Hoe vaak val jij?

Als ik moe ben met zitskiën, kunnen ze beter mij vasthouden
Anders lig ik iedere bocht op mijn snuffert
Maar anders iedere dag toch minstens 1x per dag

Een dag niet gevallen is een dag niet geskied/geleerd ;-)

On piste zelden, val een enkele keer om, vanuit stilstand vreemd genoeg.
Ik lag er de laatste keer raar bij, moest mijn skies uitdoen waardoor er kennelijk veel sneeuw onder mijn schoen kwam te zitten en ik de bij de eerste bocht hard op mijn bakkes ging. Rest van de week Ibubrufen moeten slikken…
Off piste vaker, elke dag is er wel iets…

Gelukkig ook zelden. Laatste keer was feb 2020 op een vol terras met een dienblad vol drankjes en veel te gladde vloer en skischoenen aan :)
Zonde van de drankjes slecht voor m’n ego Hahaha

Aequilater Nubila

Laatste dag van de vakantie vorige week wel weer even goedgemaakt voor de komende tijd; eerst stok laten vallen bij het instappen, denken die nog wel even te kunnen pakken maar daardoor bijna onder het bankje terechtkomen, vervolgens bovenaan in een whiteout terechtkomen en daar bij het remmen om te wachten onderuit omdat het randje van de piste toch iets dichterbij bleek dan gedacht en daarna 50mtr verderop nog even ineens blijven steken in een flinke opgewaaide losse sneeuwheuvel en headfirst nog zo’n heuvel in. Was lang geleden :D

Ongeveer 1x per week .beetje afhankelijk van de sneeuw condities. En dan nog meestal op de simpelste piste .

Niet t vaak, meest recente keer was afgelopen november in de tiefschnee, met slecht zicht. Ski zoeken nadien was meer stress 😐

Ik ben vrij voorzichtig, val eigenlijk niet vaak meer, en als ik val is het vaak redelijk traag en knullig.

Gemiddeld 1x per week.
Vind ik prima zo. Af en toe vallen is nuttig om je eraan te herinneren dat vallen (meestal) helemaal niet erg is.
Vaker vallen vind ik dan ook weer niet nodig :-)

gemiddeld 1x per week en daarmee ongeveer om de 300a350km

Iedere dag het liefst. Ook vallen moet je trainen en onderhouden.

afgelopen skivakantie (1 week) 3 keer. Bij twee van de drie valpartijen nog meerdere dagen last gehad, maar gelukkkig geen langdurige pijn. En nog een waarschijnlijk hilarische valpartij bij het instappen van een ankersleeplift.

*bericht bewerkt door tessaneedssnow op 13 apr 2022 11:39

Ski you later!

Niet zo heel vaak, maar áls ik val dan meestal goed. Afgelopen Carnaval in Alpe Luisa (bij Moena) heerlijk op topsnelheid (voor mij 80-85) met mijn cheater gs’n op een rood/blauwe piste. Éen moment van onachtzaamheid (lees te weinig druk op mijn dalski en …….bingo ! Beide ski’s gelukkig snel los en ook mijn Leki Triggers deden waarvoor ze gemaakt zijn. Na een glijpartij van 150-200m tot stilstand gekomen op de piste. Als er een Italiaanse vrouw je ski’s komt brengen en vraagt of het gaat………😊
Schouder ietwat ontwricht, maar met skieën geen last van……dus geen probleem😜

Ik val zelden. In de kerstvakantie ben ik volgens mij niet gevallen. In maart brak ik al skiënd mijn been en ben ik daarna maar gaan liggen. Telt niet echt als een val, vind ik 😜

Uitrusten doen we thuis wel!

Niet zo heel vaak, maar áls ik val dan meestal goed. Afgelopen Carnaval in Alpe Luisa (bij Moena) heerlijk op topsnelheid (voor mij 80-85) met mijn cheater gs’n op een rood/blauwe piste. Éen moment van onachtzaamheid (lees te weinig druk op mijn dalski en …….bingo ! Beide ski’s gelukkig snel los en ook mijn Leki Triggers deden waarvoor ze gemaakt zijn. Na een glijpartij van 150-200m tot stilstand gekomen op de piste. Als er een Italiaanse vrouw je ski’s komt brengen en vraagt of het gaat………😊
Schouder ietwat ontwricht, maar met skieën geen last van……dus geen probleem😜

Pirmin op 15 apr 2022 17:35

Ja die rode en blauwe cruisers richting castelir nodigen wel uit tot hoge snelheid als er niet teveel volk op de piste is ;-)

Einde van de dag 2 a 3 keer zeker als ik in Saalbach op de zwarte piste (Schattberg) zit aan het eind van de dag.

6 dagen Livigno net afgerond…1 x op mijn b.kkes.😃🤣😂

Born to run. B.S.

Vanavond 2 uurtjes in Zoetermeer, verwachting 2x onderuit 😂😂

Edwin van Riel

Inmiddels hoef ik van mezelf mn grenzen niet meer te verleggen en geniet ik vooral van lekker cruisen op fijne pistes. Ik val ook bijna niet meer. Hooguit als ik op grote stijle ijsplaten 1 kant van mn board heel lang en stevig moet drukken om controle te blijven houden kan ik wel eens onderuit glijden, maar dat doet geen pijn ofzo. Afgelopen jaar dagen in dergelijke condities gezeten ( na de 24u douche in de alpen met kerst) en toen ook maar 1 keer onderuit gegleden. Al stop ik tegenwoordig wel eerder als t zo slechte condities zijn.

Plaats een reactie