Route

Wij vertrekken vrijdagmiddag om 12 uur vanuit Zuid-Holland en rijden dan door tot net voorbij Munchen. Zijn er veel werkwerkzaamheden op dit moment in Duitsland? Advies voor een bepaalde route?

Wij vertrekken vrijdagmiddag om 12 uur vanuit Zuid-Holland en rijden dan door tot net voorbij Munchen. Zijn er veel werkwerkzaamheden op dit moment in Duitsland? Advies voor een bepaalde route?

wintersport2020 op 21 feb 2022 12:14

Google maps is your friend

Volgens mij is de A3 een vrij groot drama. A61 valt mee. Op de A8 ook wat werkzaamheden, met name bij Pforzheim dacht ik.

Mr. Slow

Net terug van een weekje Oostenrijk. Heenreis via de 61, 6, 8 en bij Kufstein de grens over, eigenlijk weinig problemen gehad vwb baustelle. Terug reis gaf Google aan dat de A3 sneller zou zijn maar zoals Quick aangeeft is dat nou niet bepaald lekker rijden. Zo’n 15 Baustelle later heeft de cruise control een stuk minder aangestaan.

A3 met name tussen Wurzburg en Nurnberg veel lange Baustellen. Als het doorrijdt valt het allemaal wel mee, maar geen idee hoe dat einde van de middag daar is. Heen die route gereden op een vrijdag begin deze maand. Toen 's morgens vroeg Sperrung aangegeven en werden wie via A7 (-> Ulm) en dan na een poosje A6 (-> Nurnberg / München) omgeleid. Die ging prima. Je komt dan aan de zuidkant van Nurnberg op de A9 richting München. Maar nogmaals, geen idee hoe dat 's middags is. Wij reden om een uur of 8 a 9 's morgens bij de kruising A3 / A7…, en in een veel rustigere periode.
En vrijdagmiddag rond Keulen is niet echt een aanrader. Geen idee waar je zit in Zuid-Holland maar ik zou ten zuiden van Keulen kruisen.

Wij vertrekken vrijdagmiddag om 12 uur vanuit Zuid-Holland en rijden dan door tot net voorbij Munchen. Zijn er veel werkwerkzaamheden op dit moment in Duitsland? Advies voor een bepaalde route?

wintersport2020 op 21 feb 2022 12:14

Google maps is your friend

nielsmeester op 21 feb 2022 12:50

+1

Zijn er veel werkzaamheden… LOL. Die is echt grappig. Beetje alsof je vraagt of het veel regent in NL :D

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

https://www.verkehrsinfo.de/index.php?menuselect=3&UIN…

Je kunt ook in de Playstore een app van de ADAC downloaden.
Zoals al eerder gezegd, Google is your friend.

*bericht bewerkt door Rovati op 21 feb 2022 19:38

Ik ga nu al zo’n 20 jaar op wintersport en ben ook een aantal keer zomers naar Oostenrijk gereden… Ik heb nog geen jaar gehad dat er weinig wegwerkzaamheden waren. Op welke route dan ook.

Maar afgelopen vrijdag zonder oponthoud. Aars Ingolstadt gereden en zaterdagochtend vrijwel zonder file naar wagrain doorgereden. De 2 files die we hadden waren rond München op de bekende plekken. Vlak voor het stadion van de 9 naar de 99 en even verderop naar de 8 toe.

Ik heb Google maps aan en volg de snelste route. Dat werkt het best!

🏂

Plaats een reactie