Route Ischgl

Hallo iedereen,

Ik vertrek zaterdag naar Ischgl. Aangezien ik weinig ervaring heb met Wintersport en Oostenrijk (ga meestal naar Zwitserland). Vraag ik me af hoe ik beste kan rijden.

Ik kom via Maps steeds op een splitsing uit in memmingen. Je kan hier blijkbaar of via:
LIndau, Feldkirch en Sankt Anton
Of Kempten, lermoos en imst

Is een bepaalde route slimmer om te rijden?

Groetjes,

Niels

Indien geen files via de Fernpass: Kempten, Lermoos, Imst. Indien het wel druk is via Lindau. Dit is afhankelijk van het moment😏

TomTom stuurde me de laatste 5 jaar altijd via Lindau. Is wel 15 km langer (en een extra tol tunnel denk ik), maar denk toch dat dat meestal sneller is. Als ik de route nu intik (https://mydrive.tomtom.com/nl_nl), en aangeef dat ik zaterdag vertrek geeft de TT ook een 8 minuten kortere reistijd aan. Zal er as. zaterdag (voor de 6e keer) wel acherkomen…

Je kunt bij Memmingen je navigatie de route opnieuw laten berekenen. Dan kun je kijken waar het het drukste is en hoe de vlag erbij hangt op de achterbank. Via Lindau is inderdaad zo’n 20minuten langer, maar dan kun je de cruise control aan laten staan, kinderen kunnen blijven film kijken. Het is een langer stuk snelweg die overgaat in een B-weg (maar tweebaans). Wel tol betalen bij de Arlbergtunnel. Fernpass is korter, maar bochtiger. Je rijdt door dorpjes, een paar haarspeldbochten en een aantal rotondes. Deze route is wel mooier (mits je niet achter een vrachtwagen of caravan zit).

*bericht bewerkt door JaapD op 10 mrt 2022 09:15

Google maps voor live drukte volgen dan kun je bij Memmingen nog altijd de keuze maken. Wij gaan morgen rustig rijden, met overnachting en daarna door via Kempten/Imst. Maakt in principe niet zo veel uit betreft reistijd. Die paar minuten meer of minder maakt ook het verschil niet.

Bij weinig verkeer en mooi weer zou ik Kempten/Imst (Fernpass) doen.
Er zit welgeteld 1 echte haarspeldbocht in de route, plus een nog wat bochtig stuk bovenaan de pas. De rest van de route gaat redelijk ‘immer gerade aus’.
Het is een mooie route die korter en sneller is (nogmaals, bij weinig verkeer), Bovendien bespaar je €11 tol.
Als je tussen Imst en Pians (20km) de snelweg mijdt, bespaar je ook een vignet, maar dat valt onder hollandse zuinigheid.
Bij drukte of flinke sneeuwval zou ik via Lindau en de Arlberg Schnellstrasse rijden.

*bericht bewerkt door Jay op 10 mrt 2022 10:23

Het is hier boven al gezegd, maar check voor Memmingen via Google Maps of Waze (vind ik betrouwbaarder) welk van beide opties drukker dan wel sneller is. Er is namelijk vooraf geen best antwoord te geven. Hangt echt af van de omstandigheden op het moment dat jij rond Memmingen rijdt.

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Wij zijn in het rijden naar Ischgl via de Fernpass gegaan. Was snachts en er was totaal geen verkeer, dan is dit echt wel de snelste weg.

Bij terugkomst via de Arlberg tunnel gereden omdat het toen veel drukker was. Vrienden van ons zijn toen via de Fernpass gereden en hebben er een uur langer over gedaan, ook al gaf hun navigatie wel die weg aan.

Plaats een reactie