Gezocht: sfeervol groot familieskigebied

Maria Alm voldoet zeker aan je eisen. Rustig op de Natrun, maar met een paar bottlenecks als je dieper in het gebied gaat (o.a. onderaan Aberg). Je kan leuke wandelingen maken op en rond de Natrun en in het dal+omliggende bergen. Kinderen skiën tot aan het dorp. Sleeën kan vanuit enkele hutten in de buurt. Mijn kinderen vonden het wel wat tegenvallen qua mogelijkheden aan blauwe pistes en paadjes (dat was bv in Serfaus & Fiss veel beter uitgewerkt). Probleem in Hochkönig is dat je wel steeds van een aantal lastigere rode pistes moet als je dieper in het gebied wil geraken en anders zit je vast aan lange liftritjes. Er is eigenlijk ook maar 1 route door het gebied.

Alles wat je zoekt heeft Westendorf behalve dat het erg druk is in de schoolvakanties. Ik ben ook in Maria Alm geweest. Fijn gebied maar het dorp zelf vond ik niet zo bijzonder. Wij waren er in januari en het was uitgestorven overdag. 1 restaurant ligt beneden aan een blauwe piste en daar is het leuk vertoeven met uitzicht op de piste (naam ben ik even kwijt). En daar is ook een kinderland.

Jerzens, St.Leonard: Hochzeiger icm Pitztaler Gletsjer.

Plaats een reactie