3G vanaf 22-2 in Oostenrijk. 2 vaccinaties voldoende?

Ik lees zojuist dat vanaf 22-2 de 3G regel gaat gelden voor inreizen Oostenrijk.

Zijn dan 2 vaccinaties ook voldoende? Of is gevaccineerd alleen geldig als je ook booster hebt?

Dat ligt eraan of het om een 18+ of 18- gaat en wanneer de 2e vaccinatie gezet is.

Voor inreis 2 vaccinaties, 2e is 270 dagen geldig
Voor verblijf 2 vaccinaties, 18+ 180 geldig, 18- 210 dagen geldig
Alternatief is testen of voor een 18+ er toch een booster

Beiden 18+, 2e vaccinatie is 7-2-2022 geweest.

Als je twijfelt kun je de green check app downloaden en je qr code scannen met 3G. Dan zie je meteen of het ok is.

Of je kijkt hier: https://gruenerpass.gv.at/en/

De data van je vaccinatie invullen en je ziet meteen tot wanneer ze geldig zijn

Heb ik inderdaad gedaan.

null

Alleen nu moet je met 2 vaccinaties nog aanvullend PCR test doen. Ik neem aan vanwege de 2G+ regeling?
Dus als het straks 3G wordt vanaf de 22e vraag ik me af of ik dan aan mijn 2 vaccinaties voldoende heb en de PCR achterwege kan laten om in te reizen, in te checken bij hotel en skipassen te halen.

Ja dus

Dus, minderjarige met 2 vaccinaties kan zonder PCR test naar binnen?

Om het iets moeilijker te maken: voor één van de kids verloopt de 2e vaccinatie halverwege de carnavalsweek.
Zou hij werkelijk geen weekpas kunnen kopen?
Waarschijnlijk halverwege de week dus een PCR test in Oostenrijk doen?

QR geldigheid wordt gekoppeld aan de liftpas helaas, dus als de QR vervalt werkt de liftpas ook niet meer, bij 3G kan hij dan testjes doen en weer skiën😄

Dus geen PCR test meer nodig mits 2 vaccinaties <210 dagen (12-18)? Goed nieuws!! Scheelt weer wat euro’s en onrust voor het testen…

Ik zie op de ANWB site het volgende staan:
‘Het registratieformulier is verplicht voor reizigers zonder boostervaccinatie en/of negatieve PCR-test vanaf 12 jaar’
Mijn ouders zijn 2x gevaccineerd en hebben daarna corona gehad (herstelbewijs december 2021) waardoor zij pas in maart in aanmerking komen voor de booster. Moeten zij nu toch dit registratieformulier invullen? Een PCR test hoeven zij niet te doen om in te reizen en ze voldoen aan 2G plus door deze combinatie.

*bericht bewerkt door Natasja72_ op 16 feb 2022 19:31

Nee, registratie is niet nodig mbt deze case…

Heb je vanaf 19 feb nu wél of géén PCR test nodig om Oostenrijk in te reizen als 12 jarige met een herstelbewijs op zak?

null

Je zou toch denken dat twee vaccinaties zometeen genoeg zijn en PCR niet meer nodig is

Heb je vanaf 19 feb nu wél of géén PCR test nodig om Oostenrijk in te reizen als 12 jarige met een herstelbewijs op zak?

Olgadv op 16 feb 2022 20:07

Ik denk vanaf 22e… maar ben ook nog beetje zoekende naar hoe en wat

Ik begrijp niet goed wat je nu niet begrijpt. Gaan we nu weer helemaal opnieuw beginnen met alle vragen? 3G is 3G (met de opmerking hierboven over 18- en 18+) en vanaf 22-02.

Ik begrijp niet goed wat je nu niet begrijpt. Gaan we nu weer helemaal opnieuw beginnen met alle vragen? 3G is 3G (met de opmerking hierboven over 18- en 18+) en vanaf 22-02.

Sudelfeld op 16 feb 2022 20:14

Nou heel simpel eigenlijk: of 2 vaccinaties voldoende zijn voor 3G.

En we daarmee dus klaar zijn voor de wintersport nu en ik mijn PCR test af kan zeggen.

Ik begrijp niet goed wat je nu niet begrijpt. Gaan we nu weer helemaal opnieuw beginnen met alle vragen? 3G is 3G (met de opmerking hierboven over 18- en 18+) en vanaf 22-02.

Sudelfeld op 16 feb 2022 20:14

Nou heel simpel eigenlijk: of 2 vaccinaties voldoende zijn voor 3G.

En we daarmee dus klaar zijn voor de wintersport nu en ik mijn PCR test af kan zeggen.

svansteenis op 16 feb 2022 20:23

*bericht bewerkt door Oostenrijk_ op 16 feb 2022 20:49

Vanaf 22 februari is geen PCR nodig om in te reizen. Tot die tijd nog wel. Tenzij er een booster is.

Vanaf 22 februari is geen PCR nodig om in te reizen. Tot die tijd nog wel. Tenzij er een booster is.

Oostenrijk_ op 16 feb 2022 20:48

Dus resumé…. Indien je een herstelbewijs hebt dan heb je dus vanaf de 19e ook géén PCR test meer nodig om in te reizen?
Misschien wordt het al vele malen gevraagd, excuus daarvoor. Maar echt een helder duidelijk antwoord staat nergens

Dan wel met de kanttekening die al gemeld is dat voor inreizen de tweede prik 270 dagen geldig is, zit je erbuiten dan kan je dmv testen binnen komen, dan weer mbt de liftpas voor 12-17 jaar; tweede prik is 210 dagen geldig en als deze verlopen is kan je mbt 3G dmv testen verder skiën of dmv een volgende prik, dus voor veel kinderen van midden en zuid Holland zal de PCR voor de krokus niet nodig zijn…noord Holland heeft pech…

*bericht bewerkt door Gerjon op 16 feb 2022 21:11

Jawel hoor. Het is zo helder als wat. 1 van de 3G is Genezen.
De PCR ( de G van Getest) is dus voor het geval je niet Genezen of Gevaccineerd bent.
Je bent maximaal 180 dagen Genezen,
Gevaccineerd: maximaal 180 dagen laatste prik 18+, 210 dagen 18-, en bij een boosterprk 270 dagen maximaal.
En alle andere gevallen geldt de 3e G, dus testen.
Maar dus geen combi meer Genezen + test, of geldige vaccinatie + test.

Jawel hoor. Het is zo helder als wat. 1 van de 3G is Genezen.
De PCR ( de G van Getest) is dus voor het geval je niet Genezen of Gevaccineerd bent.
Je bent maximaal 180 dagen Genezen,
Gevaccineerd: maximaal 180 dagen laatste prik 18+, 210 dagen 18-, en bij een boosterprk 270 dagen maximaal.
En alle andere gevallen geldt de 3e G, dus testen.
Maar dus geen combi meer Genezen + test, of geldige vaccinatie + test.

Sudelfeld op 16 feb 2022 21:12

Dit geldt dus vanaf de 22ste en niet vanaf de 19e….jammer! Toch nog PCR test doen dus 🤨

Hoe lang geleden is herstel?

QR geldigheid wordt gekoppeld aan de liftpas helaas, dus als de QR vervalt werkt de liftpas ook niet meer, bij 3G kan hij dan testjes doen en weer skiën😄

Gerjon op 16 feb 2022 17:47

Prima om halverwege een test te doen. Neem aan dat die ook wel 2 of 3 dagen geldig is, dus daar zingen we de week wel mee uit.

Toch vraag ik me af of en hoe die QR code gekoppeld zit aan je skipas. Ik ben al een paar dagen in Oostenrijk geweest en ik kocht de skipas in het hotel. De hotelier heeft onze QR codes gescand met de GreenCheck app, maar de skipassen waren niet persoonlijk (gewoon op de balie gelegd onder het motto ‘pak er maar één’).

Hoe lang geleden is herstel?

Sudelfeld op 16 feb 2022 21:26

Vorige week! 😅

Dan even langs huisarts met H of I document. Is medische verklaring, want dikke kans dat je positief test. Arts even dat document laten invullen en dan is de PCR niet nodig

Dan even langs huisarts met H of I document. Is medische verklaring, want dikke kans dat je positief test. Arts even dat document laten invullen en dan is de PCR niet nodig

Sudelfeld op 16 feb 2022 21:31

Ja die kans is aanwezig inderdaad. Waar vind ik die documenten? Alvast dank!

https://www.austria.info/nl/praktische-info/coronavirus-info…

Even naar beneden scrollen onder kopje “Inreizen met positieve test”
In het Nederlands lijkt het of je dan en een positieve test en een medische verklaring nodig hebt, maar dat is niet zo. Die medische verklaring is de vervanging van de PCR.

*bericht bewerkt door Sudelfeld op 16 feb 2022 21:36

Dan even langs huisarts met H of I document. Is medische verklaring, want dikke kans dat je positief test. Arts even dat document laten invullen en dan is de PCR niet nodig

Sudelfeld op 16 feb 2022 21:31

Ja die kans is aanwezig inderdaad. Waar vind ik die documenten? Alvast dank!

Olgadv op 16 feb 2022 21:33

*bericht bewerkt door Olgadv op 16 feb 2022 21:36

Maar nog even ter verduidelijking…. Het gaat om mijn dochter van 12 die ongevaccineerd is maar wel een herstelbewijs heeft. Is dan zo’n document getekend door huisarts ook voldoende?

Yep. 12 of 91 maakt bij herstelbewijs niet uit.

Plaats een reactie