Begin april skiën: Ischgl of St. Anton am Arlberg?

Goedemiddag allemaal,

Wij willen begin april 5 dagen skiën. Nu zitten we te dubben tussen Ischgl en St. Anton. Omdat 90% van de pistes van Ischgl boven de 2000m zijn, denk ik dat dat een goede keuze is. Wie weet hoe de condities in St. Anton zijn? En vooral de verbindingen naar andere plekken in het gebied?

Alvast bedankt!

Groet Jaap

Beide skigebieden zijn goede, sneeuwzekere keuzes voor begin april. De pistes in Ischgl zijn hooggelegen en daardoor sneeuwzeker, terwijl de Arlberg één van de sneeuwzekerste regio’s van Oostenrijk is. De twee locaties staan algemeen bekend voor sneeuwzekerheid, wat uiteraard de aantrekkingskracht (en de daarbij horende drukte) vergroot voor deze periode.

Ik zou me voor deze keuze niet laten leiden door de sneeuwzekerheid, maar door de persoonlijke voorkeur voor één van beide regio’s.

Misschien interessant om bijkomend te vermelden: in het Paznauntal heb je een aantal kleinere skigebieden (See, Kappl en Galtür) die ook in het begin van april geopend zijn en véél rustiger zullen zijn dan Ischgl.

*bericht bewerkt door Mathijs! op 12 mrt 2022 17:05

Goedenmiddag,

Ik zou voor Ischgl gaan. Mijn ervaringen zijn daar zeer goed in April. Galtür, Kappl en See zijn ook leuk om mee te pakken. Eventueel is Arlberg slechts 40 minuten rijden vanaf Ischgl.
Fijne vakantie gewenst. 💪

Ik zou voor Ischgl gaan: meer hoge en minder zongerichte pistes dan St. Anton

Mijn ervaring met St. Anton in april was weliswaar nog genoeg sneeuw, maar wel beton 's ochtends en vanaf een uur of 11-12 dikke pap.
In Ischgl vind je door de hoogte, het feit dat de meeste pistes op het Noorden gericht zijn, én doordat er veel meer artificiële sneeuw is tot laat in het seizoen veel betere pistekwaliteit.

Dank voor jullie antwoorden!! We hebben een hotel in Ischgl geboekt 😁🎿🎿

Ik ga al 16 jaar met Kerst en Pasen naar Ischgl. Als Pasen heel laat valt heb je op de dalafdaling soms wat platte sneeuw maar boven nog nooit een probleem gehad. Met Pasen verblijf ik ook liefst in Samnaun, de Zwitserse kant van het Ischgl skigebied, dat ligt op 1850 meter dus geen problemen begin april. Je hebt dit jaar begin april ook nog geluk met het ‘top of de mountain’ concert op Idalp. Simply Red treedt dan op boven in de sneeuw. Altijd een toffe sfeer dan. Ik heb pech met Pasen want dan treedt een Oostenrijkse artiest op en op 30 April is het de beurt aan Kings of Leon. Ik kan Ischgl/Samnaun alleen maar aanbevelen in die periode

Ik ga al 16 jaar met Kerst en Pasen naar Ischgl. Als Pasen heel laat valt heb je op de dalafdaling soms wat platte sneeuw maar boven nog nooit een probleem gehad. Met Pasen verblijf ik ook liefst in Samnaun, de Zwitserse kant van het Ischgl skigebied, dat ligt op 1850 meter dus geen problemen begin april. Je hebt dit jaar begin april ook nog geluk met het ‘top of de mountain’ concert op Idalp. Simply Red treedt dan op boven in de sneeuw. Altijd een toffe sfeer dan. Ik heb pech met Pasen want dan treedt een Oostenrijkse artiest op en op 30 April is het de beurt aan Kings of Leon. Ik kan Ischgl/Samnaun alleen maar aanbevelen in die periode

Mustangrubyred op 13 mrt 2022 22:19

Dank je! We gaan het zien, er valt waarschijnlijk nog wat sneeuw en wordt weer kouder. Dus kan niet beter. Hopelijk ook nog een zonnetje erbij ☀️

Plaats een reactie