Freestyle/funpark, waar is de leukste?

Hallo
Onze 2 zonen van 8 en 11 zijn fanatiek freestyle skiërs, hebben 2x per week les in snowworld en staan beiden vanaf 3 jaar op de skies, zwarte pistes dus geen probleem. Nu is mijn vraag: waar vind ik de leukste freestyle gebieden? Met leuke funparks erbij dus… overal staat altijd wel iets van een schansje of tube maar nooit echt heel uitgebreid waar wij waren…
Dus, we horen het graag ;)

Funparken die me zo te binnen schieten zijn les arcs (goed te doen) en Stubai (echt wel heel flinke schansen zeg maar).

Edwin van Riel

Livigno ; achterkant van Mottolino zijde, zéér groot funpark , springkussens, freestyle…
( komende Olympische Winterspelen snowboard zullen daar doorgaan)

*bericht bewerkt door dan58 op 20 sep 2022 08:12

Born to run. B.S.

Er zijn best een aantal gebieden die een funpark hebben, bijvoorbeeld Silvretta-Montafon: https://www.silvretta-montafon.at/de/winter/winteraktivitaet…

Wilco van Bragt

Laax in Zwitserland heeft een groot funpark en meerdere halfpipes… Ben daar afgelopen winter geweest, en je kan je er ook prima vermaken door gewoon lekker bovenaan te gaan zitten en te kijken

A bad day of snowboarding still beats a good day in the office

Laax is denk ik wel het meest uitgebreid.
In PDS heb je meerdere parken, o.a. the Stash die ook door een bos heen gaat met allemaal natuurlijk uitziende features. Aan de kant van Avoriaz dan weer een paar kickerlijnen. Stubai en Montafon werden al genoemd.

Maar eigenlijk heeft elk groot gebied wel een aardig funpark. Weet niet waar jij bent geweest dat het zo beperkt was?

En in Frankrijk?
Wij gaan toch het meest naar Frankrijk. Overal is altijd wel een park maar we zijn nu dus benieuwd naar de leukste ;)
Bedankt alvast voor de reacties.

Plaats een reactie