccinated, recovered: no PCR test needed
1x vaccinated, then recovered: PCR test necessary**
1x vaccinated, then recovered, then vaccinated: no PCR test needed
2x vaccinated (or 1x with Johnson & Johnson), then recovered: no PCR test needed

*bericht bewerkt door Gerjon op 10 feb 2022 17:19

@Gerjon

Ik ben in juni gevaccineerd met janssen en daarna heb ik covid gehad in januari.

Wat betekent dit voor mij?

Groet Tycho

@Tycho, dat is deze 2x vaccinated (or 1x with Johnson & Johnson), then recovered: no PCR test needed

indien je nog twijfelt kan je Ages bellen, je recovery QR is in AT de 11e dag na je positieve uitslag van de GGD geldig, je herstel zal 180 dagen geldig zijn (deze QR zou je als referentie in die Gruner pass app kunnen zetten en dan zie je de datum tot wanneer je QR geldig is dus dat zal juni/juli zijn, die van Janssen kan je er ook inzetten maar deze zal rood zijn).

Dat je het nu niet meer hebt?

(Of je doet zelf de moeite om de post boven je te lezen)

*bericht bewerkt door marklit op 16 feb 2022 08:58

Beste @Gerjon en @Marklit

Het gaat mij alleen om het inreizen van oostenrijk, want de rest lukt sowieso met mijn herstelbewijs. De PCR-test dat is mijn grote vraag!

Groet Tycho en bedankt voor het antwoorden

*bericht bewerkt door Tychoooo op 16 feb 2022 09:18

meneer Tychooooooooooooooooo :) je weet toch wat “no PCR test needed” betekent of wil je nog dat ik het voor je ga vertalen van het Engels naar het Nederlands:), lees ook wat bovenaan staat of kijk even naar de ANWB site wat ze zeggen over Oostenrijk en daar staat ook een link wanneer je nu wel of geen PCR nodig hebt om AT in te komen maar het antwoord is toch duidelijk meneer Tychooooooooooooooooooooooooooooooooo :):), overigens heb je de Gruner pass app niet nodig, je kan alles met de CoronaCheck app doen enige voordeel van de Gruner Pass app is dat je kan zien tot wanneer je liftpas geldig gemaakt kan worden en je restaurant in mag…dus je bent er helemaal klaar voor.

*bericht bewerkt door Gerjon op 16 feb 2022 09:27

Heerlijke aan de gruner pass is dat je je hele gezin erin kan zetten, daarnaast zien ze in een oogopslag wat de status is, ik heb gemerkt dat het in Oostenrijk wordt gewaardeerd dat je hem gebruikt .

Plaats een reactie