Recente ervaringen Buff met filter

Goedemiddag allen,

Komende vrijdag gaan we richting Hinterglemm.
Nu heb ik een aantal weken geleden de buff inclusief filter voorbij zien komen.
Het lijkt mij een super oplossing voor een mondkapje.
Echter waren de reactie nogal verdeeld, bij het ene skigebied was het prima maar ergens anders weer niet.
Inmiddels zijn we een aantal weken verder en is er veel veranderd op gebied van Corona.

Zijn er hier mensen die recentelijk in Oostenrijk zijn geweest met een buff inclusief filter?
Zo ja, wat was jullie ervaring er mee?

Je ziet normaal gesproken al heel veel mensen met een buff lopen, lijkt me sterk dat ze iedereen controleren om te kijken of er ook een filter in zit?🤷

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 24 feb 2022 15:23

Ik heb er 1 gebruikt en heb hem na een halve dag uitgedaan en gewisseld voor een mondkapje aan helmclips.

In de Buff die wij hadden verschoof het mondkapje constant, en er werd vrij regelmatig gevraagd om het mondkapje in de buff te laten zien, en dan moet je je handschoenen weer uit doen om dat ding open te maken.

Ik heb er 1 gebruikt en heb hem na een halve dag uitgedaan en gewisseld voor een mondkapje aan helmclips.

In de Buff die wij hadden verschoof het mondkapje constant, en er werd vrij regelmatig gevraagd om het mondkapje in de buff te laten zien, en dan moet je je handschoenen weer uit doen om dat ding open te maken.

Thehenk op 22 feb 2022 16:52

Het verschuiven van het filter heb ik vaker voorbij zien komen. Nu heb ik eigenlijk standaard een buff om mijn nek, of het nou heel koud is of niet.
Vind het wat fijner zitten dan dat mijn kraag/rits in me nek zit te schuren.
Dus zit ik te twijfelen of ik een buff met filter bestel om niet de hele tijd met een mondkapje in de weer te zijn.

Voor het geval van een controle stop ik denk ik de filters/verpakking in me jas en dan laat ik die zien.
Hopen dat het dan voldoende is.

Zou er een oplossing zijn om de filters beter vast te zetten?

Zou er een oplossing zijn om de filters beter vast te zetten?

Mountainrocker op 22 feb 2022 16:57

Het probleem is dat de buff (en het compartiment waar de insert in moet) elastisch is, maar de filter insert niet. Er is dus geen elegante of eenvoudige oplossing. Bovendien is de filter insert dusdanig klein, dat hij al begint te kruipen als je eens met je ogen knippert.

Op papier een makkelijke oplossing, in praktijk allesbehalve (ervaringsdeskundige hier).

Vandaag in Going werd het niet geaccepteerd en moest er een ffp2 masker op. Ondanks dat er bijna niet meer op gelet wordt of je überhaupt masker draagt. Je kan dus ongeluk hebben…

Ik heb twee weken geleden de filter met paperclips aan de binnenkant van de buff vastgemaakt. Ik had gehoopt dat dit een oplossing was maar zelfs met de paperclips was ik na een halve skiën mijn filter kwijt. Clipjes aan je helm zijn denk ik een betere oplossing.

Ik heb ze ook gekocht recent ondanks de negatieve recensies. nog geen ervaring mee maar het filter vastnaaien met wat steekjes schijnt te helpen heb ik gelezen op dit forum

Vorig jaar een ffp2 masker gebruikt, nu heb ik al weken een buff van Ski Austria met FFp2 filter. Deze verschuift idd maar ik plak hem met dubbelzijdig stukje tape aan de zijkanten vast aan de binnen zijde van de ruimte waar het in kan. In dec 1x bij een lift gevraagd of er een filter in zat, nu kennen ze inmiddels de buff er staat ook een etiketje met FFp2 filter op.
Deze bevalt mij beter als de gewone FFP2 maskers.

Dienten Die Alte schule

Vorig jaar een ffp2 masker gebruikt, nu heb ik al weken een buff van Ski Austria met FFp2 filter. Deze verschuift idd maar ik plak hem met dubbelzijdig stukje tape aan de zijkanten vast aan de binnen zijde van de ruimte waar het in kan. In dec 1x bij een lift gevraagd of er een filter in zat, nu kennen ze inmiddels de buff er staat ook een etiketje met FFp2 filter op.
Deze bevalt mij beter als de gewone FFP2 maskers.

Elly3 op 22 feb 2022 21:31

Fijn om te horen.
Ik ga hem maar gewoon bestellen en zelf ervaren hoe het is. Neem wel wat paperclips, tape en naald en draad mee en dan komen we al een heel eind.

1x probeert maar vond het waardeloos. Na 2 afdalingen is dat ding nat en kan ik me niet voorstellen dat het nog werkt. Als je je zorgen maakt om covid op te lopen dan beter in de gondel een FFP2 masker opzetten en verder binnenruimtes met mensen buiten de eigen groep mijden. Anders gewoon een normale tube gebruiken.

Ik had er ook één mee naar Zwitserland, maar dat “filter” valt er na 2 of 3 afdalingen uit als je hem niet vastnaait, waarmee het dus direct niet echt “verwisselbaar” meer is.

In Laax (waar ik zat) werd ook een gewone buff geaccepteerd… Wellicht dat stukje tape helpt, maar mij is nooit gevraagd of mijn buff wel of geen FFFP2 is, dus ik zou het geld besparen en voor een paar cent een FFFP2 masker er bij halen , en die gebruiken als ze er om vragen…

De redactie heeft ook een blog over zo’n buff: https://www.wintersport.nl/weblog/24/01/2022/review-buff-fil…
En ook een advies voor het dragen van een masker icm helm: https://www.wintersport.nl/weblog/26/12/2021/de-beste-tip-om…

A bad day of snowboarding still beats a good day in the office

1x probeert maar vond het waardeloos. Na 2 afdalingen is dat ding nat en kan ik me niet voorstellen dat het nog werkt. Als je je zorgen maakt om covid op te lopen dan beter in de gondel een FFP2 masker opzetten en verder binnenruimtes met mensen buiten de eigen groep mijden. Anders gewoon een normale tube gebruiken.

Des op 22 feb 2022 23:42

Heb 3 weken geleden Corona gehad en ben 2x geprikt.
Dus om het krijgen gaat het niet om, meer om te voldoen aan de regelgeving.

Zoals gezegd ga ik het gewoon proberen.
Desnoods gaat het filter er uit en dan zien we wel of ik aangesproken worden.😉

Heb gemailed met VVV Iscghl is hier toegestaan, Heb er ook 1 gekocht afwachten maar!

G Zijlstra

Hoi in december gaan skieen met zo een buff.

1 woord : weggesmeten geld. Filter blijft niet zitten, verschuift, word heel snel nat,… filter was er snel uit en verder clips gebruikt met masker…

Go with the flow

Hoi in december gaan skieen met zo een buff.

1 woord : weggesmeten geld. Filter blijft niet zitten, verschuift, word heel snel nat,… filter was er snel uit en verder clips gebruikt met masker…

bartje0707 op 23 feb 2022 21:05

Kan je aan de buitenkant zien dat het een buff met filter betreft?

Hoi in december gaan skieen met zo een buff.

2 woorden : weggesmeten geld. Filter blijft niet zitten, verschuift, word heel snel nat,… filter was er snel uit en verder clips gebruikt met masker…

bartje0707 op 23 feb 2022 21:05
Go with the flow

Hoi in december gaan skieen met zo een buff.

1 woord : weggesmeten geld. Filter blijft niet zitten, verschuift, word heel snel nat,… filter was er snel uit en verder clips gebruikt met masker…

Nat? hield je de buff om tijdens het skiën? Ik ben van plan hem alleen te dragen als het moet ( in een cabinelift of een drukke rij)

In Saalbach Hinterglemm geweest twee weken geleden. Mijn ervaring is dat ze wel graag een kapje willen zien. Op een gegeven moment ook een masker los onder mijn gewone Buff gedaan met het randje er iets bovenuit gestoken. Dit was voor de liftcontroleur voldoende. Je zou hem ook vast kunnen plakken met ducttape of iets dergelijks zodat je de elastiekjes niet nodig hebt. Vooral dat ze visueel een wit masker zien was de norm is mijn ervaring. Ik moet wel zeggen dat naarmate we verder in de week zaten er steeds minder op gecontroleerd werd.

One life. Live it.

Hoi in december gaan skieen met zo een buff.

1 woord : weggesmeten geld. Filter blijft niet zitten, verschuift, word heel snel nat,… filter was er snel uit en verder clips gebruikt met masker…

Nat? hield je de buff om tijdens het skiën? Ik ben van plan hem alleen te dragen als het moet ( in een cabinelift of een drukke rij)

yoguido op 23 feb 2022 23:00

Yep… was redelijk koud…-18c zoiets denk ik

Go with the flow

Plaats een reactie