3de kind gratis skipas - Oostenrijk

Wij willen komende winter heel graag twee keer naar de sneeuw. Voor de tweede week van de kerstvakantie lijkt het goed gelukt. Maar nu ben ik op zoek naar een bestemming voor de week van 25/2 tm 4/3 in Oostenrijk.

We maken wel eens mee in Oostenrijk dat de skipas voor een derde kind gratis is. En aangezien ik hoop dat naast ons gezin ook vrienden met 3 kinderen meegaan, scheelt dat best. Google geeft me geen handig overzicht. Maar misschien kent iemand hier ook een skigebied waar dit geld. We hebben de voorkeur voor een gebied rond de 40-60 km, maar andere suggesties zijn ook welkom.

Net als tips voor een huis of appartementen bij elkaar waar twee gezinnen en een stel fijn kunnen verblijven.

De skipas prijzen zijn nog niet bekend, kan ook niet vinden of dan derde kind gratis is.
Weet wel dat in het ski Amade de seizoenspas voor kinderen goedkoper is als een week pas, en zeker als je bv in dat gebied 2x een week gaat. Misschien is dat wel in meer gebieden dan zou ik kijken waar je de 2e week gaat plannen.

Dienten Die Alte schule

Bij Ski Amadé was het wel zo dat derde kind gratis was. Alleen moet je dan wel een bewijs hebben dat je allemaal op hetzelfde adres woont. Dat bewijs heb je in NL niet. Dus lukte het mij toen niet. Maar dit was vier of vijf jaar geleden.
Geen idee of het nu anders is.
Volgens mij geldt het ook voor de seizoenskaarten. In Ski Amadé heb je genoeg kleinere gebieden.

Peter Pos

In ski amade heb ik toen het huwelijksboekje laten zien ,waar de kinderen bijgeschreven staan. Dat is 4 jaar geleden.

In Schlick2000/ Stubaital waren kinderen onder de 10 (of onder de 8) sowieso altijd gratis. Prijzen voor komend seizoen zijn nog niet bekend gemaakt. Ook bij de skiverhuur was bij betalende ouders het materiaal voor de kinderen gratis.

In ski amade heb ik toen het huwelijksboekje laten zien ,waar de kinderen bijgeschreven staan. Dat is 4 jaar geleden.

nancy op 21 aug 2022 20:16

Hmm, had ik toen toch maar moeten trouwen, nu hoeft het niet meer… ze zijn allemaal 18+ :-)

Peter Pos

In Lofer skiën 3de en opvolgende kinderen gratis. De prijzen staan al op de website.

Geen Oostenrijk . Maar Frankrijk . Tignes . Kinderen onder de 8 jaar gratis .en 6=7 . Was vorig jaar zo . Dus misschien nu ook .

Er zijn volgens mij in Oostenrijk gebieden waar kinderen gratis zijn .

In zuid-Duitsland op het randje van Oostenrijk ligt het skigebied Balderschwang: 40 km piste. Hier kun je een familieskipas kopen waarbij het 3e kind (en evt meerdere kinderen binnen het gezin) een gratis skipas krijgt. In 2022 kostte zo’n pas 94 euro per dag voor het héle gezin!

Ski amadé. Ik kon skipassen gewoon kopen bij de kassa in Maria Alm. Ik had wel alle paspoorten bij mij maar ze vroegen nooit ergens verder om en ik krijg altijd de volledige korting voor 2 van onze kinderen.

In zuid-Duitsland op het randje van Oostenrijk ligt het skigebied Balderschwang: 40 km piste. Hier kun je een familieskipas kopen waarbij het 3e kind (en evt meerdere kinderen binnen het gezin) een gratis skipas krijgt. In 2022 kostte zo’n pas 94 euro per dag voor het héle gezin!

sterHEster op 25 aug 2022 17:42

Ja, zo heerlijk daar! We zijn er denk ik 10 jaar achter elkaar geweest. Maar nu kennen we elk hoekje van het gebied wel ;-) En zeker nu het niet altijd zeker is of de liften op de Rietbergerhorn open gaan, is het lang geen 40 km aan pistes. Maar blijft een fijn gebied voor gezinnen…

Plaats een reactie