Eigendom kopen

We staan op het punt in te stappen in een nieuwbouwproject van “AlpenParks” in Oostenrijk. Iemand ervaring hiermee? Het gaat toch over een grote stap en hoor graag van mensen hun mening die in dergelijke projecten zijn gestapt (mag uiteraard via PB)

Ik heb er geen ervaring mee, maar aan wat voor soort bedragen, rendementen moet ik denken. En oh ja, waar eigenlijk in Oostenrijk?

Vermoedelijk dit project; https://alpenparks.nl/actuele-projecten/alpenparks-kitzbuehe… ?

Ik ken dit project en zelfs AlpenParks niet. Maar het stond mij nogal tegen hoe dit concept meestal werkt; zij regelen alles en cashen daar flink voor. Van wat er over blijft is het rendement voor jou. En als je zelf gaat (in bepaalde mate mogelijk) wordt dit verrekend met je rendement. Was voor mij reden om het niet te doen; een eigen ding waar je alsnog niet altijd heen kan en wat soort van geld kost. Maar een ander vindt dit ideaal, omdat alles uit handen genomen wordt (wat uiteraard zijn prijs heeft)…

Als het inderdaad dit concept is en dat weerhoudt jou er niet van om in te stappen koop je volgens mij een mooi appartement in een mooi project in een leuke omgeving!

Ik heb er geen ervaring mee, maar aan wat voor soort bedragen, rendementen moet ik denken. En oh ja, waar eigenlijk in Oostenrijk?

AFB79 op 21 apr 2022 14:58

Haha meer vragen dan antwoorden :-)
Het gaat inderdaad over het project in Oberndorf bij Kitzbuhel. Prijzen gaan van een studio van 300K tot een Loft van 1.200K …

Weer van plan naar Oberndorf terug te keren Bruno?
Bovenstaande geldt in zijn algemeenheid. Daarnaast weet je dan ook dat je zelf alleen buiten ALLE gangbare weken gebruik kan maken van het appartement bij behoud van rendement. Dwz, buiten opening van St. Johann.

Alpenparks bouwt wel mooie (luxe en dure) appartementen, maar locatie is wel belangrijk. En dus daarmee ook verhuurbaarheid.

Vermoedelijk dit project; https://alpenparks.nl/actuele-projecten/alpenparks-kitzbuehe… ?