Vervangen Fischer Pro Mtn 80 ti door....

Ik ski al een tijdje op de Fischer Pro mtn 80 ti in de lengte 173, en ik kan mij eigenlijk geen fijnere ski bedenken (heb voor dat ik deze kocht heel veel vergelijkbare smalle Allmountain ski’s getest).

Maar wil eigenlijk een iets langere vergelijkbare ski gaan kopen.
Ik ben zelf 181 cm en rond de 75 kg, heb ongeveer 70 weken ski en snowboard ervaring in de Alpen en bevind mij de laatste jaren wel 95% op de piste.

Wat is een vergelijkbare ski (mag smaller of breder zijn dan 80 onder de voet) en welke lengte adviseren jullie?

null
null

Ik kan wel bevestigen dat dit hele fijne skies zijn!
Heb ze nu 2 jaar. Zowel op harde pistes als op kapot geskiede pistes goede grip en wendbaar.
Ook buiten de pistes in losse sneeuw kom je goed doorheen.

Waarom wil je langere ski’s?

Je kunt dezelfde ski’s ook langer nemen natuurlijk.

Trouwens, ikzelf ben 180 cm en weegt 80 kg, heb dezelfde ski’s.

Ja, maar ze zijn nergens meer te koop…
En wil gewoon weer een paar nieuwe ski’s.

Zijn de Stockli laser AX of de AR, misschien wat voor mij?
Kan iemand mij vertellen of die vergelijkbaar zijn of misschien wel zelfs lekkerder skiën?

De Stöckli zijn wel echt klasse ski’s, dat voel je direct als je ze onder de voeten hebt.
Ik zou ze vooral uitproberen, ze zijn op veel plekken te huur.
Het is maar net wat je zoekt in een ski.
Wat vindt je de belangrijkste eigenschappen?
Deze Stöckli modellen zijn heel toegankelijk in mijn ervaring. AX past beter bij 95% piste dan de AR.

Ik was prettig verrast door de nieuwe Head Kore 80x.
Dat is echt wat speelser dan een Stöckli, maar met een leuk prijskaartje. Ik zal morgen de Pro mtn 80 eens proberen, heb ik misschien nog wat te melden qua vergelijk.
Er is momenteel echt veel aanbod in 80mm, misschien wel meer dan ooit.

Liever technisch mooi van blauw dan krampachtig van rood :-D

Test je dan wel de pro mtn 80ti?, want dat is echt een andere ski dan de pro mtn 80.

Ik ga vanmiddag eens de verhuur hier af om een paar stockli’s te zoeken.

Helaas de Pro mtn 80 niet uit kunnen proberen, de persoon uit onze groep heeft ze uit ellende omgeruild voor andere huurskis. Ik vermoed dat ze onvoldoende afgebot waren, of bramen. Het waren ook geen ti.
Heb je wel eens naar de Black Crows Divus gekeken?
Momenteel ski ik op de Vertis en het kwaliteitsgevoel tov de Stöckli wordt flink benaderd in mijn ervaring.
Gigi heeft een mooie review online staan.

Liever technisch mooi van blauw dan krampachtig van rood :-D

Heb hier nog bij verschillende verhuurders gekeken, helaas geen stockli laser AX in de verhuur…

Iemand ervaring met de Salomon Stance 84?

Plaats een reactie