Elan Amphibio vs Wingman

Hallo,

Na een aantal vakanties ski’s gehuurd te hebben wil ik graag overgaan tot aanschaf. Ik heb tot nu toe 2 weken geskied en schat mijn niveau als 6/10 (lichtgevorderd). Ik ski altijd op de piste en heb voorlopig zeker niet de ambitie of behoefte om off-piste te gaan. Ik ben 34 jaar, 1,86m, weeg 85kg en ben technisch niet geweldig onderlegd, maar daarentegen niet bang om op een blauwe of rode piste wat vaart te maken.

Aangezien ik altijd heb gesnowboard heb ik niet veel verstand van ski’s. In januari heb ik nog een weekje op Fischer pro mtn 80 ti 180 all mountain ski’s gestaan. Deze voelden prima, maar soms ietwat lastig om bochtjes te draaien (wellicht wat te breed en lang).

Op deze website las ik onlangs enkel louter positieve reviews van de Elan Wingman 78 C PS. De omschrijving en prijs lijkt daarnaast aardig bij mijn voorkeuren en budget aan te sluiten. Echter de beschikbaarheid van de 176cm lengte is vrij slecht. Vandaar dat ik via de website van Elan uitkwam bij een andere piste/all mountain ski: de Amphibio 12 C. Iets smaller onder de voet, maar verder heb ik weinig verschil tussen beide kunnen ontdekken. De beschikbaarheid van de Amphibio 12 C is online veel beter, tevens van overjarige modellen en zelfs vrij veel aanbod op Marktplaats.

Kortom, welk model denken jullie dat mij het beste schikt? Mijn voorkeur gaat gezien de overjarige modellen (prijs) en beschikbaarheid uit naar de Amphibio 12 C.

Wat doe je eigenlijk graag (korte bochten/lange bochten)?

Met 2 weken ski-ervaring lijkt het me normaal dat een stevigere ski als een Fischer pro mtn 80 ti moeilijker is om goed in de bocht te krijgen. De Elan Wingman 78 C zal dan veel toegankelijker zijn.
De Amphibio 12C lijkt me ook een keuze te zijn waarmee je weinig mis kan doen voor pistegebruik.

Alleszins, blijven werken aan je techniek (via lessen) zal altijd van pas komen.

Glide on!

Kijk ook eens naar de brederen wingmans. (82 of 86) Het verschil in breedte is in mijn ogen verwaarloosbaar bij deze ski. Ik ski zelf de 86 en ben er heel tevreden over. Heerlijk in de ochtend op de strakke pistes en nog net zo lekker als de sneeuw aan het eind van de dag verspoord is.

Snow!

Plaats een reactie