Skigebied Szklarska Poreba in Polen

Is er hier iemand die hier ooit is geweest of er iets vanaf weet? Lijkt me leuk om een x te proberen voor een paar dagen. Gewoon om het mee te maken. Maar als het niets meer voorsteld dan bijvoorbeeld Winterberg is het de afstand niet waard.

Even googelen kom je ook een eind.
650m hoogteverschil (ruim t dubbele van Winterberg).
Sneeuwkanonnen
Langste afdaling ruim 4 km
Alleen 14 km piste is niet zoveel.
Succes met je beslissing en áls je gaat wél even iets op het forum zetten hè.

Het is voor een dag of twee best leuk en vooral lekker goedkoop. Je hebt daar aardig wat skigebiedjes net over de Tsjechische grens ik denk als je dat combineert je best een leuke ervaring kunt hebben. De omgeving is mooi zeker met een laagje verse sneeuw. En de afdalingen zijn wel een stuk langer als winterberg.

Ja, ik ben hier wel bekend. Is niet het beste en meest sneeuwzekere skigebied van Polen. Er zijn wel lange, heel mooie afdalingen (vooral de 4.4 km lange Lolobrygyda is erg mooi), maar deze is vaak pas laat in het seizoen open (februari). Je moet dus echt geluk hebben met het weer. In het begin van het seizoen ben je vaak aangewezen op de enige blauwe piste (Puchatek, 1.3 km) die echt goed besneeuwd wordt en verlicht is, en waarlangs één oude tweepersoonsstoeltjeslift loopt.
De snelle 6-persoons stoel die in 2007 is gebouwd gaat vaak pas laat in het seizoen open. Verder is Szklarska best een leuk dorp en je kunt makkelijk met een mooi treintje naar Harrachov in Tsjechië, waar je ook prima kunt skiën. Om te skiën zijn in Polen Szczyrk (nabij Katowice) en Bialka-Tatrzanska (nabij Zakopane) echter beter. Dit is wel een stuk verder rijden echter.

*bericht bewerkt door HansH87 op 19 sep 2023 21:17

Plaats een reactie