3G vanaf 22-2 in Oostenrijk. 2 vaccinaties voldoende?

Als je na 22-2 met alleen een negatieve pcr binnenkomt.
Kan je dan na 72 uur in Oostenrijk een nieuwe af laten nemen? Of moet je dan ook andere registratieformulier en invullen?

Voor de zekerheid de vraag, mijn dochter 15 jaar. Heeft corona gehad binnen, het half jaar gevaccineerd. Ze heeft nu een QR-code 1/1 met vaccinatie datum 31-10-202.
Na 22-2 nu wel of geen PCR voor Oostenrijk nodig om binnen te komen?

T/m de 21e geldt 2G+
Vanaf 22 februari 3G
3G betekent: gevaccineerd (18+ 180 dagen geldig na de 2e, en de booster is 270 dagen geldig,18-min 210 dagen geldig na de 2e), genezen (11-180 dagen genezen) of getest (voor inreis een PCR van maximaal 72 uur oud en binnen Oostenrijk voor verblijf, horeca, skipas etc een PCR van maximaal 48 uur oud).
Voor inreis is de 2e vaccinatie wel 270 dagen geldig.

Als je deze regels volgt kan iedereen dus voor zichzelf bepalen of ze eraan voldoen.

Wil je het controleren: download de green check app. Kies 3G en scan je QR code. Dan zie je direct of je een rood of groen scherm krijgt.

*bericht bewerkt door RvRR op 17 feb 2022 08:22

null

Ik heb nu contact met ons hotel. Zij zeggen dat voor inreizen nog wel 2G+ geldt.

Als ik de info hierboven lees zie ik dat ook te staan.

Verderop staat wel dat vanaf 19 februari 2G of 3G is bij accomodaties en skiliften.

Wat is het nu?

Zou ook bijzonder zijn als je binnen Oostenrijk alles af kunt met 2G of 3G, maar dat je om binnen te komen wel nog vastzit aan die 2G+.
Ik wilde onze PCR al afzeggen (2x gevaccineerd) omdat ik dacht dat we vanaf de 22e geen PCR meer nodig hadden. Maar ik zie over het inreizen zelf nu dus nergens te staan dat dit ook naar 2G gaat.

Wie heeft een idee?

Dit is nog niet aangepast.
Vanaf 22 feb 3G, staat ook op website Oostenrijkse overheid

Dit is nog niet aangepast.
Vanaf 22 feb 3G, staat ook op website Oostenrijkse overheid

RvRR op 18 feb 2022 08:54

Super! Dankjewel voor je snelle reactie. Ik begon weer zo te twijfelen…

En met samengesteld gezin wil je toch goed voorbereid zijn, aangezien je ook met andere ouders hebt te maken.

Maar dan kan de PCR eraf! Fijn!

De Reisapp van de Nederlandse overheid is nu aangepast. Oostenrijk staat nu ook weer op groen zelfs 😃

Zag het ook net ja… bovenstaande! Alleen in de tweede foto staat weer tot 5-3.

Maar kan ik gewoon van bovenste uit gaan vanaf 22-2 is het 3G dus geen Booster of PCR nodig…?

null

Plaats een reactie