hotelletje voor id zomer

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skirama Dolomiti

Hallo,
ik weet dat dit een wintersportforum is maar ik zou graag eens een zomervakantie doorbrengen in de Dolomieten.
Iemand ervaring met een leuk hotelletje (leren kennen in de winter bv) en betaalbaar om er een zomervakantie te spenderen? Indien mogelijk met een zwembad om af te koelen indien te warm :-)

Alvast bedankt,

Voorkeur voor een bepaalde regio (Vinschgau, Wipptal, Eisacktal, Pustertal, Sella Ronda, Cortina, Val di Sole,…)?
Een bepaalde prijsklasse voor ogen waarbinnen het hotel zou moeten passen?

@Mathijs
blijkbaar heb jij ervaring zo te zien :-)
Sella Ronda ken ik van het ski forum en lijkt de moeite. Verder weet ik weinig of niets van de andere streken.
Dus zeg maar, als het maar in de bergen is.
Half pension indien mogelijk, zwembad.

Voor 2 volwassenen en dochtertje.
Geen prijsklassen van 3000 en 4000 euro voor 10 dagen. Eerder max rond 2000 of ietsje meer maar ik vraag misschien al veel?

@Gerrit: meestal beslissen we een boeking te doen door middel van een touroperator. Uit ervaring zijn de prijzen die zij aanbieden merkelijk gunstiger dan een rechtstreekse boeking.

Afgelopen zomer verbleven we een aantal dagen in een uitstekend hotel in het Vinschgau. Fantastisch wellnessgedeelte, uitmuntende keuken en een heerlijke ligging in Schenna (https://www.tui.be/nl/hotel/italie/zuid-tirol-trentino/hotel-hilburger-73025).

Voor de komende zomervakantie had ik ook een selectie gemaakt tussen een aantal verschillende hotels in Südtirol en Trentino. Uiteraard nog geen persoonlijke ervaringen met de hotels uit die selectie, maar als je graag wil kan ik wel een aantal opties doorsturen.

@Mathijs
altijd welkom

Zelfde vraag eens gehad op dit forum and op basis van de antwoorden geweest naar Ortisei (val gardena). Veel activiteiten in de zomer en je kan verschillende richtingen uit met de liften (seiser alm, resciesa, seceda…) of gewoon in het dal wandelen (bv zijdal val d’anna). Ortisei is wel prijzig. Ons hotel was hotel grien (heeft zwembad). Rechtsreeks prijsvoorstel was beter dan via booking.com. Prachtige reis gehad.

Hotel Akelei, in Reischach. Goed hotel met uitstekende prijs-kwaliteit en zeer goed halfpension.

Aktiv Hotel Schönwald in Welschnofen is ook goed.

Maar zo zijn er zoveel…

Mr. Slow

Kijk eens bij T U I. Hotel Palace Ravelli in Mezzana. Zijn er afgelopen winter geweest. Goed hotel. Niet te duur, hebben een binnen en buiten zwembad.
Verder zou ik zeggen lees de reviews op internet maar eens over dit hotel.

Mezzana is ook prima gesitueerd tussen Pejo en Passo Tonale. Zeker een aanrader, ook qua prijspeil.

Garni La Tambra in Selva la Val Gardena.

*bericht bewerkt door Mijtje op 28 apr 2022 19:53

Als je in het Sella Ronda gebied gaat kijken dan is Ortisei wel het meest levende dorp. Je kunt ook een goedkoper hotel nemen zonder zwembad en dan eventueel naar Mar Dolomiti gaan, een plek met verschillende baden, sauna’s etc.
Overigens kun je er ook vaak voor veel minder geld appartementen huren die voorzien zijn van handdoeken en beddengoed. Weer kan wel redelijk wisselend zijn in de bergen. Vaak onweer en een bui aan het einde van warme dagen. Verder wel enorm mooi, ook in de zomer.

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Plaats een reactie