Durf je het aan? Gokken op de pcr voor AT

Durf jij het aan om te wachten op de pcr test van twee pubers op donderdag?

Nu heb ik nog de mogelijkheid om kosteloos te annuleren voor de 19de. Vanaf de 12de kost het de volle hotelrekening van een week.
We kunnen ook naar Frankrijk of Zwitserland, die doen niet zo moeilijk…

Met pubers op school is het niet of maar wanneer de Corona toeslaat.
Wat als het deze week zo ver is?

Of gaat iedereen gewoon de grens over zonder pcr? Of met positieve pubers??

*bericht bewerkt door Multiplan op 10 feb 2022 23:54

Heb je geen reis en annuleringsverzekering? Wij mogen kosteloos annuleren bij een positieve test voor vertrek.
Wij gaan pas een week later, maar wij wagen het erop. Het lijkt er hier ook op dat bij ons de piek onder de scholieren af begint te nemen.

Ik zou lekker fr of ch pakken. Waarom extra risico nemen op problemen.

Edwin van Riel

of alsnog de booster in Duitsland. Wij twijfelen heel erg.

“Is annulering van mijn reis naar het buitenland verzekerd als ik vanwege verplichte quarantaine en/of inreisbeperkingen niet kan of wil gaan?

Nee, dat is geen verzekerde gebeurtenis. Wij adviseren u contact op te nemen met uw reisorganisatie. Mogelijk kunnen zij u hierin tegemoetkomen.”

Staat in de Interpolis voorwaarden.
De puber moet in quarantaine, maar je kan gaan zal de maatschappij wellicht kunnen zeggen!?

Wij hebben een doorlopende annuleringsverzekering bij Interpolis en mogen bij positieve uitslag annuleren

Corona en onze Doorlopende Annuleringsverzekering
Als u of een medeverzekerde op de polis vlak voor vertrek corona krijgt, is annulering van de reis verzekerd. We vragen hiervoor een positieve PCR-test of een doktersverklaring.
Als een dierbare ernstig ziek wordt, waardoor u niet op vakantie kunt, is annulering van de reis verzekerd.

Zonder twijfel annuleren! Is de stress niet waard, meer dan genoeg alternatieven in FR en CH

hier test puber (14 jaar, 3 VO) vanochtend positief… Hij kan dus nog 7 dagen in isolatie. Als hij klachtenvrij is over een week en wij niet besmet zijn geraakt, dan gaan we waarschijnlijk een adres van italiaanse vrienden opgeven (en Oostenrijk als doorreis land gebruiken), als we gecontroleerd worden.
Of toch nog hopen op goed nieuws bij de oostenrijkse persco volgende week… Maar is ook een hele spannende…
Oftewel: als je zekerheid wil: omboeken!

*bericht bewerkt door mardejo op 11 feb 2022 09:40

“Is annulering van mijn reis naar het buitenland verzekerd als ik vanwege verplichte quarantaine en/of inreisbeperkingen niet kan of wil gaan?

Nee, dat is geen verzekerde gebeurtenis. Wij adviseren u contact op te nemen met uw reisorganisatie. Mogelijk kunnen zij u hierin tegemoetkomen.”

Staat in de Interpolis voorwaarden.
De puber moet in quarantaine, maar je kan gaan zal de maatschappij wellicht kunnen zeggen!?

Multiplan op 11 feb 2022 08:15

Ik had toevallig voor iets anders de reisverzekering aan de lijn en had dit gevraagd.

Als een ander land jou een quarantaine plicht oplegt om hun land in te komen(dus wat Oostenrijk deed eind vorig jaar, geen booster was verplichte quarantaine) dan is het geen verzekerd event.

Wanneer je ziek bent en niet mag reizen (een positieve test uitslag) dan is annuleren wel compleet vergoed

dit was overigens de ASR verzekering via de Ski Vereniging.

hier test puber (14 jaar, 3 VO) vanochtend positief… Hij kan dus nog 7 dagen in isolatie. Als hij klachtenvrij is over een week en wij niet besmet zijn geraakt, dan gaan we waarschijnlijk een adres van italiaanse vrienden opgeven (en Oostenrijk als doorreis land gebruiken), als we gecontroleerd worden.
Of toch nog hopen op goed nieuws bij de oostenrijkse persco volgende week… Maar is ook een hele spannende…
Oftewel: als je zekerheid wil: omboeken!

mardejo op 11 feb 2022 09:40

Dan ga je uit van de Nederlandse 7 dagen isolatie. Denk je dat ze dat aantal dagen in Oostenrijk ook hanteren?

Nee, Oostenrijk hanteert 14 dagen, dus dat lukt niet.
Maar volgens mij hoef je geen PCR test voor een puber te laten zien, als je Oostenrijk als doorreis land gebruikt.
Of toch nog hopen op versoepelingen en dat er geen PCR test nodig is (beide zonen zijn wel volledig gevaccineerd, 2 keer pfizer)

Das Genesungszertifikat gilt sechs Monate lang – frühestens vom 11. Tag nach der ersten molekularbiologisch bestätigten Infektion (mittels PCR-Test) eines Krankheitsfalles bis zu 180 Tage danach.

van de site : der grunne pass

en

woensdag persconferentie Oostenrijk, wie weet …

Wij hebben onze zoon van 15 jaar een boosterprik laten halen.
Hij is nu veel beter beschermd tegen het Corona virus en kan zonder problemen Oostenrijk inreizen.

Het geeft enorm veel onzekerheid en daarmee stress, als je 2 dagen voor vertrek een PC moet laten doen.
Als de uitslag dan positief is, dan kun je de reis afbazen. Geen vakantie en geen geld terug!

Wel of niet geld terug is afhankelijk van je verzekering. In principe kun je in het geval van een positieve test niet afreizen wegens ziekte en dat zou gedekt moeten zijn door je annuleringsverzekering als je die hebt en als Corona niet is uitgesloten.

Wij hebben nog kostenvrij gecancelled en gaan naar Zwitserland. Ook nog verrassend goede prijs/kwaliteit verhouding!

Hier is er nu al 1 positief, dus die is einde vd week zeker niet negatief!
En het herstelbewijs is nog niet geldig.

Ik vraag me echt af of je die PCR nodig gaat hebben. Of iemand dat gaat checken. Wij hebben het officieel ook nodig voor onze kinderen. Alleen om in te reizen, want voor de rest hebben ze een groen vinkje.
Ik ben benieuwd of er al mensen ervaring hiermee hebben.

*bericht bewerkt door Taan op 11 feb 2022 16:26

Taan, wat zou jij dan doen als je kind nu positief test (hier ook het geval en Oostenrijk gepland voor 19-26 feb). Puber kan hier nog precies 7 dagen in isolatie. Durf je te gokken op geen controle? Heb je andere ideeen?
Jij schrijft: onze kinderen hebben officieel… Ga jij ze niet laten testen dan voor vertrek?
Mijn hoofd maakt overuren wat nu wijsheid is? Annuleren (verzekering) en omboeken? Gokken op PCR niet nodig? Als iemand nuttige/haalbare ideeen heeft, hoor ik het graag!

*bericht bewerkt door mardejo op 11 feb 2022 16:32

Als je serieus nadenkt, is het idd best lastig allemaal.
Maar wat gebeurt er zo meteen, volgende week als alles weer/grotendeels open gaat en heel zuid-nederland naar de carnaval etc etc.
Ik weet niet of we wel zo hard moeten nadenken.
en geruchten dat Oostenrijk ook alles gaat openen (maarja jullie gaan weekje eerder als wij)

Precies,
Zeg t maar!
En kosteloos annuleren is nog maar de vraag, er zijn genoeg haakjes voor de verzekeraar om te zeggen dat je het toch had kunnen weten dat dit niet gedekt is…
En dan nog; dan heb je geen wintersport

Controle kans zal nihil zijn, maar wil je dat risico lopen.

Weinig tips over, hier gaan nog een hoop gezinnen mee dealen deze week omdat wij iets niet nodig vinden (booster) wat andere -nog- verplicht stellen.

Het is toch heel simpel dat je je aan de regels van een gastland dient te houden.
Wij vinden het ook fijn als buitenlandse toeristen zich hier aan onze regels houden.

Doen alsof je op doorreis bent of zonder vaccinatie in reizen terwijl er een plicht is vind ik bijvoorbeeld ronduit asociaal.

*bericht bewerkt door Bernard88 op 12 feb 2022 08:44

Wij hebben een 14-jarige, die dus met een PCR test mee moet.
Ik heb hem al gewaarschuwd dat hij éxtra voorzichtig moet zijn want vanaf nu mag hij het virus niet meer oplopen.
Tijdens de vakantie verloopt zijn 2e vaccinatie dus we zullen in Oostenrijk ook moeten testen.

We hoopten dus eerst op een booster voor minderjarigen in NL, en nu op versoepelingen in AT.
En mocht dat allemaal niet gebeuren én hij test positief dan hebben we gelukkig geen euro aanbetaald.
Dat zou ik niet eens het ergste vinden. Het feit dat het niet doorgaat vind ik dan veel erger, dus ik zit nu met samengeknepen bilnaad alle zelftestjes af te wachten.

Hier hetzelfde Jay. Alleen met een 12 jarige, wiens vaccinatie gelukkig nog wel geldig is in Oostenrijk.
Een paar jaar terug maakten we ons druk om het weer. Nu hele andere zorgen.

Waarom laat je ze niet boosteren in Duitsland? Ben je van de stress af.

Daar hebben we geen goed gevoel bij. Maar zal hier geen discussie openen over waarom wel of niet boosteren in Duitsland

Het is PCR, of een opfris-prik (booster) halen in Duitsland. In alle landen om ons heen is het mogelijk voor de jeugd van 12-17 om een booster te halen, alleen ons kleine landje aan de Noordzee houdt moedig stand en maakt het nog niet mogelijk.
Ik ga geen discussie beginnen over wat je wel/ niet moet doen, dat moet ieder voor zich bepalen.
Na een 3e vaccinatie hoef je in ieder geval niet meer met samengeknepen billen een pcr af te wachten, en je hebt meer bescherming tegen corona.
Mocht je de opfrisprik (zoals de booster in Duitsland wordt genoemd) overwegen: wij hebben dit voor onze pubers moeiteloos geregeld via Rapidcare in Aken aan de Markt 45. Afspraak gemaakt, supervriendelijke arts die de prik geeft. Daarna (op zondag!) gekeken via Google maps of er een apotheek open was, daar met gele boekje en stempels een qr code laten maken en die in de Corona-warn-app gezet.
Gaat er erg gemoedelijk aan toe en het was totaal geen probleem dat we uit Nederland kwamen, iedereen was zeer behulpzaam.

Hier ook dezelfde spanning met een tiener in ons gezin. Al zijn we precies hierom begin dit jaar al een weekje naar Frankrijk geweest. Je weet maar nooit in deze tijd.

Maar ook zonder tiener ben je niet zeker nu. Als je zelf vlak of een jonger kind voor vertrek besmet raakt, heb je toch een probleem. Met corona de grens over gaat hem ook niet worden. Dus wel of geen booster halen (gaan wij niet doen), het blijft spannend.

Het is inderdaad niet de vraag of we aan de beurt zijn, maar wanneer. Hopelijk na 5 maart…

Als er nog een besmetting komt en de klachten zijn na 7 dagen ook weg voor vertrek weet ik niet of ik het wel zou aandurven zonder pcr… Misschien wel.

het is allemaal lastig. wij zijn op 22 januari allemaal positief getest. 2 personen hebben wij in reizen nog een pcr test nodig. Hier hebben wij inmiddels een getekende verklaring voor van de arts. Nu is het mij nog niet duidelijk of we ook nog die pcr moeten doen?? Is die getekende verklaring IN PLAATS VAN de pcr of heb je de verklaring inclusief pcr nodig? iemand die dit weet?

@Anja, wanneer je de Nederlandse vertaling leest, zou je zeggen dat je naast de positieve PCR dus een doktersverklaring nodig hebt. Dus beide. (dat is wat onzinnig, maar ja, er is heel veel onzinnig rondom corona). Maar de duitse tekst zegt Ersatzung en de Engelse tekst Substitute, dus dat betekent volgens mij in beide gevallen: ‘vervanging’ Dus dan zou de PCR zelf niet nodig zijn,

Wat gebeurt er eigenlijk als de kinderen a.s. donderdag (=dag voor vertrek) positief testen op de (commerciële) PCR. Komt dat in hun CoronaCheck app te staan? of alleen als ik dat zelf toevoeg? Ik heb overigens ook nog een papieren “bewijs”.
Die zegt voor allebei “good to go!”

Ik ben er behoorlijk zenuwachtig van.

Wat gebeurt er eigenlijk als de kinderen a.s. donderdag (=dag voor vertrek) positief testen op de (commerciële) PCR. Komt dat in hun CoronaCheck app te staan? of alleen als ik dat zelf toevoeg? Ik heb overigens ook nog een papieren “bewijs”.
Die zegt voor allebei “good to go!”

Ik ben er behoorlijk zenuwachtig van.

Taan op 12 feb 2022 13:31

Dan annuleer je natuurlijk. Maar het komt in Nederland niet automatisch in je app te staan. Ik snap je 2e opmerking niet helemaal met good to go, je moet nog testen toch?

Wat gebeurt er eigenlijk als de kinderen a.s. donderdag (=dag voor vertrek) positief testen op de (commerciële) PCR. Komt dat in hun CoronaCheck app te staan? of alleen als ik dat zelf toevoeg? Ik heb overigens ook nog een papieren “bewijs”.
Die zegt voor allebei “good to go!”

Ik ben er behoorlijk zenuwachtig van.

Taan op 12 feb 2022 13:31

Dan annuleer je natuurlijk. Maar het komt in Nederland niet automatisch in je app te staan. Ik snap je 2e opmerking niet helemaal met good to go, je moet nog testen toch?

Mickey-1 op 12 feb 2022 13:42

Good to go voor Horeca en skiliften.

*bericht bewerkt door Taan op 12 feb 2022 13:55

Plaats een reactie