Vraag: Tassen controle op de piste, bij lift, waarop?

Dus geen eigen drank, maar drank die je gekocht hebt op de luchthaven. En dat de luchthaven daar weer een graantje van meepikt, is mooi meegenomen. Dat is dus wel vergelijkbaar met Val Thorens. Ook daar zal men veiligheid als argument gebruiken om in rugzakken te mogen kijken en drank in te nemen.

dubbel

*bericht bewerkt door paolie op 08 apr 2022 18:29

Een skilift is mijn inziens Besloten Vervoer ipv Openbaar Vervoer. Of wordt het toch door de Overheid gesubsidieerd?

Ik kwam vandaag bij de Plein Sud lift een bord tegen waarop het besluit van de prefect van de Savoie staat, waarin het vervoer van flessen alcohol en drugs wordt verboden
Om de foto te kunnen lezen moet je de foto wel maximaal vergroten, onderaan staat:
Le transport des objets atteint à la sureté et la sécurité des usagers et du personnel est interdit, en particulier le transport de bouteilles d’alcool et de stupéfiants
https://www.flickr.com/photos/skifan/51999867759/in/datepost…

Onze foto’s van vandaag: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

bon ski

Ik kwam vandaag bij de Plein Sud lift een bord tegen waarop het besluit van de prefect van de Savoie staat, waarin het vervoer van flessen alcohol en drugs wordt verboden
Om de foto te kunnen lezen moet je de foto wel maximaal vergroten, onderaan staat:
Le transport des objets atteint à la sureté et la sécurité des usagers et du personnel est interdit, en particulier le transport de bouteilles d’alcool et de stupéfiants
https://www.flickr.com/photos/skifan/51999867759/in/datepost…

Onze foto’s van vandaag: https://www.flickr.com/photos/skifan/albums

skifan op 12 apr 2022 21:07

Bijzonder dat ze dit voor één lift (kunnen) doen, maar goed zo is er tenminste wel een wettelijke basis. Wel lullig voor de tochtenskiër die onderweg is naar een ander deel in het gebied, wordt je drank ingenomen omdat je juist die ene lift hebt genomen…

Ben benieuwd of ze met ‘bouteilles d’alcool’ enkel sterke drank bedoelen of ook laag alcoholische dranken.

Gelukkig is de controle zoals nog in de vorige eeuw.
Amateurs.
Ik ben vorige week daar meerdere malen met een bierrukzak, gepasseerd ik ben een monoskier (lees nooit op de rug valllen), die dus voor de rest bier meeneemt.
Bordje heb ik ook gezien, maar ja ik was aan het skiën.

Als ik een voetbalstadion of een festival bezoek wordt ik ook gefouilleerd en moet ik zelfmeegenomen drank inleveren. Daar is juridisch niets vreemds aan.

paolie op 08 apr 2022 10:42

Klopt
Maar daar staat het ook aangegeven in de voorwaarden op het moment dat jij je ticket koopt.
Hier vind je er niets van terug in de voorwaarden

Als ik een voetbalstadion of een festival bezoek wordt ik ook gefouilleerd en moet ik zelfmeegenomen drank inleveren. Daar is juridisch niets vreemds aan.

paolie op 08 apr 2022 10:42

Klopt
Maar daar staat het ook aangegeven in de voorwaarden op het moment dat jij je ticket koopt.
Hier vind je er niets van terug in de voorwaarden

Togi op 13 apr 2022 09:31

Een prefect kan dit prima verordenen, dat heeft niets met ticket verkoop te maken.

Click. Click. Peace

Gelukkig is de controle zoals nog in de vorige eeuw.
Amateurs.
Ik ben vorige week daar meerdere malen met een bierrukzak, gepasseerd ik ben een monoskier (lees nooit op de rug valllen), die dus voor de rest bier meeneemt.
Bordje heb ik ook gezien, maar ja ik was aan het skiën.

monoskito op 13 apr 2022 01:47

Dus jij drinkt wel een litertje bier tijdens het monoskien overdag?

Gelukkig is de controle zoals nog in de vorige eeuw.
Amateurs.
Ik ben vorige week daar meerdere malen met een bierrukzak, gepasseerd ik ben een monoskier (lees nooit op de rug valllen), die dus voor de rest bier meeneemt.
Bordje heb ik ook gezien, maar ja ik was aan het skiën.

monoskito op 13 apr 2022 01:47

Dus jij drinkt wel een litertje bier tijdens het monoskien overdag?

Dinictus op 13 apr 2022 14:18

Ja, zoals de meesten in mijn ogen.

Dus geen eigen drank, maar drank die je gekocht hebt op de luchthaven. En dat de luchthaven daar weer een graantje van meepikt, is mooi meegenomen. Dat is dus wel vergelijkbaar met Val Thorens. Ook daar zal men veiligheid als argument gebruiken om in rugzakken te mogen kijken en drank in te nemen.

paolie op 08 apr 2022 18:26

Onzin. Nadat ik het gekocht in een winkel op het vliegveld is het mijn eigen drank. En de vliegmaatschappij staat daar helemaal los van.

Luchthaven zijn de regels dus ook alweer anders dan voorheen. Ik dacht namelijk dat je een flesje water niet door de douane mee mocht nemen, maar de laatste keer in januari mocht een gesloten fles van 0.5 liter dus wel door de douane. Dat was in Nederland en Spanje zo. Als ik na de douane bier koop, dan mag dat gewoon mee het vliegtuig in als eigen drank, hoor

Volgens mij mag je alleen gefouilleerd worden of in je rugzak gekeken worden bij een verdenking van iets. Althans, dat is volgens mij in Nederland wel zo. Of ik moet dat echt mis hebben. Of er zijn bepaalde speciale regels. Kan je beter gewoon vodka meenemen. Ziet er net zo uit als water.Als je dan toch de kosten wil drukken. Nog beter is om er verstandig mee om te gaan ;).

Politie mag normaal gesproken niet zomaar in jouw rugzak kijken. Als ik bier mee wil nemen een berg op, dan moet ik dat toch zelf weten, lijkt mij?! Of ik dat op mag drinken is een ander verhaal. In het openbaar drinken mag sowieso niet op veel plekken.

*bericht bewerkt door Edwin. op 14 apr 2022 20:03

Not all who wander are lost

In Nederland mag er in de openbare ruimte alleen zonder concrete verdenking gefouilleerd worden en in tassen gekeken worden als er een noodverordening afgekondigd is door de gemeente. Alcohol kan dan in beslag genomen worden. In de meeste gemeenten zal dat niet vaak voorkomen, maar in de grotere steden is het vrij gebruikelijk rondom grote voetbalwedstrijden of demonstraties. De gemeente bepaalt dan vooraf in welk gebied en in welke periode door de politie gecontroleerd kan worden.

Plaats een reactie