Olympisch skiester Jelinkova komt na conflict voortaan voor Tsjechië uit

Oi wat een miskleun van de Nederlandse Skivereniging zeg! Hebben we talent laten ze het weglopen.
https://nos.nl/artikel/2433596-olympisch-skiester-jelinkova-…

Wat een bla bla bla is dit van die promojongens.
Heb jij zelf geen mening @oellie ?

Ik zou het ook doen.
Money, money, money

Wat een bla bla bla is dit van die promojongens.
Heb jij zelf geen mening @oellie ?

Ik zou het ook doen.
Money, money, money

monoskito op 22 jun 2022 20:03

Ja money, money, money, maar dat is wel van 2 kanten. De NSkiV wil geen geld in haar stoppen en heeft haar dus niet voorgedragen bij NOC*NSF om haar de komende 4 jaar te ondersteunen richting de voor de volgende olympische spelen. Wat dus inhoudt dat ze 0 ondersteuning krijgt vanuit Nederland en alles zelf mag gaan uitzoeken en financieren. Dan snap ik goed dat je naar een ander land gaat waar je wel ondersteuning krijgt en daardoor veel meer kans maakt om goed te presteren.

Born to Ride

Dat beslissen ze natuurlijk niet zomaar, daar heeft de NSkiV redenen voor. In de ogen van NSkiV gegronde redenen, misschien voor de objectieve kijker wat minder, maar dat is verder niet zo relevant. Nu heeft ze voor een ander land gekozen en krijgt ze wel ondersteuning, prima, iedereen blij.

Als buitenstaander heb ik mij wel verbaast over het verhaal bij de Olympische spelen en het interview met Jelinkova destijds. Het is niet aan mij om te oordelen, dat weet ik, maar het leek mij in de verste verte niet op een topsporter die in balans was, maar een meisje wat behoorlijk de weg kwijt was geraakt. Waar ben je dan als begeleiding geweest? Hoe heeft dit zo uit de hand kunnen lopen vroeg ik mij toen al af.

Tegelijkertijd vind ik het opmerkelijk dat op deze site (inmiddels steeds meer een commercieel uitgangbord van de Nederlandse Ski Vereniging geworden) helemaal GEEN nieuwsbericht wordt geplaatst.

Mijn conclusie: van beide kanten is veel mis gegaan en van beide kanten weinig professioneel.

Wens haar natuurlijk al het beste en succes.

*bericht bewerkt door FLS70 op 23 jun 2022 11:03

Fun Lovin' Skier

Precies mijn gedachten fls70.
Staat overigens nog steeds geen nieuwsbericht op deze site. Te onbelangrijk om te vermelden waarschijnlijk, raar.

De eerste NL skiester in 70 jaar OS. Die laat je vast niet vertrekken om niets.

Prima om niets hierover te publiceren. Want als hier een artikel zou komen, zouden vast veel gebruikers (terecht) vinden dat het niet onafhankelijk is, daar zou alleen kritiek op komen.

Volgens mij wordt het allemaal opgeblazen, maar is het heel simpel: als je als NSkiV gaat investeren in een sporter, wil je ook dat het geld in jouw ogen in een goede coach / goed begeleidingsteam wordt geïnvesteerd. Maar als skiër heb je ook een bepaald beeld over jouw ideale begeleiding. Als je hierin niet tot overeenstemming kan komen, is dit een fantastische oplossing. Natuurlijk ergens jammer (omdat er eindelijk een talent is), maar er zitten vast 2 kanten aan dit verhaal.

https://nos.nl/l/2433596. Hier staan wat meer achtergronden. Als ik het goed begrijp, is de betrokkenheid van de moeder een belangrijk punt.

Voor de NskiV ben je enkel maar goed genoeg als je 100% podium kandidaat bent. Alles daaronder telt niet mee.

Übung macht den meister!!!

(inmiddels steeds meer een commercieel uitgangbord van de Nederlandse Ski Vereniging geworden)

FLS70 op 23 jun 2022 10:59

Hoewel ze het nooit officieel hebben en zullen toegeven is niet voor niks dat wintersporters.nl van naam moest veranderen.

Übung macht den meister!!!

Plaats een reactie