Skigebied gezocht de week voor kerst

Hey hallo,

Wij willen de week voor kerst naar Oostenrijk of Zwitserland.
Afgelopen jaar waren we in Mayrhofen/Tux.
Dit is zeer goed bevallen, maar toch staan we open voor nieuwe gebieden.
De enige eis is genoeg kilometers piste !
Niveau van allemaal is gevorderd.

BVD John

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 29 jun 2022 11:27

Als dat de enige eis is zou ik tot een week van te voren wachten en boeken waar de beste sneeuw en sneeuwverwachtingen zijn. Het is nog rustig dan.
Voor ideeën, filter hier in de skigebiedenzoeker op grote gebieden en pak de weersvoorspelling mee.

Wat @bennie zegt. Alles kan, maar juist lage gebieden zijn wel prettig als er genoeg sneeuw ligt, omdat het nogal guur kan zijn.

Afgelopen winter was ik in die week in een heel rustig ski Amade, met -15 in het dal. Dan hoef ik niet naar een gletsjer :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik zou eens kijken naar het gebied van Schladming / Rohrmoos. Groot gebied met enkele uitdagende pisten.
En met een klein half uurtje met de auto staan je onderaan de piste bij Flachau, allemaal op de zelfde skipas.

Hoewel het gebied dat @EBTV aanraadt echt leuk is, zul je daar in die week gegarandeerd alleen maar in de schaduw skiën (op het Rohrmoos plateau na en wat pistes aan de ‘achterkant’ tussen Haus en Schladming). Wel enorm skizeker, ook in die periode (maar Flachau en alles wat daarbij hoort ook, net als eigenlijk alles in Ski Amadé). Puur skizeker gekeken zijn de dolomieten ook een optie. Denk dat de Dolomieten en Ski Amadé vergelijkbaar kunstsneeuwcapaciteiten hebben en die zou je in die periode wel nodig kunnen hebben.

Voordeel daar is dat een paar nachten hard vriezen het hele gebied skiklaar maakt.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

In Dienten am Hochkönig hebben we al een paar jaar prima sneeuw vanaf de 2e week december. Ik zou last minute iets boeken en kijken waar er genoeg sneeuw ligt dan. Genoeg plek en anders bel je mij maar 😉❄️❄️![]. (https://cdn.wintersport.nl/media/forum/2022/06/04/IMG_20211216_123608.jpg)

null
13 december 2021

Dienten Die Alte schule

null

Dienten Die Alte schule

Zwitserland heeft in die vroege periode zeker ook een paar grote sneeuwzekere (hoog gelegen) skigebieden voor gevorderden: les 4 Vallées of Zermat bijvoorbeeld. Zoals bekend van Zwitserland wel duurder.

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Doe ik alle jaren voor Kerst gaan skiën, lekker rustige lege pistes… ik beslis meestal maar de avond voor vertrek waar we naar toe gaan. Overal plaats en leuke prijzen, dus de sneeuw en weer condities bepalen grotendeels de bestemming.

Plaats een reactie