Aankoop advies

Qua vergelijkbare ski misschien de Rossignol React 10ti?
Qua online winkel xspo.nl

*bericht bewerkt door Sjaak27 op 23 apr 2022 21:20

Snowcountry.nl, snow-how.de, sport Conrad, 3s-ski.de
Genoeg online keuze.

Sjaak27 op 22 mrt 2022 12:58

Heb een set Kästle rx12 sl gekocht bij sport schindele uit Ronsberg. Prima ervaring mee en voor een lagere prijs niet gevonden. Heb die ski’s wel eerder al eens getest.

Sportokay.com heeft ook mooie aanbiedingen, vaak nog met extra kortingscodes, skitas erbij enzo.

@evr66 @elisabeth101 @sjaak27 nog ideeën voor shops?

Bennie op 23 apr 2022 20:36

Zijn hier allemaal al wel genoemd. Ik kom voor koopjes toch wel vaak uit bij bottle eigenlijk. Laatste tijd ook wel bij Outdoorxl, wat duurder maar super service als er eens iets kapot gaat bijvoorbeeld

Edwin van Riel

Ik herken het @AMie. Ik ben zelf volledig in het rood en heb laatst een hele gave bril van Oakley gehaald. Alleen zijn mijn skischoenen donkerblauw en oranje, wat niet erg matched. Maarja, veel kon ik er niet aan doen. Erg platte en brede voeten heb ik. De schoenen passen dan ook niet bij de ski’s die ik echt erg top vind. Dit vind ik ook erg jammer.

Keeviiiin op 23 apr 2022 21:18

Misschien dan toch voor die Salomons gaan als je die mooier vindt? Uit je beschrijving maak ik op dat je die ook fijn vindt, maar misschien net iets boven je huidig niveau, maar dat kan juist ook een pre zijn want dan daag je jezelf weer meer uit. Bovendien carven ze geweldig zeg je. Dus dan mssch toch die?

Anne Marie

Looks moeten eigenlijk niet uitmaken, maar ik ben hierbij een beetje kinderachtig in. Ik heb dan ook geen idee hoe je skis kan customizen. Ik dacht misschien aan een custom bovenkant en onderkant, maar waar ik dit kan doen, geen idee. De Fischer Curv GT leek mij ook best interressant. Ook hetzelfde radius. Alleen is hij iets breder in het midden. (4mm) Iemand ervaring mee?

Keeviiiin op 23 apr 2022 20:05

Ik heb geen idee of je je ski kunt laten customizen, klinkt ook erg prijzig, maar er bestaan ook speciale stickers voor op je ski (-gear). Ik heb stickers op m’n ski’s omdat de mijne qua uiterlijk erg lijken op ski’s die veel in de verhuur worden gebruikt. Heb daardoor al een aantal keren meegemaakt dat bij het uitstappen van de gondel mijn ski’s meegenomen waren😡. Gelukkig altijd snel terug kunnen vinden. Maar daarom snel die stickers besteld. Er zijn meerdere firma’s die dit online aanbieden en je kunt je sticker geheel of gedeeltelijk, afhankelijk van de firma, zelf ontwerpen. Hoe lang ze blijven zitten weet ik niet, dat moet nog blijken 😊.

Anne Marie

Complete ski over laten spuiten, zou ik erg gaaf vinden. Iemand die hier ervaring mee heeft?

Misschien kun je ze laten wrappen?

Totales Vollidiot

Skis latem wrappen klinkt als een leuk idee, zijn er zaken in Nederland die dat voor je doen? Of is dat toch een diy klusje? Weet iemand dan ook waar in Nederland dan wraps te koop zijn?

Afgaand op het internet lijkt het een echte doe-het-zelf klus. Ben wel benieuwd welke ski’s je uiteindelijk hebt gekozen @keeviiiin 😊

Anne Marie

Ik ga denk ik toch de rc4 halen. S/race accelereert iets te hard voor wat ik fijn vindt. Beide zijn op hoge snelheid top. https://www.muskelkatersport.de/fischer-rc4-superior-pro-ar-…

Iemand ervaringen op deze site?

Nee, maar ziet er wel oké uit.

Looks moeten eigenlijk niet uitmaken, maar ik ben hierbij een beetje kinderachtig in. Ik heb dan ook geen idee hoe je skis kan customizen. Ik dacht misschien aan een custom bovenkant en onderkant, maar waar ik dit kan doen, geen idee. De Fischer Curv GT leek mij ook best interressant. Ook hetzelfde radius. Alleen is hij iets breder in het midden. (4mm) Iemand ervaring mee?

Keeviiiin op 23 apr 2022 20:05

Ik heb zelf de fischer curv GTs van dit model jaar in 1m83 (radius 17.5m). Ben zelf groot en zwaar, met redelijke techniek (dit jaar +30 dagen geskied), maar ik noem ze toch mijn “big boy” skis. Dit tov mijn dynastar speedzone 14s die mijn “fun” skis zijn.

Pittig stijf, gemaakt voor hard gas geven, en je moet er wel opzitten (dit ook zo bij de dynastars, maar die zijn toch een stuk vergevingsgezinder). Noem de dynastars omdat je deze geskied hebt (speedzone 12 is hetzelfde als de 14, alleen heeft de 14 een raceplaat (R22)). Daarnaast heb ik ook de Atomic X9 getest, die is vergelijkbaar qua kracht en finesse, maar toch iets meer voor de medium en kortere bochten terwijl de “the curv gt” echt wel wat langere bochten wil.

null

Na iets langer dan een weekje zijn ze binnen, Ik denk eigenlijk toch niet ik ze wil personaliseren, de rode kleur is iets donkerder dan verwacht en past eigenlijk wel bij mijn outfit. Dank jullie wel voor de adviezen. (Alleen geen idee of de bindingen op juiste plek zitten…)

null

*bericht bewerkt door Keeviiiin op 06 mei 2022 19:52

Wat bedoel je met de bindingen? Zool lengte opgegeven bij de bestelling? Streepje op de zool zou ongeveer overeen moeten komen met de markering op de ski. “Forward pressure” (eigenlijk de druk waarmee de schoen de 2 bindings delen uit elkaar drukt) kun je even checken (per binding wat verschillend, zoek even de handleiding op eventueel). In geval van twijfel: laat hem even in een winkel controleren.

Edwin van Riel

Cool Kevin! Gefeliciteerd met je aankoop, lekker de hele dag naar kijken😁

Anne Marie

Wat bedoel je met de bindingen? Zool lengte opgegeven bij de bestelling? Streepje op de zool zou ongeveer overeen moeten komen met de markering op de ski. “Forward pressure” (eigenlijk de druk waarmee de schoen de 2 bindings delen uit elkaar drukt) kun je even checken (per binding wat verschillend, zoek even de handleiding op eventueel). In geval van twijfel: laat hem even in een winkel controleren.

evr66 op 07 mei 2022 07:19

De bindingen kreeg ik er los bij, kon nergens mijn zool lengte opgeven bij de bestelling, maar ik denk dat ik dan nog voor de volgende vakantie nog even langs een winkel ga,

Cool Kevin! Gefeliciteerd met je aankoop, lekker de hele dag naar kijken😁

AMie op 07 mei 2022 08:27

Dankjewel, Ik denk dat ik ze de hele dag maar aan doe en wat ga carven in het laminaat ⛷️

Wat bedoel je met de bindingen? Zool lengte opgegeven bij de bestelling? Streepje op de zool zou ongeveer overeen moeten komen met de markering op de ski. “Forward pressure” (eigenlijk de druk waarmee de schoen de 2 bindings delen uit elkaar drukt) kun je even checken (per binding wat verschillend, zoek even de handleiding op eventueel). In geval van twijfel: laat hem even in een winkel controleren.

evr66 op 07 mei 2022 07:19

De bindingen kreeg ik er los bij, kon nergens mijn zool lengte opgeven bij de bestelling, maar ik denk dat ik dan nog voor de volgende vakantie nog even langs een winkel ga,

Keeviiiin op 07 mei 2022 12:08

Kom anders even langs snowworld Zoetermeer op een zondagochtend, fixen we dat voor je 😉

Edwin van Riel

Wat bedoel je met de bindingen? Zool lengte opgegeven bij de bestelling? Streepje op de zool zou ongeveer overeen moeten komen met de markering op de ski. “Forward pressure” (eigenlijk de druk waarmee de schoen de 2 bindings delen uit elkaar drukt) kun je even checken (per binding wat verschillend, zoek even de handleiding op eventueel). In geval van twijfel: laat hem even in een winkel controleren.

evr66 op 07 mei 2022 07:19

De bindingen kreeg ik er los bij, kon nergens mijn zool lengte opgeven bij de bestelling, maar ik denk dat ik dan nog voor de volgende vakantie nog even langs een winkel ga,

Keeviiiin op 07 mei 2022 12:08

Kom anders even langs snowworld Zoetermeer op een zondagochtend, fixen we dat voor je

evr66 op 07 mei 2022 19:21

Iets te ver, maar ik hou het in gedachten 😉

In de buurt van Nijmegen wil ik het ook wel voor je nakijken hoor.

In de buurt van Nijmegen wil ik het ook wel voor je nakijken hoor.

Bennie op 08 mei 2022 05:58

Kijk, zo komen we er wel 👍🏻

Edwin van Riel

Ik woon nu in Utrecht. Ben nu bezig met mijn rijbewijs, als ik mijn rijbewijs nou haal, kan ik veel makkelijker van a naar b komen.

Och, 20 minuten in de IC naar Gouda, overstappen op de sprinter, uitstappen op Zoetermeer. Ff naar de tram lopen en twee haltes verder op Voerweg hoog uitstappen. Nog een kwartier stevig doorstappen met de latten op de nek en je bent bij de skihal. Je trekt een hoop bekijks maar met een uur ben je er.

Plaats een reactie