Overnachting richting Ischgl

Dit onderwerp gaat over de bestemming Silvretta Arena Ischgl - Samnaun

Wij gaan een paar dagen skien in Ischgl. We willen op vrijdagmiddag vertrekken en dan laat aankomen in de buurt van Feldkirch of Bludenz. Daar zoeken we een overnachtingshotel waar we dus laat kunnen inchecken en op zaterdag vroeg vertrekken om dan mooi op tijd in Ischgl te zijn.
Weet iemand een geschikt overnachtingshotel voor ons? Hoeft niet luxe, mag basic.

Dank alvast voor het meedenken!

Da yang in Rankweil receptie tot 23:00 uur
En anders diverse business hotels in Dornbirn of Hohenems in de buurt van de Messe, vaak met 24h receptie, of minimaal inchecken tot middernacht

*bericht bewerkt door ericelluh op 21 feb 2022 20:30

Bedankt! Da Yang lijkt hiervoor een prima optie.

Is er een reden waarom je niet via de Fernpass rijdt?
Dan heb je diverse mogelijkheden in Tarrenz (Imst) en Landeck.

Ik ben eigenlijk altijd via Bregenz. Fernpas lijkt me onhandig rijden. Of heb je daar juist goede ervaringen en is het juist een aanrader?

Vanuit Noord-Nederland rijden wij altijd via de A7 (via Meppen, Osnabruck, Bielefeld, Kassel)
Dan rij je in één streep naar Füssen (grensovergang) en dus de Fernpassroute. Zelden of nooi files op de heenweg op vrijdag. Terug via de Fernpass op 'n zaterdag is niet aan te raden, of je moet al voor 8 uur de pas achter je hebben. Wij rijden meestal op 'n zondag terug. Ook dan druk, maar het rijdt redelijk door. Alleen als de Fernpass zwaar besneeuwd is (sneeuwkettingen) gaan we via Arlbergtunnel en Feldkirch, maar wel terug naar de A7. In onze ervaring is dat zeker een half uur langer rijden, maar ook filegevoeliger plus extra betalen voor de tunnel.

Bij Memmingen even de navigatie opnieuw laten berekenen wat de snelste route is. Ik vind de file via de fernpass vervelender dan stil staan op de snelweg richting arlberg. De kinderen achterin zijn het daarmee eens

Ook vaak gedaan, overnachting op de weg naar Ischgl. Bijna altijd over de fernpas en als je op tijd bent (ook op zaterdagmorgen) meestal geen probleem. Om de blocken abfertigung (schrijf je dat zo?) voor de fernpas te mijden kun je in fussen crashen. Onderstaand hotel heeft 24 uur service dmv sleutelkluisje bij de deur. https://villa-toscana-fuessen.de/

Ps. Niet doorvertellen:-)

Haha, bedankt!

Ik zal bij Memmingen de navi nog even goed bekijken en ga dan zeker eens via de Fernpass proberen als daar geen file of iets is. Sowieso is een nieuwe route ook wel weer eens leuk!

Wij hebben onderweg naar Ischgl geslapen in het ILL Hotel ( https://ill-hotel.de/de/home ) net voor Memmingen zodat je nog kunt kiezen om over de Fernpas te gaan of over Bregenz. Het is echt een snelweg hotel zonder receptie. Je krijgt een code die je op de deur in moet toetsen. Kamers waren (Dec 2019) zoals op de foto’s.

*bericht bewerkt door Nandeau op 28 feb 2022 15:47

Plaats een reactie