Goed hotel of appartement?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Beste allen, ik ben afgelopen Kerst naar Val Thorens geweest. Machtig skiën, maar de accommodatie viel behoorlijk tegen. Perfect gelegen, maar smoezelig, bedden te klein, meubels afgekloven etc. Weten jullie een goed appartementenblok, of hotel dat zeg maar aan Oostenrijkse normen voldoet in Val Thorens? :) 😀

Hallo Rob,

Die zijn er zeker, alleen dan betaal je de hoofdprijs. Aan de ene kant logisch in dit ski oord dat meermaals tot beste wintersportdorp is verkozen, aan de andere kant is de prijs/kwaliteit verhouding in bijvoorbeeld een Oostenrijk beter naar mijn idee. Mijn ervaring is dat je dan echt wel richting de 5 sterren moet kijken. Bij de volgende hotels/appartementen kan het niet mis:
LE HAMEAU DU KASHMIR (4 sterren maar goede ervaring)
KOH I NOR
LE FITZ ROY

Er is zeker wel meer goeds en ook beter betaalbaar te krijgen. Let er dan vooral op dat het recentere bouw is. Alles dat er op de foto’s nog vrij nieuw uitziet (15j en nieuwer) is een stuk ruimer en comfortabeler van opzet. En in directe vergelijking dan weer goedkoper dan Oostenrijk.
Alternatief kan dan Les Menuires zijn. Ook prima gelegen en een stuk goedkoper dan ValTho.

Les Temples du Soleil.

Hallo Rob,

Ik heb je een privébericht gestuurd.

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Wij vinden cheval blanc prima . Wij hadden 3. Jaar geleden de 2-6 comfort met zijn 4-en ( 2 volw en 2 kids ) . Meteen aan de piste . De comfort zijn net iets mooier dan de standaard . Met dekbedden en opgemaakte bedden bij aankomst en mooier afgewerkt. En dacht dat alle 2-6 comfort cabine uitzicht hebben op de piste ( min gebouw) . En als je in min gebouw zit . Dan zit je direct aan de piste .

Kashmir is ook erg mooi .

*bericht bewerkt door miepmiep op 20 apr 2022 08:11

Chalets Cocoon

Chalets Cocoon
Aan de dure kant maar wel top!

jessedeconinck op 25 apr 2022 10:50

Met hoeveel man zijn jullie want er zijn hele mooie appartementen, maar de grote van de groep is belangrijk,

kijk eens op https://www.appartementen-val-thorens.nl

From a galaxy far far away.............

Vorig jaar ook Val thorens geweest met een groep van 12 en in Charmois Dór verbleven.
Locatie echt geweldig maar wat was het klein voor 12 grote kerels.

Dit jaar hebben wij Chalet 2400 geboekt, volgens de recensies moet dit een stuk beter zijn.
Enig minpunt is de mindere locatie, maar goed die ruilen wij graag in voor een goed bed en wat ruimte.

Hallo Rob,

Die zijn er zeker, alleen dan betaal je de hoofdprijs. Aan de ene kant logisch in dit ski oord dat meermaals tot beste wintersportdorp is verkozen, aan de andere kant is de prijs/kwaliteit verhouding in bijvoorbeeld een Oostenrijk beter naar mijn idee. Mijn ervaring is dat je dan echt wel richting de 5 sterren moet kijken. Bij de volgende hotels/appartementen kan het niet mis:
LE HAMEAU DU KASHMIR (4 sterren maar goede ervaring)
KOH I NOR
LE FITZ ROY

Ruman op 19 apr 2022 09:15

Mijn ervaring leert dat het in Oostenrijk nog een stuk duurder is. Sowieso is aan de piste eigenlijk al onmogelijk, maar boek in Ischgl (qua gebied misschien een beetje vergelijkbaar met Valtho) maar eens een nette accomodatie waar je op een paar stappen lopen van de lift zit. Dan ben je denk ik het dubbele kwijt van Valtho.

Born to Ride

Plaats een reactie