Wintersport bagage Transavia

Iemand ervaring met het meenemen van wintersportbagage bij Transavia?
Binnenkort vlieg ik vanaf Eindhoven naar Salzburg en mag ik 15 kg aan wintersportbagage meenemen. Nou heb ik mijn nieuwe tas binnen dus ging ik mijn spullen testen op gewicht. Dit waren alleen mijn ski’s, stokken, schoenen en helm. Hierna woog de tas 16,6kg!
Vooraf had ik bedacht om de gaten op te vullen met bijvoorbeeld skisokken of kleding om mogelijke beschadiging tegen te gaan. Dit gaat dus niet omdat ik al over het gewicht heen zit.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Gaan ze mijn tas echt wegen? Zal ik voor 2 á 3 kilo te veel gewicht bij moeten betalen? Zo ja, enig idee hoeveel?
Zou ik het er op moeten bluffen en toch de gaten opvullen in mijn tas? Dan kom ik uit op 18kg. Zou Transavia hier moeilijk over doen? En is het toegestaan om mijn bergschoenen erbij te doen? Dit hoort voor mij ook bij de wintersportuitrusting…

Ik heb al best wel vaak met wintersportbagage gevlogen, je kan niet anders als telemarker :)

Hoe ermee omgegaan wordt is erg verschillend. Soms wordt de boel wel gewogen. Soms ook niet en staat er een rolcontainer waar je je ski’s in moet zetten. Of je moet naar de odd size.

1 kg te zwaar zal niet direct een probleem zijn. En anders kan je altijd nog iets eruit halen.

Wat je erin doet is in feite jouw zaak. Zij hebben daar niks mee te maken, zo lang het legaal is mag het.

Vroeger werd er echt nooit gewogen en nam ik altijd 2 paar ski’s mee in één zak (je blijft toch een Hollander ;) ).

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Het is voor mij niet mogelijk om iets uit mijn wintersportbagage te halen. Hoe groot is de kans dat mijn bagage gewogen zal worden? Gebeurd dit op Eindhoven airport sneller als bij Schiphol? Of juist andersom?
Ik zal rond 05:30u inchecken dus dan is het nog erg rustig op het vliegveld, misschien zijn ze dan strenger? Zullen ze je dan ook echt ter plekke bij laten betalen?

je moet er wel vanuit gaan dat ze het checken, gewogen wordt het sowieso tegenwoordig.

Maar…, wat zou het extra kosten als je ipv 15kg naar 33kg gaat? Transavia biedt dat toch altijd aan om extra kgs te kopen?

je moet er wel vanuit gaan dat ze het checken, gewogen wordt het sowieso tegenwoordig.

Maar…, wat zou het extra kosten als je ipv 15kg naar 33kg gaat? Transavia biedt dat toch altijd aan om extra kgs te kopen?

HN65 op 21 feb 2022 15:12

Die keuze hebben wij niet gekregen… Word de ski bagage wél altijd gewogen?

Neem je geen andere ruimbagage mee dan? Je moet je kleren, toiletspullen e.d. toch ook ergens in doen? Ik heb een skitas met ski’s en stokken als wintersportbagage geboekt maar daarnaast nog 15 a 20 kilo aan ruimbagage. Da’s 1 backpack met m’n schoenen, helm en de rest van de spullen/kleding die ik die week nodig heb.

Als je andere ruimbagage hebt dan kom je denk ik wel weg met het gemiddelde. En anders wil ik wel weten hoe je het mee krijgt :)

je moet er wel vanuit gaan dat ze het checken, gewogen wordt het sowieso tegenwoordig.

Maar…, wat zou het extra kosten als je ipv 15kg naar 33kg gaat? Transavia biedt dat toch altijd aan om extra kgs te kopen?

HN65 op 21 feb 2022 15:12

Die keuze hebben wij niet gekregen… Word de ski bagage wél altijd gewogen?

VMVR0205 op 21 feb 2022 15:14

Zover ik weet, maar dat is niet 100% zeker natuurlijk, wordt Odd Size altijd gewogen. Of het nu ski-, golf- of duikspullen zijn. De stress die het geeft of het allemaal goed gaat kun je toch gewoon wegnemen door extra bagage te kopen? Zoals Mickey-1 zegt of meer gewicht inkopen. Maar wellicht is dat laatste geen optie meer, dan alleen extra ruimbagage bijkopen.

Hier staat het, kan gewoon via je mijn-transavia app of link. 15 euro per 5 kg.
https://www.transavia.com/nl-NL/veelgestelde-vragen/ruimbaga…

Ski-uitrusting is bij Transavia altijd max. 15 kilo. Misschien ook ter bescherming van degenen die al die skitassen handmatig moeten handelen? Dus ik zou inderdaad extra ruimbagage aanschaffen als je dat nog niet gedaan had. Dat kan vanaf 15 kilo.

Interessant, dat je kunt bijbetalen. Mijn skitas (inclusief alle kleding etc) is 22kg. De keren dat ik heb gevolgen (met KLM), ging hij op de band bij de incheckbalie. Vandaar dat ik weet dat hij 22kg weegt.

Ik zou er wel van uitgaan dat je skiuitrusting gewogen wordt. Dit wordt bij het inchecken van je bagage gedaan en op de heenreis had ik zeker het idee dat er op het gewicht werd gelet. Ik had zelf een tas met daarin mijn ski’s, stokken en een lawine airbag (ongeveer 14,5 kilo bij elkaar).

Ik heb de rest van mijn uitrusting als handbagage meegenomen (kleding en helm in een handbagagekoffer) en mijn skischoenen los als ‘accessoire’. Je skischoenen meenemen als handbagage kan ik sowieso aanraden. Mocht er iets misgaan met je ruimbagage dan heb je in ieder geval je eigen schoenen nog, ski’s zijn wat makkelijker te huren als het nodig is.
Voor 5,- euro (dacht ik) kun je prio-boarding bijboeken. Dan is je handbagage gegarandeerd in de cabine (en je kunt eerder instappen en hebt een stoel voor in het vliegtuig).

Roene Desjardijn

Plaats een reactie