Waar heen met short ski paasdagen (mid april)

We willen met de paasdagen nog 3.5 dag skiën. Pasen valt 15-18 april.

Waar kunnen we nog heen om lekker te skiën. Grote voorkeur heeft oostenrijk ivm afstand.
Verdere wensen gewoon lekkere(rode) pistes.

Ik zit nu in Tux, en raad de hintertuxer gletsjer aan! Is een erg mooi, en sneeuwzeker gebied!

*bericht bewerkt door Mike150202 op 02 mrt 2022 19:11

Paznauntal.
See, Kappl, Galtür.
Elke dag een ander, relatief rustig gebied. Zolang je Ischgl maar overslaat.

Zolang je Ischgl maar overslaat.

Ron7875 op 02 mrt 2022 20:11

Waarom?

We hebben ook een kind van 7.5 bij dus mega gebieden zijn geen noodzaak. (ze skiet wel echt al heel behoorlijk en rood gaat prima).

De plaatsen die jullie noemen is het daar specifiek zo laat in het seizoen nog goed te doen. (tux snap ik = gletcher)

Waren in 2019 eind maart /begin april in Gerlos en dat werd toch al papperig …nu gaan we nog later in het seizoen…

*bericht bewerkt door orkaan1983 op 02 mrt 2022 20:34

Waarom?

Skiwi op 02 mrt 2022 20:17

Dat sloeg op “relatief rustig”.
Tijdens die dagen is het daar gruwelijk druk. De liften kunnen dat meestal wel aan, maar op veel pistes is het dan niet echt leuk.

Ik ben eerder met Pasen in oetz/kuhtai geweest. Prima te doen toen. Ook qua zon/schaduw hellingen

Maar ik zou pas de week ervoor boeken en afhankelijk van de sneeuw situatie een keuze maken

Ötz zal met pasen redelijk rustig zijn. Maar Kuhtai ??
Als het een beetje mooi weer is zit de halve stad Innsbruck daar…

dank alvast voor alle reacties.

Mochten jullie nog aanraders voor gasthofen/hotels hebben:-). Ook hier niet veel eisen, gaan liever vaker per jaar op wintersport dan super luxe te zitten en je geld daarop stuk slaan.

Liever zitten we in wat rustigere gebieden/ pistes ook ivm dochter. Zitten nu bv in Alpbach = (skijuwel en imo zeker niet te druk)

dank alvast voor alle reacties.

Mochten jullie nog aanraders voor gasthofen/hotels hebben:-). Ook hier niet veel eisen, gaan liever vaker per jaar op wintersport dan super luxe te zitten en je geld daarop stuk slaan.

Liever zitten we in wat rustigere gebieden/ pistes ook ivm dochter. Zitten nu bv in Alpbach = (skijuwel en imo zeker niet te druk)

orkaan1983 op 04 mrt 2022 05:28

Stubai dal kan ook een mooie optie zijn. Hoog en sneeuw zeker. Kijk eens naar Hotel Stubai in Schönberg. Mooi hotel, nette prijzen, fijne mensen.

Edwin van Riel

Plaats een reactie