In hoeveel skigebieden ben jij geweest?

Niet zo veel gebieden (13) maar wel in 6 verschillende landen. We gaan doorgaans maar 1 keer per jaar een week, en een paar dagen winterberg, dus dan verzamel je minder liftpassen dan een aantal anderen hier 😱

De teller staat op 18. Wel veel grote aaneengesloten gebieden en een aantal meerdere keren.

@arjen2 gebieden die niet meer bestaan, dat is wel een mooie categorie. Ik ken eigenlijk alleen Stoderzinken als niet meer bestaand gebied (helaas nooit geskied).

Roy83 op 05 apr 2022 20:00

Ik heb er één op mijn lijst staan: Wurbauerkogel (gesloten rond 1995).

*bericht bewerkt door paolie op 06 apr 2022 09:13

De Häusleralm in Mallnitz. Met een éénzitter. Vergeten mee te tellen.

Serfaus/Fiss/Ladis 10x, Solden 1x, val di Fassa 1x, Val Thorans 1x, sankt Anton, Nauders 2x, Winterberg 2x en nog een ander klein gebied in Frankrijk waar ik de naam even niet van weet.

*bericht bewerkt door yonna op 06 apr 2022 16:04

30+ verspreid over Frankrijk, Zwitserland, Italië, Duitsland, Oostenrijk en Tjechië

Leuk om even over na te denken:
Frankrijk (11)
Oostenrijk (6)
Duitsland (2)
Italië (2)
Zwitserland (1)
Finland (1)
23 verschillende gebieden dus. Meer dan ik verwacht had aangezien we nogal honkvast zijn en we sommige gebieden al 10x bezocht hebben. Maar we proberen elk jaar ook iets nieuws te ontdekken naast de gebruikelijke favorieten. Dat kan een kleiner gebied voor een dagje zijn, maar dat kan ook een hele ‘nieuwe’ week zijn. (en soms heb je er dan een nieuwe favoriet bij : )

sneeuw witje en de 7 bergen

Leuk om even over na te denken:
Frankrijk (11)
Oostenrijk (6)
Duitsland (2)
Italië (2)
Zwitserland (1)
Finland (1)
23 verschillende gebieden dus. Meer dan ik verwacht had aangezien we nogal honkvast zijn en we sommige gebieden al 10x bezocht hebben. Maar we proberen elk jaar ook iets nieuws te ontdekken naast de gebruikelijke favorieten. Dat kan een kleiner gebied voor een dagje zijn, maar dat kan ook een hele ‘nieuwe’ week zijn. (en soms heb je er dan een nieuwe favoriet bij : )

SandraSki op 08 apr 2022 08:47 Nou ik Finland zie staan bedenk ik me dat ik er toch weer één ben vergeten.

Leuk om even over na te denken:
Frankrijk (11)
Oostenrijk (6)
Duitsland (2)
Italië (2)
Zwitserland (1)
Finland (1)
23 verschillende gebieden dus. Meer dan ik verwacht had aangezien we nogal honkvast zijn en we sommige gebieden al 10x bezocht hebben. Maar we proberen elk jaar ook iets nieuws te ontdekken naast de gebruikelijke favorieten. Dat kan een kleiner gebied voor een dagje zijn, maar dat kan ook een hele ‘nieuwe’ week zijn. (en soms heb je er dan een nieuwe favoriet bij : )

SandraSki op 08 apr 2022 08:47 Nou ik Finland zie staan bedenk ik me dat ik er toch weer één ben vergeten.
laco op 08 apr 2022 11:28

Dat was juist mijn meest onvergetelijke reis.

sneeuw witje en de 7 bergen

Leuk om even over na te denken:
Frankrijk (11)
Oostenrijk (6)
Duitsland (2)
Italië (2)
Zwitserland (1)
Finland (1)
23 verschillende gebieden dus. Meer dan ik verwacht had aangezien we nogal honkvast zijn en we sommige gebieden al 10x bezocht hebben. Maar we proberen elk jaar ook iets nieuws te ontdekken naast de gebruikelijke favorieten. Dat kan een kleiner gebied voor een dagje zijn, maar dat kan ook een hele ‘nieuwe’ week zijn. (en soms heb je er dan een nieuwe favoriet bij : )

SandraSki op 08 apr 2022 08:47 Nou ik Finland zie staan bedenk ik me dat ik er toch weer één ben vergeten.
laco op 08 apr 2022 11:28

Dat was juist mijn meest onvergetelijke reis.

SandraSki op 08 apr 2022 12:13

Voor mij ook, maar het skiën was niet de hoofdmoot. We hebben ook nog veel andere dingen gedaan. Het was meer een wintersport dan een skivakantie. Waarschijnlijk daarom vergeten bij de gebieden.

Kwantiteit allom hier. Maar kwaliteit; welk skigebied in Europa heeft nu werkelijk álles??

Niet te ver rijden, veel moderne en comfortabele liften met hoge capaciteit, 100% besneeuwbaar, goede prijs/kwaliteitverhouding, uitstekende accomodaties en, niet te vergeten, dampende après ski, ik zeg: Winterberg! 😉

*bericht bewerkt door paolie op 09 apr 2022 00:15

Ook een leuke vraag inderdaad :-)…. Zo komen we de zomer wel door met dit soort vragen ! Voor mij/ons: les 3 vallees: altijd goed om op terug te vallen. Af en toe wat anders, maar toch komen we hier regelmatig weer terug. waarom? aantal km piste, altijd keuze zuid/noord hellingen, prijs/ kwaliteit verhouding en de vele mogelijkheden voor iedereen in onze skigroep. En dan naast L3V ? Superdolomiti voor de fantastische natuur, terrasjes, koffie en lunch. L4V vanwege de uitdagende pistes. En verder in Europa… tja dan wordt de keuze lastig in Europa…

Paulr

Kwantiteit allom hier. Maar kwaliteit; welk skigebied in Europa heeft nu werkelijk álles??

Frank66 op 08 apr 2022 22:09

Dat misschien in een eigen topic ;)?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

We hebben hier al de top 5 en flop 5 topics voor toch?

Born to Ride

@roy Idd daar hebben we top en flop 5 voor
Ca 50 st.

*bericht bewerkt door renéaby op 09 apr 2022 20:40

Niet te ver rijden, veel moderne en comfortabele liften met hoge capaciteit, 100% besneeuwbaar, goede prijs/kwaliteitverhouding, uitstekende accomodaties en, niet te vergeten, dampende après ski, ik zeg: Winterberg! 😉

paolie op 09 apr 2022 00:13

Opzich klopt dit wel allemaal😁👌 Probleem is alleen: de heuveltjes zijn zo laag waardoor de afdalingen enorm kort zijn. Daarnaast moet je altijd rekening houden met mud- skiën en in het weekend crowd surfing.
Dat gezegd hebbende; na een goede dump doordeweeks zeker even leuk om heen te rijden om wat ski sfeer te proeven en de beentjes in te laten komen voor de echte wintersport. Altastenberg en m.n. Neuastenberg zijn ook grappig voor een paar uurtjes (shit weer 2 om erbij te tellen😁)

Zo, dan als ezelsbruggetje maar on-topic ander wordt Roy boos😉 Gok dat ik tussen de 45-50 kom, maar met name vanwege alle gesplitste deelgebieden e.d. zou het zomaar wat hoger nog kunnen zijn. Ik ski pas 6 jaar inmiddels maar wel 2 á 3 keer per jaar en vaak langer dan een week per keer. Daarnaast een grote voorliefde voor het bezoeken van veel verschillende gebieden, zelfs al zitten we middenin een groot gebied:) Niet (goed) verbonden uithoeken -of kleine gebiedjes met niet enkel sleepliften- zijn soms zo heerlijk goed geprepareerd en rustgevend👍

*bericht bewerkt door Amelm op 10 apr 2022 08:32

Ik heb even op mijn alpen-poster gekeken en het zijn er nu 21.

1x in Frankrijk, Italie en zwitserland; de rest in Oostenrijk.

Wij gaan doorgaans naar een groot gebied (150km+) met ook leuke apres-ski; maar pakken de 1e of laatste dag wel eens een klein gebiedje (40km+) mee. Leuk voor de afwisseling en zo ontlopen we ook vaak files.

Leuk topic!

Het is blijkbaar een amalgaam van skigebieden geworden, waarbij het aantal usual suspects niet bijzonder groot is.
De teller stopt voorlopig op 49.

  • Oostenrijk: Warth-Schröcken, Zauchensee-Flachauwinkl, Kleinarl-Flachauwinkl, Schladming, Radstadt, Höchkonig, Fageralm, Diedamskopf, Damüls-Mellau, Mölltaler Gletscher, Nauders, Sillian, Lienz-Zettersfeld, Lienz-Hochstein, Sankt Jakob in Defereggen, Kals-Matrei, Goldeck, Bad Kleinkirchheim, Ankogel, Katschberg, Zillertal Arena en Hochzillertal-Hochfugen
  • Zwitserland: Sankt Moritz (Corviglia), Sankt Moritz (Corvatsch), Saint-Luc/Chandolin, Grimentz/Zinal, Vercorin, Melchsee-Frutt, Scuol en Leysin
  • Italië: Kronplatz, Cortina d’Ampezzo (enkel Tofana), Alta Badia (in combinatie met Arabba), Passo Tonale (in combinatie met Ponte di Legno), Peio Terme, Schöneben, Haideralm, Drei Zinnen Dolomiten (Helm/Rotwand), Drei Zinnen Dolomiten (Padola), Drei Zinnen Dolomiten (Haunold) en Val di Sole (Madonna di Campiglio, Folgarida en Marilleva)
  • Frankrijk: Galibier-Thabor, Orcières-Merlette, Saint-Léger-les-Mélèzes, La Plagne en Alpe d’Huez,
  • Andorra: Arinsal - Pal en Arcalis
  • België: Baraque Fraiture

Kwantiteit allom hier. Maar kwaliteit; welk skigebied in Europa heeft nu werkelijk álles??

Frank66 op 08 apr 2022 22:09

Dat is persoonlijk lijkt me. Winterberg geeft me voldoening zo dichtbij. Schladming geeft me de hemel, Sölden een teleurstelling en Kleinwalsertal geen idee wat er van te vinden… :) Toch vind ik de laatste ook top vanwege de veelzijdigheid om te wandelen en skiën te combineren… Arosa-Lenzerheide vond ik dan weer kwaliteit, maar dan door mijn bril als skiër en niet als totaal beleving… En ja dan heb je Frankrijk een klasse apart, met heel wat prachtige pistes, maar niet wat ik zoek als top vakantie. ;)

*bericht bewerkt door Joy85 op 12 apr 2022 23:13

Wat een memory lane! Leuk om ze allemaal nog eens de revue te laten passeren. Ik kom tot 35 waarschijnlijk nog wel een paar vergeten omdat ik ze niet kon registreren in mijn profiel.

Plaats een reactie