Groepsreis waar ik samen met een vriend aan kan meedoen?

Ha wintersporters,

Zijn er groepsreizen waar ik samen met een vriend aan kan deelnemen? Naar Oostenrijk , Italië of Frankrijk?

Ik vind op internet alleen single-reizen, maar we zijn niet per se op zoek naar liefdespartners, we zijn op zoek naar een gezellige wintersport-groep.

Ik bedoel geen skihuttentocht, vanwege de hoge kosten, ik denk eerder aan verblijven op een vaste plek. Met 6, 7, 8 dagen skiën.

We zijn dertigers en gevorderde skiërs die niet off piste gaan maar de zwarte pistes lekker afkomen. Periode eind januari begin februari.

Wie heeft er een tip waar te kijken, hoe te zoeken, aanbieders?

*bericht bewerkt door Frankvl op 28 sep 2022 09:16

Kijk eens bij ID-travel.

Aftellen maar!

Groepsreizen waar je je als single aanmeldt hoeven niet perse gericht te zijn op dating.
Ik ben jaren geleden met zo’n reis meegeweest bij Cirkel en bij Dynamic Holland, en er zaten ook mensen in de groep die wel een partner hadden, maar die hield niet van wintersport en wilde niet mee. Ook zat daar toen een vriendegroepje bij.
Stelletjes zijn wat minder gewenst en ook is het bij zo’n reis wel de bedoeling dat je contact maakt met de rest en niet alleen met je eigen clubje om gaat. Er gaan doorgaans wel meer vrouwen dan mannen mee met zo’n groep.

Estivant kan je gewoon mee mee, dat zijn wel single reizen maar echt niet gericht op een partner vinden.
Er wordt wel balans gehouden tussen m/v en binnen een bepaalde leeftijdsrange.

als je onderdeel wil zijn van de groep dan lijkt t me geen bezwaar dat je elkaar van te voren al kent. In de loop van een week krijg je toch altijd groepjes (niet negatief bedoeld) die graag met elkaar optrekken.

Suuski

Leuke naam ;)

Je kan ook meegaan met een reis van een skivereniging. Er zijn er diverse die groepsreizen organiseren bijvoorbeld: skikring Alkmaar. Rijnlandse skivereniging. Niet te duur. De gemiddelde leeftijd ligt wel vrij hoog.

Groepsreizen waar je je als single aanmeldt hoeven niet perse gericht te zijn op dating.
Ik ben jaren geleden met zo’n reis meegeweest bij Cirkel en bij Dynamic Holland, en er zaten ook mensen in de groep die wel een partner hadden, maar die hield niet van wintersport en wilde niet mee. Ook zat daar toen een vriendegroepje bij.
Stelletjes zijn wat minder gewenst en ook is het bij zo’n reis wel de bedoeling dat je contact maakt met de rest en niet alleen met je eigen clubje om gaat. Er gaan doorgaans wel meer vrouwen dan mannen mee met zo’n groep.

Suuski op 28 sep 2022 09:52 Estivant kan je gewoon mee mee, dat zijn wel single reizen maar echt niet gericht op een partner vinden. Er wordt wel balans gehouden tussen m/v en binnen een bepaalde leeftijdsrange.

als je onderdeel wil zijn van de groep dan lijkt t me geen bezwaar dat je elkaar van te voren al kent. In de loop van een week krijg je toch altijd groepjes (niet negatief bedoeld) die graag met elkaar optrekken.

SuzannaE op 28 sep 2022 12:21

Dank je voor jullie reacties. Goed om te weten dat single-reizen dus vaak ook open staan voor mensen die niet per sé een geliefde zoeken.

Ik heb direct gekeken bij Estivant, Cirkel en Dynamic Holland. Het lijkt nog niet zo eenvoudig om een betaalbare reis te vinden. Wat me opvalt is dat de prijzen lijken op die van skihuttentochten, waarbij je de hele week met een gids op pad gaat, in verschillende hutten op de berg slaapt en de taxi’s inclusief zijn. Da’s jammer vind ik.

De skiverenigingen, die kende ik nog niet, daar heb ik ook naar gekeken. Skikring Alkmaar biedt een interessante reis aan in januari naar Italië, die ga ik voorleggen aan m’n maat, ook al wonen we beide niet in Alkmaar, en zijn we inderdaad wat jonger dan de meeste mensen op de foto’s…

Zoals gezegd heeft ID-travel groepsreizen (niet specifiek singlereizen)
Vergelijkbaar met Estivant is One2gether.

Aftellen maar!

Zoals gezegd heeft ID-travel groepsreizen (niet specifiek singlereizen)
Vergelijkbaar met Estivant is One2gether.

Matthieu op 30 sep 2022 12:52

Dank je!
ID-travel zie ik nog geen optie die uitkomt bij onze data.
Bij Estivant en One2travel wel. Het valt me op dat Estivant een paar honderd euro duurder is, voor een vergelijkbare reis (data, Italië, hotel, halfpension).
Hebben jullie ervaringen met deze aanbieders? Hoe verschillen ze van elkaar?

Als je gezelligheid zoekt zou je eens kunnen kijken op de site van Samenindesneeuw.nl
Deze stichting organiseert reizen voor mensen met een (geestelijke) beperking. Down, autisme etc.
Ik weet dat ze nog begeleiders zoeken voor eind januari. Gezellig is het zeker.
Mochten jullie meer info willen dan hoor ik dat graag.
Helaas kan ik zelf niet meer mee ivm knieklachten.

groet A3

Als je gezelligheid zoekt zou je eens kunnen kijken op de site van Samenindesneeuw.nl
Deze stichting organiseert reizen voor mensen met een (geestelijke) beperking. Down, autisme etc.
Ik weet dat ze nog begeleiders zoeken voor eind januari. Gezellig is het zeker.
Mochten jullie meer info willen dan hoor ik dat graag.
Helaas kan ik zelf niet meer mee ivm knieklachten.

groet A3

a3 op 01 okt 2022 12:00

Dank je, wat een mooi initiatief.
Ik ga overleggen wat we gaan doen, bedankt voor alle ideeën en ervaringen!

Je kan ook gewoon hier op het forum kijken of er een groep is waar jullie bij kunnen aansluiten. Of zelf iets gaan organiseren?
Jullie eigen skiclubje oprichten en dan hier vragen of mensen ook zin hebben om mee te gaan.
Ikzelf zoek nog een ervaren skigroepje voor februari.

Hoi!

Dit is el een topic van vorig jaar, maar doe toch een poging gezien de omschrijving helemaal bij mij en mijn vriend matcht.
Wij zijn Julie (34) fanatieke skiër en Stefan (38) een goede plantrekker, maar houdt het liever wat kalmer.
Ik zoek dus een leuk groepje om alleen mee te kunnen gaan skiën.
Ofwel zouden we het leuk vinden om als koppel met een koppel/groepje te gaan waardoor de ene eens met iemand wat sneller kan gaan als we willen en de anderen eens wat trager kunnen doen als zij dat willen :-)

Heb je voor deze winter al een leuke groep of organisatie gevonden?

Groetjes,

Plaats een reactie