Opzoek naar een gebied in Italië

Goedemiddag,

Al jaren gaan wij met het gezin naar Val Thorens tijdens de dutchweek. Nu ben ik Val Thorens een beetje beu, evenals de wisselende kwaliteit van de sneeuw tijdens deze laatste periode van het seizoen.

Voor komende winter willen we de mogelijkheden eens bekijken om met het gezin in de voorjaarsvakantie te gaan skiën. Niet in Val Thorens, maar in bijvoorbeeld Italië.

Zijn er mensen die ervaring hebben met gebieden in Italië die:

*Sneeuwzeker zijn
*Voldoende kilometers pistes hebben (min 150 km).
*Accommodaties aan de pistes hebben
*Goed met elkaar verbonden zijn met liften, niet met bussen.
*Nederlandse sprekende instructeurs hebben voor de skilessen van onze kids.

Apres ski boeit ons niks. Wij komen echt om te skiën.

Ik weet echt helemaal niets van wintersport in Italië. Vandaar dat ik een beroep doe op de mensen met ervaring.

Alvast bedankt voor jullie tips!

Marc

Nederlands sprekende Maestro da Ski gaat lastig zijn, maar verder zijn genoeg gebieden die in aanmerking komen. Accomodaties aan de piste zoals in Frankrijk zijn wel wat schaarser en deels al volgeboekt in de voorjaarsvakantie.
Kijk naar plaatsen als Selva, Arabba, Madonna di Campiglio, Folgaria, Bruil-Cervinia, Sestriere, Sauze d’Oulx, rondom Gresonnay (Monte Rosa).
Sneeuwzeker is alles wel in de voorjaarsvakantie. In Selva heb je de grootste kans een Nederlands sprekende leraar tegen het lijf te lopen.

Dag Bennie,

Hier kan ik wat mee! Bedankt voor je info.

Marc

Vergeet ik toch helemaal Corvara, Colfosco en in mindere mate La Villa in Alta Badia te noemen… Wel veelal hotels nabij de pistes daar.
Als je in het gebied van Madonna di Campiglio zoekt ga je ook Marilleva 1400 tegenkomen. Wel aan de pistes, maar wat een jaren 70 meuk daar. Het dorp in het dal is dan veel mooier en leuker.

Ik sluit me aan bij de gebieden die Bennie aangeeft rond het Sella Massief. Als ik de vergelijking maak tussen L3V en de Sella Ronda gebieden. Dan is in Italië ski in/out lastiger te vinden. Maar de omgeving, de uitzichten, het eten, drinken, prijsniveau, piste preparatie, gastvrijheid, service ,vriendelijkheid van de Italianen en de kwaliteit van de accommodatie maken het ruimschoots goed. In mijn ogen overtreft het L3V in alles. Sommige dorpen hebben ook skidepots bij de gondels. Waar je elke morgen je warme droge schoenen aantrekt na een wandeling van 5 min door het dorp.

*bericht bewerkt door Jamie010 op 30 mei 2022 08:52

Totaal anders dan de -overigens fantastische- skigebieden in de Dolomieten: kijk ook eens naar Breuil-Cervinia. Extreem sneeuwzeker (want hooggelegen) en vormt een aaneengesloten gebied met Zermatt. Ook echt een geweldig gebied, ruim 300 km piste en je skiet voortdurend tussen de machtige vierduizenders (Matterhorn, Monte Rosa massief). Skipas aan de Italiaanse kant is ook nog eens aanzienlijk goedkoper dan dezelfde pas aan de Zwitserse kant. Dolomieten en Cervinia staan bij mij op gedeelde eerste plaats qua mooiste skigebieden in de Alpen. Allebei prachtig en groot, maar heel ander decor.

Ff vraagje tussendoor (het kriebelt alweer……)
Waar moet ik in breuil-cervinia locatie zoeken?
Mooi in het gebied, wel wat barretjes om een wijntje te drinken, niet knetterduur….

Totales Vollidiot

Ff vraagje tussendoor (het kriebelt alweer……)
Waar moet ik in breuil-cervinia locatie zoeken?
Mooi in het gebied, wel wat barretjes om een wijntje te drinken, niet knetterduur….

Kdtl op 31 mei 2022 11:49

Zowel in Valtournenche als in Cervinia is alles vrij goed te belopen. Zie Google Maps. Cervinia is wat centraler en wat duurder, Valtournenche wat gemoedelijker en meer sfeer (wel wat uitgestrekter). Maar wel wat verder van de Zwitserse grens.

Mr. Slow

La Thuile. Net onder de mont Blanc, eerste Italiaanse skigebied na de tunnel.Niet zo voor de hand liggend als de Dolomieten. Door de week 0 wachttijd, ook in de krokus. leuk skigebied, sneeuwzeker.

Life is what happens while you were checking your phone

La Thuile. Net onder de mont Blanc, eerste Italiaanse skigebied na de tunnel.Niet zo voor de hand liggend als de Dolomieten. Door de week 0 wachttijd, ook in de krokus. leuk skigebied, sneeuwzeker.

Leon100 op 01 jun 2022 12:38

Ja, leuk gebied. Maar bijna geen acco’s in de buurt van de dallift/piste en 0 kans op iemand die een woordje Nederlands spreekt.

*bericht bewerkt door Bennie op 01 jun 2022 12:48

Gressoney, Valtournenche, La Thuile. In al deze dorpen is accommodatie aan de piste. Cervinia ook, maar dat is minder authentiek.

Sauzen d’Oulx, leuk dorp in de Via Lattea, mooi uitgestrekt gebied, zeer prettig geprijsd, en vrijwel alleen maar snelweg.

Niet Italië, maar wel een ontdekking voor mij dit jaar: Valmeinier en Valloire.

The older I get, the better I was

Plaats een reactie