Waar kan ik skieen zonder de booster?

Hi forum gebruikers,

Kunnen jullie mij helpen? Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik wil graag gaan skiën ergens in maart/begin april. Nu heb ik wel twee vaccinaties gehad (juli 2021) maar geen booster en ben niet genezen van corona.

Waar kan ik de skiliften als je mijn situatie bekijkt? Ik kan natuurlijk wel een antigeen of pcr test overleggen als ik deze in Nederland vlak voor mijn vertrek afneem.

Dank voor jullie hulp!

Zwitserland

Zwitserland inderdaad. Oostenrijk vanaf 5 maart als het goed is ook! Italie ook met 3G dacht ik?

Let it snow

Frankrijk niet vrees ik ?

Oostenrijk met 3G, gevaccineerd, genezen en anders testen. Dus als je dat doet bij aankomst en halverwege de week nog een keer dan geven ze je skipas weer vrij, en kun je ook uit eten gaan en op de piste in een Almhut lunchen. Bij heel veel Almhutten overdag vragen ze niet eens naar je QR of grunepass meer.

Dienten Die Alte schule

Nog een vraagje over zwitserland; als ik naar porte du soleil wil is dat gebied in zwitserland en frankrijk.

Als ik een verblijf neem in zwitserland waar ik dus geen booster nodig heb, hoe zit dat dan met skieen in het gebied?

Iemand een idee?

Oostenrijk met 3G, gevaccineerd, genezen en anders testen. Dus als je dat doet bij aankomst en halverwege de week nog een keer dan geven ze je skipas weer vrij, en kun je ook uit eten gaan en op de piste in een Almhut lunchen. Bij heel veel Almhutten overdag vragen ze niet eens naar je QR of grunepass meer.

Elly3 op 02 mrt 2022 19:26

Vanaf 5 maart niet meer toch? Alleen voor inreizen.

Nog een vraagje over zwitserland; als ik naar porte du soleil wil is dat gebied in zwitserland en frankrijk.

Als ik een verblijf neem in zwitserland waar ik dus geen booster nodig heb, hoe zit dat dan met skieen in het gebied?

Iemand een idee?

Rjmeijer op 02 mrt 2022 20:41

In Frankrijk is een pass vaccinal verplicht in de skilift. Met twee vaccinaties ouder dan 4 maanden zonder booster of herstelbewijs heb je daar in FR geen recht op. De Franse liften mag je dus niet in.

Er is sprake van dat de pass vaccinal in skiliften half maart vervalt; zie het nieuwsbericht daarover op deze site. Als dat gebeurt, zou je wel gewoon in het Franse deel terecht kunnen.

Gokken dat het wel los loopt zou ik persoonlijk niet doen; wij zitten nu in Flaine en hebben hier al meerder controles op de pass vaccinal door liftpersoneel en de gendarmerie gezien. In januari in L3V hetzelfde verhaal. En er staan in FR hoge boetes op het niet hebben van een geldige pass vaccinal.

Nog een vraagje over zwitserland; als ik naar porte du soleil wil is dat gebied in zwitserland en frankrijk.

Als ik een verblijf neem in zwitserland waar ik dus geen booster nodig heb, hoe zit dat dan met skieen in het gebied?

Iemand een idee?

Rjmeijer op 02 mrt 2022 20:41

In port du soleil kun je prima skiën zonder extra boosters.

Ja klopt @Tiny-M ts gaat natuurlijk later.

Dienten Die Alte schule

In port du soleil kun je prima skiën zonder extra boosters.

Hanes op 02 mrt 2022 21:29

Nu ook al of wachten tot na 15/3?

Jahoor nu ook, niks geen beperkingen gezien…

Jahoor nu ook, niks geen beperkingen gezien…

Hanes op 02 mrt 2022 22:01

Hmm ok. En ook niet als je een skipas gaat kopen? Geen vaccinatiebewijs tonen?

In Zwitserland niet
Je gaat daarna zonder problemen de grens over .
Volgens mij maken sommige mensen zich veel drukker dan dat er werkelijk iets is.

Oostenrijk met 3G, gevaccineerd, genezen en anders testen. Dus als je dat doet bij aankomst en halverwege de week nog een keer dan geven ze je skipas weer vrij, en kun je ook uit eten gaan en op de piste in een Almhut lunchen. Bij heel veel Almhutten overdag vragen ze niet eens naar je QR of grunepass meer.

Elly3 op 02 mrt 2022 19:26

Vanaf 5 maart niet meer toch? Alleen voor inreizen.

Tiny-M op 02 mrt 2022 20:58

Ik meen ergens gelezen te hebben dat QR voor inreizen er ook af gaat!

Let it snow

Frankrijk schaft de coronapas naar verwachting 15 maart af.
Kijk op Frankrijk.nl bericht over corona maatregelen

Nog een vraagje over zwitserland; als ik naar porte du soleil wil is dat gebied in zwitserland en frankrijk.

Als ik een verblijf neem in zwitserland waar ik dus geen booster nodig heb, hoe zit dat dan met skieen in het gebied?

Iemand een idee?

Rjmeijer op 02 mrt 2022 20:41

Je moet voldoen aan de maatregelen die op dat moment gelden in het land waarin je je bevindt.
Het maakt niet uit of je de grens overgaat in de auto, te voet of op skis.

Jahoor nu ook, niks geen beperkingen gezien…

Hanes op 02 mrt 2022 22:01

Hmm ok. En ook niet als je een skipas gaat kopen? Geen vaccinatiebewijs tonen?

Rjmeijer op 02 mrt 2022 22:05

Wij werden bij elke kassa om de QR code gevraagd. Daarnaast waren er bij verschillende liften controles. Soms steekproefsgewijs soms iedereen. Met name beneden bij een opstapplaats (Pre la Joux en Linga in Châtel.)voordat je het grote gebied in gaat. Bij kleinere deel gebieden werd er niet gecontroleerd bij de lift.

zou Italië volgen of niet? Ik moet zoon al dan niet laten boosteren tegen 1/4…

Ik woon zelf in Zwitserland, hier kan je zonder vaccinatie Eijsden, booster ed gewoon lekker skiën.
Ook de grens kom je zo over.
Het skigebied van Davos, Jungfrauregion, Flims/Laax is aan te bevelen. Niets geen poespas en controles. Alles is vrij toegankelijk.

Wij zijn net in Laax geweest. Nergens meer coronapas / qr code. Alleen nog een mondkapje gebruiken in de gondel.

Mijn zoons kwamen met het vliegtuig. Heen geen enkele controle op vaccinaties want dat hoeft niet meer van Zwitserland. Terug wel omdat Nederland dat wel eist. Met de auto heb ik geen controle gezien.

Noorwegen!

In België vanaf maandag. 😁

Bla, bla, bla.

In België vanaf maandag. 😁

bartvwg op 04 mrt 2022 18:08

Hoe liggen de pistes van brakke frituur erbij?

In België vanaf maandag. 😁

bartvwg op 04 mrt 2022 18:08

Hoe liggen de pistes van brakke frituur erbij?

Tiny-M op 04 mrt 2022 18:10

Perfect denk ik. 🤔🤭🤫

Bla, bla, bla.

Net een week in Breuil Cervina geweest. Ligt overigens verbonden met Zermatt (Zwitserland).

Geen qr bij kopen skipas. Nergens qr in horeca. Mondkapjes alleen in grote gondel verplicht.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Wij zijn op de terugweg van een week Grand Massif (Flaine)
Geen controle gehad bij het kopen van passen, ook niet bij de liften. Wel om een terras op te kunnen.

Plaats een reactie