13 jaar inreizen met 2 vaccinaties en antigeentest

Hoi, hoop dat iemand antwoord heeft zie door bomen het bos niet meer😊kan ik met mijn zoon van 13 jaar inreizen in Oostenrijk en skipas kopen met 2 vaccinaties en antigeen test? In Oostenrijk doen wij dan nog 2 keer pcr. Vlg de ninja pas moet dat kunnen zoals ik het lees mij maar wil zeker weten…dank en fijne wintersport all!

Nee, je hebt een PCR test nodig om Oostenrijk in te reizen. Een antigeen volstaat dan niet. Je kunt dan vervolgens die PCR test wel als eerste pcr rekenen voor de Ninja-pass. Maar als laatste vaccinatie korter dan 210 dagen geleden is, heb je geen Ninja-pas nodig.

Ok dank je 2e vaccinatie is 29/10 gezet dus dan zou hij niet meer hoeven te testen in Oostenrijk?

Nog een andere vraag is een pcr test bij landelijke GGD goed of moet dit bij een commerciële organisatie zijn?

Op zich kun je een negatieve GGD test omzetten in een QR code in de corona check app. Dan heeft zoon wel een eigen Digid, en telefoon met die app er op nodig.
Maar officieel mag je alleen naar de GGD met klachten of een positieve zelftest. En je kunt niet ver vantevoren een afspraak plannen, dus er is kans dat je ver weg moet, of pas de volgende dag aan de beurt bent. En uitdaging 2 is dat de ggd er 48 uur over kan doen voor je de uitslag hebt. Meestal heb je m wel binnen 24 uur. Commerciële bedrijven geven vaak uitslag nog dezelfde dag in de avond. Nu de PCR weer 72 uur geldig is, is dat minder een probleem.

null

Je kunt je huisarts deze verklaring laten invullen. Is ook geldig. H

Dat formulier is alleen voor een recente besmetting waar mogelijk de PCR test positief blijft geven.

In deze situatie moet je een PCR test hebben om binnen te komen, omdat hij gevaccineerd is en deze nog niet ouder is dan 210 dagen hoef je geen ninja pas.

Plaats een reactie