Op zoek naar een directe slalomski

Voor komend seizoen wil ik mijn verzameling (wederom) wat verder gaan uitbreiden.

Ik heb een jaartje slalomtraining gehad en vind het daarom ook wel heel erg lekker om tijdens wintersport een paar dagen lekker korte bochten te knallen op een slalomski met korte radius.
Momenteel heb ik daar een (inmiddels wat oudere) Elan SLX voor; is een prima ski, maar mag van mij wel wat agressiever.
Ik vind de rebound ervan wat matig, van mij mag de ski hard onder me doorknallen zodra ik hem aan het eind van de bocht los laat.
Nu ben ik wat lichter (65kg bij 1.80), dus dat zou er mee te maken kunnen hebben, maar vorig jaar een dagje op de Rossignol ST merkte ik al duidelijk verschil.

Op mijn shortlist staan nu de Rossignol Hero Master ST en Stockli Laser SL.
Zijn er nog meer ski’s waar ik naar kan kijken?

Het hoeft echt geen allrounder te zijn, ik heb nog 2 verschillende allmountain’s en een poeder ski voor de andere dagen…

Ik ben nog zeer blij met mij Fischer RC4 WC SC.
Verder zou je ook nog naar Völkl Racetiger SL. De editie van vorig jaar vond ik ook prima maar verwacht geen luie makkelijke ski.

May the ski force be with you !!

Je noemt nu twee uitersten op de markt. De Stöckli heeft niet een steviger rebound dan de Elan.
Goede middenwegen zijn toch wel de bovengenoemde Fischers en Volkls, maar ook de nieuwe Atomic S9 revo, Salomon S/Race Rush SL en de altijd goede Head Worldcup Rebels SL.
Raceplaten heb je niet nodig; dat is een stap terug in bandbreedte.

Eens met Bennie! Ik kan je de Head WC Rebels e-SL aanbevelen! Direct sturende ski die heel graag wil met behoorlijke rebound! De Atomic S9 RevoS heb ik ook. Prima ski maar wat milder vergeleken met de Head. Ik ski beide op lengte 1.65.

Menno skis… a lot!

Vind de e-sl qua rebound wat tam. Racetiger sl is zeker het proberen waard.

Edwin van Riel

Bedankt voor alle reacties tot zover!

Je noemt nu twee uitersten op de markt. De Stöckli heeft niet een steviger rebound dan de Elan.
Goede middenwegen zijn toch wel de bovengenoemde Fischers en Volkls, maar ook de nieuwe Atomic S9 revo, Salomon S/Race Rush SL en de altijd goede Head Worldcup Rebels SL.
Raceplaten heb je niet nodig; dat is een stap terug in bandbreedte.

Bennie op 13 sep 2022 14:54

Goed dat je het zegt, ik had altijd begrepen dat de stockli SL 1 juist heel energiek was.
De racetiger hoor ik ook veel voorbij komen, ik zal eens kijken of ik toch eens kan regelen dat ik ergens de ski’s kan testen.

Ik vond de Stockli Laser SL echt een fantastische ski, de fijnste die ik ooit heb geskied denk ik (maar enkel om te testen in Zoetermeer). Super energiek, heerlijke rebound, maar geeft ook heel veel vertrouwen. Dus als je het budget hebt zou ik m zeker uitproberen.
De andere ski’s die genoemd worden ken ik niet; heb wel jarenlang de Atomic Redster Doubledeck SL geskied, als referentie. De Stockli’s vond ik speelser dan de Doubledecks.

De doubledecks waren dan ook notoire werkpaden.
De Stöckli’s zijn wel heel fijn, maar in verhouding best gedempt. Een ski om de hele dag op te staan. Maar dat vind ik ook van de Elan Ace SLX en vrijwel elke andere slalommer (behalve dan de oude Doubledecks en de 20/21 Racetigers).

Plaats een reactie