In Welk skigebied ben je het vaakst geweest ?

Leuk om te vermelden welk skigebied kom je het vaakst ?
Op 1 staat Solden 6x niet het mooiste gebied maar wel vroeg en laat in het seizoen goede sneeuw condities.
2 Ischgl 5x top gebied met dito apres ski.
3 Nauders 5x mooi famile skigebied
NB Winterberg niet meegerekend

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 10 apr 2022 15:59

Als ik Zillertal als 1 reken, dan daar 5x en PDS 5x. Die laatste probeer ik zeker 1x per jaar heen te gaan.
Ischgl, Tignes, Les Arcs en Monte Rosa bevielen me allemaal prima, dus daar zal de teller ik nog wel oplopen.
SFL, Skiwelt en Grand Massif hoeft voor mij niet meer zo. Vooral de eerste niet. Die zal niet verder dan 1 komen.

Jarenlang in Nauders, gewoon omdat ik het een leuk gebied vind
3x Carezza zitskiën
3x Flachau zitskiën
En nog wat gebieden waar ik maar 1x ben geweest

9x Trois Vallees,
3x Zermatt Cervinia.
Allebei mijn topfavorieten.
Voor herhaling vatbaar (allen slechts 1x): Dolomieten, Serre Chevalier, Tignes, de Karinthische gebieden van mijn laatste trip, Pitztal/Kaunertal. Eigenlijk geen andere meer gebieden op mijn verlanglijst.

Absolute top Ischgl 34x : Gewoon super in alle opzichten
Nr 2 en nr3 : Sankt Anton en Solden 7x.

@Dirk mooi top 3 ischgl St Anton en solden zijn ook mijn favo’s

Eigenlijk nooit bijgehouden, maar vanaf 1985 eerst met ouders 15jaar, daarna met vrienden en/of familie of alleen;
Met stip op 1 SerfausFissLadis 60+ altijd verblijf in Ladis. Van hieruit ook vaker een dag Fendels, Nauders of Kaunertal al gelang de omstandigheden.
Op 2 staat Engelberg met ongeveer 20 bezoekjes, verblijf in het dal bij het 4woudstedenmeer. Meestal lang weekend trip.
Op 3 komt Winterberg met inmiddels ook al 12 bezoekjes van 1 dag maar meestal 2dagen met 1 overnachting.

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Scuol ben ik het vaakste geweest, maar ook een heel aantal keer Sölden, Klein Walsertal, Winterberg en L3V.
En natuurlijk een aantal seizoenen rondom Zell am See, waarbij ik de Maiskogel, Resterhöhe, Maria Alm, Leogang en Schmitten regelmatig heb bezocht.

Solden zeker 15+ x. Dan Kaltenbach/ Zillertal ook wel 15 x. Voor de rest Skiwelt ,Saalbach-Hinterglemm enkele malen
Dit zijn de gebieden waar ik het vaakst geweest ben

Tsja. Serre Chevalier maar 1 keer, maar dat was wel meteen 18 weken lang. En Mont des Brumes in de Ardennen het vaakst, ik denk ongeveer 10 keer. Maar wel maar steeds een paar uurtjes per keer.

Er is één gebied waar ik drie keer op vakantie ben geweest: Cervinia. Ik ski de laatste jaren elke dag ergens anders vanuit een centrale plek, dus vrij veel plekken 2 dagen. Maar dat is dan weer vreemd omdat ik ook, voorheen, wel eens een hele week op dezelfde plek was, dus 6 (of 7 dagen).

Gebieden die ik meerdere vakanties heb gezien dan maar?
Zauchensee
Kleinarl
Grossarl/Dorfgastein
Hochkonig
Radstadt-Altenmarkt

Gebiedjes die ik 1 vakantie vaker bezocht heb
San Pellegrino
Filzmoos
Pila

Alles 2x.

En natuurlijk de nodige dagjes Winterberg. Cervinia had dit jaar de vierde moeten worden en als er geen Corona was geweest dan hadden Carezza, Alpe Lusia, Latemar en Val di Fassa ook in het 1e rijtje gestaan.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

4 x Risoul gedurende 1 week, maar ik heb ook twee maanden achtereen in één skigebied geskied. Wat wordt het volgende topic? Hoeveel omwentelingen op de rollerbaan? of hoeveel kilo zeep heb je verbruikt op de borstelbaan? Iedereen prijs! Hoera!

*bericht bewerkt door yoguido op 09 apr 2022 23:09

La Clusaz en Espace diamant gaan aan kop, allebei 20+ schat ik. Daarnaast repeat customer in La Plagne, KWT en Sölden

…of hoeveel kilo zeep heb je verbruikt op de borstelbaan?..

yoguido op 09 apr 2022 23:04

Off topic: DIe siliconensmurrie schijnt schreeuwend duur te zijn geworden.

Zal spannen tussen Gerlos en Hinterglemm.
Beide een keer of 8.

Maar aangezien ik 4 maanden in Gerlos heb gewerkt wint deze.

Ik probeer juist zoveel mogelijk verschillende gebieden te ontdekken, omdat ik pas laat begonnen ben met skiën. Het enige gebied waar ik meer dan 1x ben geweest is Winterberg. Minimaal 9x, losse dagjes en een paar (lange) weekenden, weet ik me zo te herinneren.

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...
  1. Dachstein Tauern: 10x
  2. Ischgl/Galtür/Kappl/See: 9x
  3. gedeelde 3e plaats: elk telkens 3x
  • Dolomiti Superski (Kronplatz, Alta Badia en Val Gardena)
  • Livigno
  • Madonna di Campiglio-Folgarida
  • La Bresse

In verschillende gebieden, maar sinds 1968, minimaal twee keer per jaar een week in Silvretta Montafon.

Tignes/val D’isere 3x
Revelstoke, Kicking Horse, St foy de tarantaise,
St anton 2x
Rest allemaal 1 keer

*bericht bewerkt door Arnie777 op 10 apr 2022 12:01

Freeride = Life

Plaats 1: Zillertal (>10x)
Plaats 2: Wilder Kaiser (Fieberbrunn / St.Johann / Steinplatte) (9x)
Plaats 3: Montafon (3x)
Plaats 4: La Norma, Schladming, Kleinwalsertal, Kitzbühel, Skiwelt (allemaal 2x)
Plaats 5: Sölden, Saalbach, Damüls, Arosa-Lenzerheide, Ski Engadin. (1x)
Waarbij het aantal x staat voor minimum 3-daagse vakantie. Dus niet per dag geteld. Kan zijn dat ik er nog vergeten ben.

Ischgl: minimaal 12x
Hochzeiger: 5x
Les 3V: 4x
Saalbach: 3x
Saas Fee: 3x
Grunau/Kasberg: 3x
La Plagne: 2x

Overig:
Valfrejus, Königsleiten/Gerlos, Oz-en-Oisans, Morillon/Flaine, La Clusaz, Waidring, Söll, Winterberg

Met stip op één: Zillertal (Krimml/Königsleiten/Gerlos/Zell am Ziller/Mayrhofen/Hippach) > 10x
Goede tweede Kitzbühler Alpen 8x
Op drie Fieberbrunn / St. Johann 6x
Mallnitz/Mölltaler gletscher 3x
La Plagne 3x
Kaprun 3x
Zell am See 2x
Bramberg 2x
Tannheimmer tal 2x
En verder nog een heleboel eenmalige loacties over zes landen verdeeld

Hoe wordt bezoek gedefinieerd? Als het wintersport vakantie is is het makkelijk, maar mensen die lokaal wonen die skieen gewoon elk weekend, zijn dat dan aparte bezoeken? ;-)

Update

  1. Solden en Obergurgl 7x
  2. Ischgl 5x
    3 Nauders 5x

Sauerland > 20 x

*bericht bewerkt door renéaby op 24 dec 2022 23:54

Met stip op 1 Sauerland. Ontelbare dagtripjes/weekendjes Winterberg of Altastenberg.
2. L3V, 6 of 7 keer
3. Hintertux, 3 keer
3. Kaprun, 2 keer
4. Les Sybelles, na januari 3 keer
5. valmorel/Valloire, na maart 2 keer
Daarnaast nog aantal 1 keer bezocht. La Norma gaat daar dit jaar ook nog bijkomen :-)

Volgorde in verloop van tijd
5× Westendorf
4× Zell am See-Kaprun
1×Val Thorens
1× Leogang
21× Val-Gardena verdeeld over
Sante Cristina,Wolkenstein,Seiseralm.
En altijd met mijn ouders mee die nu 70 en 72 jaar zijn en nog leker de hele dag kunnen skiën , zeker op de Seiseralm.
Zij hebben een nog langer lijstje.

*bericht bewerkt door Martijn.d op 25 dec 2022 08:41

Carezza. Daar ben ik begonnen en ik kom er ieder jaar (meermaals) terug.

In skidagen zal het denk ik Obereggen zijn. Al zijn er andere gebieden die die koppositie zullen overnemen. Uiteindelijk zal het Alta Badia zijn die dat wint, omdat ik daar altijd verblijf (vanwege de ligging kun je dan ook makkelijk naar Kronplatz, Cortina en zelfs 3 Zinnen, Gitschberg-Jochtal en Plose).

Sowieso is de bulk van mijn ski ervaring in Dolomiti Superski.

3 maal in Les Deux Alpes
14 maal in Les Trois Vallees met Les Menuires als uitgangspunt.
(Dit seizoen er bijgeteld, al wordt het waarschijnlijk wandelen, net nu ik 1 maand van de gratis skipas verwijderd ben).

Hen48

Dolomieten (laatste 6-7 jaar) en Nauders ook een keer of 5-6.
Verder nog van alles geskied sinds ca 1980 (slechts 3 winters overgeslagen, 2000 vanwege zeer zwaar auto ongeluk toenmalige partner, 2018 deel van seizoen vanwege gebroken pols opgelopen tijdens lang skiweekend en ten slotte uiteraard de coronawinter van 2021). Wat een heerlijke hobby hebben we toch……

13 x Saalbach Hinterglemm (en nog steeds favoriet)
3x Kitzbuhel, Kirchberg
2x Kaprun (Zell am See)
1x Westendorf
1x Nauders
1x Gerlos

Zoals hierboven al aangegeven is tot op heden het Skicircus onze grote favoriet.
Dit heeft met het totaalplaatje te maken.
Helaas begint ook Hinterglemm wat mij betreft zijn charme te verliezen doordat er enkel en alleen nog grote x sterren hotels bijkomen en men zich dus op een ander soort publiek begint te richten.
Dat is ook de reden dat wij in 2023 eens in Flachau gaan kijken.

**AvdB**

30+ Les Trois Vallees
15+ Maria-Alm
7x Dolomieten
3x Tignes
2x La Plagne/Les Arcs, Borovetz, Obergurgl
1x Andorra, Val cenis, St Anton, Solden, Cervinia, Maurienne, Au, Damuls, Hochfugen, Westendorf, Flachau, La Rosiere, Verbier
etc etc

*bericht bewerkt door Hakke op 25 dec 2022 11:23

Plaats een reactie