(na) Zomer in de Alpen

Ik heb het plan opgevat om in september nog een weekje de bergen in te gaan, momenteel staat Jungfrau regio boven aan de lijst. Maar misschien heeft er nog iemand anders ook geweldige tips. Belangrijk is dat de liften nog open zijn. Het liefst ook wat meren/ rivieren waar in gezwommen kan worden. Niet te ver rijden, dus Pyreneeën komen niet in aanmerking ;) (liever niet verder dan 1000 km).

Extra note: pluspunt is mogelijk tot wandelingen in een kloof met stromend water…

Ik kan het Val d’Herens erg aanbevelen. Een dal dat nog niet overspoeld is door toeristen, je hebt er een aantal 4000 ers, vele gletsjers. Alle dorpjes zijn nog prachtig authentiek en de uitzichten zijn waanzinnig. Zwemmen kan heel goed in Les iles in Sion. Daar is een oude grindafgraving met glashelder water en een mooi recreatieterrein omheen het meer. Om goed actief te zijn, zijn er bij Nax en Evolene geweldige Via Ferrata’s. In Evolene kan je met de lift naar boven, en anders zijn er genoeg mogelijkheiden in Les 4 vallees, wat aan de ingang van het Val d’Herens ligt. Canyoning in een kloof met stromend water kan in Verbier, wat net buiten het val d’Herens ligt. Toeristische hotspots zoals leukerbad en val d’Annivers zijn ook heel eenvoudig aan te rijden.
https://hikenistof.com/tips-zwitserland-val-dherens/…

Born to Ride

Aletsch Arena is ook populair om te wandelen (zowel in de zomer als in de winter), al denk ik dat daar minder meren zijn om te zwemmen.

*bericht bewerkt door DavidW op 19 aug 2022 09:41

Ik kan de Jungfrau regio van harte aanbevelen. Neem bijvoorbeeld Interlaken als basis om erop uit te trekken in de regio. Ligt letterlijk tusen 2 meren in, dus precies wat je zoekt. De uitzichten die je bijvoorbeeld in Mürren hebt op de Jungrau, Monch en Eiger zijn echt onverslaanbaar. Ik vond het hier zelfs mooier dan in Zermatt. Ook aan te bevelen is de bachalpsee.

Jungfrau Region met inderdaad o.a. de Bachalpsee is een aanrader. Vergeet ook niet de Schynige Platte.

En als je van wandelingen door een kloof met stromend water houdt kun je in Grindelwald de gletscherschluchten bezoeken, en is de Aareschlucht bij Meiringen ook een aanrader!

Mr. Slow

Plaats een reactie