Zijn er koopjes tijdens de zomer?

Hoi iedereen,

In september verhuis ik naar Zürich voor mijn eerste (echte) job :).
Aangezien dit mij de kans geeft om regelmatig te gaan skiën (dat hoop ik dan toch), is het tijd geworden om mijn eigen materiaal aan te schaffen. Gezien de hoge cost of living in Zwitserland lijkt het mij best dat ik deze aankoop nog in België maak (verbeter mij als ik hier fout in ben).

Zijn er winkels in België of Nederland waar je nu koopjes kunt doen (materiaal van afgelopen seizoen etc.)?

Zal heel weinig zijn dit seizoen. Als je dat wilt zou ik echt nu al gaan zoeken. Post-Corona zijn de restanten minimaal. Bovendien gaan er verhalen dat komend seizoen ski’s/schoenen een aardig upgrade qua prijs krijgen.

Edwin van Riel

In nl zou ik op dit moment eens kijken bij Outdoorxl en snowcountry. Online bv xspo, Conrad, bittl, ekosport.

Edwin van Riel

Veel winkels hebben een uitverkoop op de winterrestanten. Qua collectie is natuurlijk niet alles er meer. Kennissen hebben laatst in Rotterdam ski’s gekocht bij Norbert Maier Sport. Hier zaten naar mijn inzicht mooie kortingen op. Al verschillen de meningen wat een echt ‘‘koopje’’ is natuurlijk wel haha.

Wat betreft de prijsstijgingen klopt het gerucht @evr66. Er werdt aangegeven dat in het nieuwe seizoen de prijzen flink gaan stijgen.

Ja die zijn er.
Om je vraag te beantwoorden.

Conrad heeft vaak gratis verzenden naar CH. ook is Duitsland niet ver weg en met een “lieferadresse” (een soort pakjes ontvangstkantoor) is er altijd wel aan spullen uit de EU te komen.
Ook is er best wel een grote 2e hands markt op bijvoorbeeld ricardo.ch en tutti.ch

Helaas is Zwitsers tweedehands qua prijsstelling vergelijkbaar met de rest van de Zwitserse economie.
Beter zoek je hier een goede shop of Duitse, Oostenrijkse of Franse webshop.

Helaas is Zwitsers tweedehands qua prijsstelling vergelijkbaar met de rest van de Zwitserse economie.
Beter zoek je hier een goede shop of Duitse, Oostenrijkse of Franse webshop.

Bennie op 22 jun 2022 22:32

Yup, verzendkosten naar nl zijn laag (iets van 10-15 eur), zal naar be niet veel anders zijn.

Edwin van Riel

Bergzeit.nl vind ik wel een fijne/interessante met koopjes.

In Zwitserland zelf kun je skischoenen nog wel eens goed scoren bij de Dosenbach, de Zwitserse Van Haren. Ze hebben daar in het najaar vaak restantpartijen van o.a. Atomic. Wij zijn daar al meerdere keren goed geslaagd.

Ik heb goede ervaringen met xspo. Daar heb ik bij het begin van de corona crisis met 50% korting ski’s kunnen kopen. Ski’s werden keurig thuis afgeleverd.

Plaats een reactie