In Welk skigebied ben je het vaakst geweest ?

Lillehammer en omgeving 6x, Altenmarkt im Pongau zo’n 20 x , les Carroz 4 x , Ladis 1x, Kossen 1x , Saas Fee 1 x , Brixem im Thale 3 x, Mittersill 2x , Feldberg 2x .
Dan is Altenmarkt im Pongau onze favoriete bestemming. Binnen ong 15 min met de auto in Flachau, Flauchauwinkl, Zauchensee, Forstau en iets langer in Filzmoos , Schladming .

By far in Ehrwald.
Sinds 2005 bijna jaarlijks met de familie.
Verder 2x Val Thorens, 1x La Plagne, 1x St Johann in Tirol en in januari '23 voor het eerst naar Saalbach. Nog een hoop te ontdekken voor mij dus :)

Niet lullen, skiën!!!

Een bescheiden poging om de meest vreemde top drie neer te pennen:

  1. Saint-Léger-les-Mélèzes (in combinatie met enkele dagen Orcières-Merlette)
  2. Sankt Moritz
  3. Saint-Luc/Chandolin (in combinatie met de twee andere gebieden in het Val d’Anniviers).

Daarnaast talloze andere skigebieden aangedaan in Oostenrijk, Italië, Zwitserland, Frankrijk, Andorra en België, maar nooit meermaals bezocht. Wellicht brengen we het komende seizoen een tweede bezoek aan Alta Badia/Arabba.

Dolomieten, zo’n 16 x. Soms Val Gardena, soms Alta Badia.
Verder 2x Fieberbrunn, 1 x Konigsleiten en 1 x Wilder Kaiser.
2 x La Plagne, 2 x Trois Vallees, 1x Portes du Soleil
Lijkt mij duidelijk waar mijn voorkeur ligt. 😃

*bericht bewerkt door Noblesse op 25 dec 2022 17:51

2x 18 weken Wengen, skiles geven
5x Veysonnaz
3x Alpe d’Huez
2x Pds
2x LaPlagne
2x Trois Vallees
Verder in Oostenrijk en Frankrijk nog een aantal gebieden

Behalve de jaarlijks terugkerende tripjes naar het Sauerland waar ik geen idee heb hoe vaak ik er geweest ben probeer ik juist zoveel mogelijk verschillende gebieden 't ontdekken. Het Grand massif is het enige gebied waar ik 3x ben geweest. Verder ongeveer een >20 tal gebieden waar ik 1 of 2x ben geweest. Net als in de zomer houd ik er gewoon van om steeds weer nieuwe landen/regio’s/gebieden te verkennen en ontdekken. De wereld is veel te mooi om altijd maar naar hetzelfde te gaan.

Born to Ride

1x Kirchberg
1x Nauders
1x Kaprun
1x Westendorf
13 x Saalbach-Hinterglemm

8x Fieberbrunn
5x Hochzeiger/Pitztal
3x Sulden am Ortler
3x Grosser Arber (leren skiën daar lang geleden)
2x AltaBadia (aankomende winstersportvakantie voor de 3e keer)

8x Arosa-Lenzerheide
7x Leukerbad
4x Kleinarl
1x Zermatt
1x Chatel

Ik zal wel een vreemde eend in de bijt zijn want komend jaar gaan we voor de 8e keer naar Hemsedal Noorwegen. Nu de kinderen groter zijn en qua skiniveau het gebied wel ontgroeid zijn zal dit ook wel het laatste jaar zijn verwacht ik. Oostenrijk lonkt…

?? 2023

Hoe zijn jouw ervaringen met Hemsedal?

De reizen voor het jaar 2000 kan ik niet helemaal meer reconstrueren maar het vaakst moet ik geweest zijn in de skigebiedjes Kobla (bestaat niet meer) en Vogel (zie foto) in het schitterende Bohinj, Slovenië. Geweldige herinneringen aan die wintervakanties als kind. Bij een boerenfamilie slapen in eenvoudige appartementjes, in slaap gesust door het geloei van koeien aan de andere kant van de muur ;-) De vader des huizes stond iedere ochtend vroeg op om z’n slivovitzstokerijtje aan te zwengelen. Meerdere keren sudstau meegemaakt waarbij er meer dan een meter sneeuw viel tot in het dal (500m) met onweer erbij. Daar heb ik leren skiën tussen m’n tiende en achttiende levensjaar. De eerste keer moet 1992 weest zijn, net na de oorlog. Je kreeg je skipas toen nog als een bonnetje op je jas gespeld. Op de oorkonde na een week skiles was met viltstift “Yugoslavia” doorgestreept en “Slovenia” bijgeschreven.

Daarna een jaar of 10 weinig tot niet meer op de latten gestaan maar de afgelopen 10 jaar is het skivirus weer toenemend aanwezig maar bezocht ik alleen skigebied Hochzeiger (Pitztal) meerdere keren. Verder recentelijk voor het eerst in een aantal grote skigebieden geweest; Sölden, 3Vallees, Ischgl, Kitzski, etc.

null

*bericht bewerkt door KrisWeer op 27 dec 2022 14:25

Vijftienhonderd is het nieuwe duizend

*bericht bewerkt door KrisWeer op 27 dec 2022 14:25

Vijftienhonderd is het nieuwe duizend

Les Sybelles drie keer! Ook in Splindleruv Mlyn (Tsjechië) drie keer geweest.

@Krisweer, lift pas als sticker om een ijzerdraadje aan je jas, I nog steeds op veel plekken hier. In ieder geval op de kleine lokale heuvels.

*bericht bewerkt door Slim op 27 dec 2022 18:38

Het vaakst op vakantie in Winterpark, Colorado, USA.

Typische virtuele kulvraag. Volstrekt oninteressant, volstrekt niet representatief. Volstrekt nietszeggend.
Bezigheidstherapie!

Typische virtuele kulvraag. Volstrekt oninteressant, volstrekt niet representatief. Volstrekt nietszeggend.
Bezigheidstherapie!

Liezen op 27 dec 2022 21:07

Typische @Liezen reactie. Volstrekt oninteressant, volstrekt niet representatief. Volstrekt nietszeggend.
Bezigheidstherapie!

Born to Ride

Alpbachtal sinds 2007 (minus 2021 wegens corona sluiting).
Ter compensatie inmiddels ook 2 keer in najaar geweest (en 2023 is gepland).

Daarvoor? Chatel / Portes du Soleil 3 keer en verder geen herhalingen sinds 1995 toen ik voor het eerst ging.
Veel Frankrijk en Zwitserland in die tijd.

Zillertal: 5x
Kirchberg/kitzbuhel: 3x
Brixental: 3x
Salzburger Sportwelt (flachau): 3x
Saalbach Hinterglemm: 4x
Hochkönig: 1x, de afgelopen keer, en gek genoeg heb ik idee dat dit wel eens onze favoriet zou kunnen zijn. En blijven.

Als autist hou ik dit bij:

  1. Sölden 10x Totaal 59 dagen. Ideaal voor een shortski in het voor- of naseizoen, maar ik kan me er ook prima een week vermaken. Als ik Obergurgl (zelfde skipas en allebei de keren ook een dagje naar Sölden geweest) er ook nog bij op mag tellen, wordt het 12x en 68 dagen.
  2. Saalbach-Hinterglemm-Leogang-Fieberbrunn 6x (inclusief 2x Fieberbrunn en 1x Saalbach-Hinterglemm voor de verbinding). Totaal 39 dagen.
  3. Dolomiti Superski (als ik dat als één gebied mag zien) 5x Totaal 38 dagen.
  4. Zillertal 3000 (Mayrhofen / Hintertux) 4x Totaal 20 dagen. Vooral door 3x een shortski in Hintertux in het voor- of naseizoen.
  5. Val Thorens - Les 3 Vallées 3x Totaal 14 dagen.
    Dan zijn er nog 14 gebieden waar ik 1 of 2 keer geweest ben, met totaal 92 dagen.
Annoying skiers since 2003

Val Cenis 1x
Saalbach 1x
Zugspitze 1x
Montafon 1x
Fiss, ik denk met aankomende vakantie 30x ongeveer…

Ben vast nog wat vergeten.
Lech 1x
Kaprun 1x
Solden 1x
St Gervais 1x
Tignes 1x
La Plagne 1x
Crans Montana 1x
Delft TU Bieb 1x (was grappig, wel omhoog lopen)
Uithof 1x :-|
Bergschenhoek borstelbaan 1x :-(
Snowworld Zoetermeer 3x :-) (zeker de apres ski)
Alpe d’Huez 2x (1x Oz)
Sonntag/Fontanella/Faschina 2x (m’n eerste meters)
4 Vallees, Veysonnaz 3x
Les Arcs 4x (1850, 2000 2x, Vallandry)
Wilde Kaiser 4x (Ellmau 2x, Soll, Westendorf)
Sella Ronda 5x (Campitello, Canazei 2x, Passo Campolongo, Pozza di Fassa)
Moutiers (minimaal 5x) pre skiseizoen als uitvalbasis naar de gebieden in de omgeving
La Norma >10x (ben weer de tel kwijt)
3 Vallees >20x (alweer de tel kwijt] (St Martin, Les Menuires, Le Bettaix, Val Thorens, Courchevel)

*bericht bewerkt door HenkBr op 02 jan 2023 01:48

Kaprun: 1x
SkiJuwel Alpbachtal: 3x
de drie mini-skigebiedjes in het Diemtigtal: 1x
Hochkönig: 1x

En zaterdag naar Val Gardena!

Even graven in het geheugen…
Mutters/Axams 15x (dit jaar 16e)
Flaine/Grand massif 10x
Jerzens/Hochzeiger 10x
See/Kappl/Ischl 2x (dit jaar 3e)
Kirchberg 3x
Ellmau 3x
La Tania 2x
Avoriaz 2x
Val Thorens 1x
Tignes 1x
Stubaier gletscher 1x
Verbier 1x
Damuls Mellau (dit jaar 1e)

3x Jungfrau Region
3x Zell am See / Kaprun
2x Serre Chevalier
2x Winterberg
2x Dolomiti Superski
2x Paradiski
1x Alpbachtal
1x Hochpustertal
1x Banff - Lake Louise
1x Gerlitzen
1x Isaberg
1x Kleinwalsertal
1x Le Grand Massif
1x Les Deux Alpes
1x Les Sybelles
1x Les trois vallees
1x Marmot Basin
1x Nauders Resschenpass
1x Portes du Soleil
1x Superdevoluy
1x Val d’Allos Praloup
1x Via Lattea

Doel is eigenlijk wel om steeds een ander gebied aan te doen. Zell am See / Kaprun is erg populair onder bedrijfstripjes, dus daar wel 3x geweest.

''Powder to the people''

4x Valmorel
2x Saalbach-Hinterglemm (toen nog zonder al die andere dorpen)
2x Val Cenis
2x Salzburger Sportwelt
2x Skiwelt
2x Schladming-Dachstein
en nog een aantal 1x

Hoe zijn jouw ervaringen met Hemsedal?

Frank66 op 27 dec 2022 14:00

Wat moet ik zeggen? We gaan er dit jaar voor de 8e keer naar toe 😉. Laatste keer was 2018. Op enkele nieuwe afdalingen en verbindingen na zal er niet veel veranderd zijn. Het gebied is overzichtelijk, kindvriendelijk maar voor Alpen begrippen klein te noemen. Dit jaar gaan we 4 dagen skiën, wat natuurlijk vrij weinig is. Er komen dan nog wel 4 dagen aan reistijd bij. Dit zijn wel keuzes die je maakt en veel mensen zullen dit zonde van de tijd vinden. Dat maakt het skigebied dan wel weer lekker rustig. Al hoewel mijn ervaring is dat jaarlijks de drukte behoorlijk toenam.

*bericht bewerkt door Martijn77 op 25 jan 2023 08:33

?? 2023

Ski Arlberg…stuk of 8x in de winter en 10x in de zomer/ herfst. Nu het gebied wel redelijk zat maar het blijft fijn om terug te komen met het gezin

Gang is alles

Zeker 26 skivakanties in de Zillertal Arena doorgebracht, al sinds mijn 3e de vaste stek voor de familievakantie (behalve 2021 door corona, maar ook weleens twee keer in het jaar geweest). Tsja, never change a winning team ;)
Ik vind het bekende persoonlijk ook gewoon prettig, hoef niet steeds ergens anders heen. Al ga ik dit jaar ook kennis maken met Saalbach-Hinterglemm en Via Lattea.

Plaats een reactie