In hoeveel skigebieden ben jij geweest?

Nu het seizoen op zijn eind begint te lopen is het denk ik grappig om eens te zien in hoeveel gebieden je bent geweest (sinds je eerste skireis). Aaneengesloten deelgebieden tellen als 1 gebied, tenzij ze nog niet aaneengesloten waren toen jij er was. Busverbindingen tellen niet als aaneengesloten. In 2018 was Zauchensee, Kleinarl en Flachau dus goed voor drie gebieden, in 2022 voor 2. KWT is bijv ook niet aangesloten, Ifen, Sollereck, Heuberg en Kanzelwand zijn dus verschillende gebieden. De vier SR gebieden zijn wel aangesloten, maar tellen als vier.

Ik heb in 2012 voor het eerst een weekendje in de Sneeuw gestaan en vink, volgens bovenstaande regels, dan 29 gebieden af, allen in Duitsland, Oostenrijk of Italië.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Roy83 , ik zoek 't effe op.🤔

Born to run. B.S.

Bwa dit jaar 12 gebieden. 11 daarvan in het dolomiti superski gebied (alle gebieden buiten Kronplatz en de seiser alm) en daarnaast Monte Rosa.

In totaal 32 dagen geskied, sommige dagen waren maar een uurtje of 2 in de voormiddag andere van lift open tot lift gesloten. 1226km geskied, en toch wel wat verbetering in mijn ski niveau gezien, als relatief onervaren skier. Ook heb ik de seizoenspas er wel uitgekregen aan 27 € per dag ;-)

Met de val en schouderblessure zie ik daar geen verandering meer in komen dit jaar ;-)

Geld de nordhang in winterberg als een losstaand gebied?

En zijn AltaBadia, Val Gardena, Arabba en Pozza di Fassa aparte gebieden of zijn deze aaneengesloten en dus 1 gebied (dolomiti?)

Totales Vollidiot

Ik denk dat 't Covid-comité zich EERST moet buigen over de spelregels voor dat dit weer in een “oorlogje” uitmondt.😀

Born to run. B.S.

Hoe ga je om met gebieden die eerst los waren en nu zijn verbonden met een lift. Maar waar je hebt geskied voordat ze verbonden waren. Tel je die als losse gebieden of als 1 gebied.

En tellen indoorhallen ook als skigebied?

Zonder indoorhallen mee te rekenen kom ik op zo’n 35 skigebieden uit.

Born to Ride

Telt de dorpspiste in Königsleiten als apart gebied? Je kunt er niet skiend of met een lift komen. Wel lopend, maar je kunt overal lopend komen. Er zijn meer van zulke gevallen;Toussuire, Gerlos, Valloire, …

Kijk maar lekker in mijn profiel. Daar staan ze.

Mr. Slow

Bij mij ook. Incluis indoor zit ik nu ergens boven de 90 :)

50+
gestopt met tellen

50+ qua gebieden en leeftijd :-), :-)

Totales Vollidiot

Nu het seizoen op zijn eind begint te lopen is het denk ik grappig om eens te zien in hoeveel gebieden je bent geweest (sinds je eerste skireis).

Roy83 op 04 apr 2022 08:06

Grappig?
Of stoefen?

Nu het seizoen op zijn eind begint te lopen is het denk ik grappig om eens te zien in hoeveel gebieden je bent geweest (sinds je eerste skireis).

Roy83 op 04 apr 2022 08:06

Grappig?
Of stoefen?

monoskito op 04 apr 2022 10:38

Waarom die negativiteit?
De vraag is helder: hoeveel gebieden ben je geweest? De een gaat zijn hele leven naar hetzelfde gebied, de ander gaat iedere keer naar iets anders. En vele variaties daartussen. Allemaal prima toch?

Hoe je telt is inderdaad wel een issue.

Zugspitz Arena bijvoorbeeld. Allemaal losse gebiedjes die een skipas delen. (Lermoos, Biberwir, Bichlbach, Ehrwald, enz). Ik zou die allemaal los tellen.

Lech / St. Anton. Tegenwoordig verbonden met lift tegenwoordig. Ik zou ze als 1 gebied tellen. In de oude situatie (zonder lift) vind ik het lastiger. La Plagne / Les Arcs geldt min of meer hetzelfde voor.

Kappl / Ichgl. Zelfde skipas. Losse gebieden. Vind ik een lastige. Zou ik denk ik wel los tellen. Beetje zoals Sölden en Obergurgl.

Cervinia / Zermatt. Verbonden met lift. Maar wel aparte gebieden, aparte skipassen enzovoorts. Ik zou ze los tellen.

St Jean d’Aulps & Abondance. Onderdeel van PDS. Je moet de bus nemen om er te komen. Toch zou ik die gewoon onder PDS rekenen. En dus niet los meetellen.

Alle gebieden van de Dolomiti Superski. Ik zou ze los tellen, ook omdat ze zich nadrukkelijk los presenteren.

Montgenevre. Ligt feitelijk verbonden met Via Lattea. Moeten we die los tellen?

Afijn. Ik kom 32 gebieden. 9 in Frankrijk, 4 in Italië, 2 in Zwitserland, 3 in de VS en de rest in Oostenrijk.

*bericht bewerkt door havana op 04 apr 2022 11:12

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

In een stuk of 10 verschillende gebieden geweest

13 gebieden in 21 á 22 wintersport trips.
6x Saalbach Hinterglemm en 2x les sybelles heb ik beide 1x geteld. Snowworld en de uithof niet meegerekend😉

🏂

Hoe zit het met de zomer? In meerdere skigebieden geweest, maar skiën was op dat moment lastig.

Laten we uitgaan van een krappe definitie dat je er minimaal één dag geskied (of geboard) moet hebben.
Dan kom ik nog maar op 16 terwijl ik gedurende 25 jaar minimaal 1 tripje (maar meestal meerdere) heb gemaakt.

In 8 van de 16 gebieden ben ik maar 1x geweest. De andere helft minimaal 3x (tot zelfs 12x).

11 slechts, we zijn nogal honkvast en gaan een aantal jaren naar hetzelfde gebied (en accommodatie) voor we er uitgekeken zijn (of door andere oorzaken niet terecht kunnen). 3 in Duitsland, 6 in Oostenrijk, 2 in Italië.

Hoe zit het met de zomer? In meerdere skigebieden geweest, maar skiën was op dat moment lastig.

Laten we uitgaan van een krappe definitie dat je er minimaal één dag geskied (of geboard) moet hebben.
Dan kom ik nog maar op 16 terwijl ik gedurende 25 jaar minimaal 1 tripje (maar meestal meerdere) heb gemaakt.

In 8 van de 16 gebieden ben ik maar 1x geweest. De andere helft minimaal 3x (tot zelfs 12x).

Jay op 04 apr 2022 12:05

Ja inderdaad, ga je skigebieden meetellen waar je buiten het seizoen gewandeld hebt terwijl ze gesloten waren? Dan kom je op weer heel andere aantallen uit.

Born to Ride

Ik heb een flink telraam nodig en kom op 36.
Dat zijn de volgende (deel) gebieden: Willingen, Winterberg, Altastenberg, Les Contamines, Valmeinier, Les Arcs, La Plagne (toen nog van elkaar gescheiden), Valmeinier, Tignes/Val d’Isère, Les Trois Vallées, St. Anton am Arlberg, Rendl (ligt er los van), Königsleiten/Zillertal Arena, Mayrhofen, Fügen/Spieljoch, Westendorf, Flachau, Wagrain (toen nog van elkaar gescheiden), Strbske Pleso, Jasna, Vars/Risoul, La Rosière/La Thuile, Stubaier Gletscher, Fulpmes, Saalbach-Hinterglemm-Leogang-Fieberbrunn, Sölden, Alpe d’Huez, La Toussuire, Super Chatel, Abondance, Les Gets, “centraal deel Portes du Soleil”, La Clusaz, Via Lattea Sauze d’Oulx/Sestrière, Montgenevre, Crans Montana Aminona.

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Zomer telt wat mij betreft niet mee op wintersport.nl :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Nu het seizoen op zijn eind begint te lopen is het denk ik grappig om eens te zien in hoeveel gebieden je bent geweest (sinds je eerste skireis).

Roy83 op 04 apr 2022 08:06

Grappig?
Of stoefen?

monoskito op 04 apr 2022 10:38

Waarom die negativiteit?
De vraag is helder: hoeveel gebieden ben je geweest? De een gaat zijn hele leven naar hetzelfde gebied, de ander gaat iedere keer naar iets anders. En vele variaties daartussen. Allemaal prima toch?

Hessel op 04 apr 2022 10:42

En dat is grappig?

@monoskito Laten we 't “grappig” houden, dus niet lullen maar tellen.😉😊

Born to run. B.S.

Omdat ik pas ski vanaf 2016 stond de teller, mede door Corona en los van de indoorhallen (tellen die ook mee?, pas op 5:

  • Winterberg, Zell am See, Kaprun Maïskogel en Kaprun Kitzsteinhorn (nog niet verbonden toen) en La Plagne.
    Dit jaar heb ik het aantal meer dan verdubbeld tot 13 met achtereenvolgens:
  • Sölden in oktober,
  • in januari naar Söllereck, Felhorn-Kanzelwand, Heuberg-Walmendingerhorn en Ifen (allen niet met elkaar verbonden, hoewel allemaal in 1 skigebied Oberstdorf-Kleinwalsertal)
  • Le Grand Massif in februari
  • Damüls-Mellau en Warth-Schröcken in maart

In december ook nog 1 dag Winterberg gedaan. Dat is de enige waar ik al vaker (10x) ben geweest.

Goed winterseizoen 2021-2022 voor mij geweest dus!

Dat zal ik volgend jaar waarschijnlijk niet kunnen herhalen, maar ik hoop dan ook weer 3x te gaan met minimaal 1 nieuw gebied!

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Zomer telt wat mij betreft niet mee op wintersport.nl :).

Roy83 op 04 apr 2022 16:23

En als je nou op t racefiets of mtb tot aan de skiliften komt??.. zou leuk zijn:-) . Ben bij de 60 opgehouden met tellen. Helemaal leuk om daar in de zomer te fietsen waar je s winters skied.

Tjonge, jonge, hahaha… wat heb ik teweeg gebracht in het andere topic over “weken lid” ! :-). Grappig om te zien hoe iedereen hiermee omgaat. Laten we het inderdaad een beetje luchtig houden, dus als je het niet leuk vindt, dan reageer je dus ook niet, wel zo makkelijk…. Ik worstelde ook met de vraag wat is nou 1 skigebied ? Kappl en ischgl: duidelijk 2, geen verbinding. Idem in het Zugspitze gebied. Les Arcs en La Plagne: 1 gebied na de verbinding, 2 gebieden voor de gondel. Superdolomiti: alles met een liftverbinding is 1, dorpjes als Alleghe/Pescul/moena/Pozza dus apart, want een skibus nodig. Als je het op deze manier bekijkt kom ikzelf op meer dan 100 gebieden. Maar wellicht niet helemaal eerlijk: ski al 50 jaar (soms meerdere keren), geskied in zowel Europa als VS en Canada, maar ook vanwege mijn werk in bijna alle grote gebieden in de Alpen en op exotische plekken geskied als Lillehammer, Levi in Scandinavie, alles in Andorra, Borovetz, Pamporovo in Bulgarije, Jasna in Slowakije, Pec en Spindl in Tsjechie…. En met al die dagen skien in kleinere gebieden gaat het hard…

Paulr

*bericht bewerkt door monoskito op 05 apr 2022 00:24

Ik heb zo een grote gelukzak dat ik al 53 gebieden heb bezocht op mijn 24 jarige leeftijd. 😀

Hoge aantallen allemaal zeg!

Qua ‘definities’ wmb het volgende:

  • SR gebieden tellen per stuk, is daarmee een uitzondering
  • skipasverbonden tellen als 1 als ze per lift verbonden zijn. Ischgl en Kappl zijn er 2, Ifen en Heuberg ook
  • je telt ze zoals ze waren toen jij er was. Ben je in Flachau en Kleinarl geweest voor de Panoramalink, dan 2, anders 1. Zauchensee is apart (want bus).
  • je bent minimaal 1 afdaling op ski’s, snowboards of andere items in die categorie naar beneden geweest
  • indoor telt niet mee, da’s geen skigebied ;).

Dus ja, het is lekker arbitrair allemaal maar dat is het fijne van zo’n forum, daar kan dat. Zermatt, Cervinia en Valtournenche telt dus gewoon als 1 gebied, maar pak je halverwege de dag de bus vanuit Heuberg naar Ifen, dan staat je teller al weer op 2.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Hoge aantallen allemaal zeg!

Qua ‘definities’ wmb het volgende:

  • SR gebieden tellen per stuk, is daarmee een uitzondering
  • skipasverbonden tellen als 1 als ze per lift verbonden zijn. Ischgl en Kappl zijn er 2, Ifen en Heuberg ook
  • je telt ze zoals ze waren toen jij er was. Ben je in Flachau en Kleinarl geweest voor de Panoramalink, dan 2, anders 1. Zauchensee is apart (want bus).
  • je bent minimaal 1 afdaling op ski’s, snowboards of andere items in die categorie naar beneden geweest
  • indoor telt niet mee, da’s geen skigebied ;).

Dus ja, het is lekker arbitrair allemaal maar dat is het fijne van zo’n forum, daar kan dat. Zermatt, Cervinia en Valtournenche telt dus gewoon als 1 gebied, maar pak je halverwege de dag de bus vanuit Heuberg naar Ifen, dan staat je teller al weer op 2.

Roy83 op 05 apr 2022 08:02

Jammer van Indoor, anders had ik er 7 met kunstsneeuw bij kunnen plussen. Plus 1 indoor rollerbaan en ook nog 1 borstelbaan buiten in Nieuwegein. Volgend jaar maar eens flink echte skigebieden bij plussen!!!

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Plaats een reactie