skibroek gezocht lange benen slanke taille

Het lukt mijn dochter van 15 jaar niet om een passende broek te vinden. Ze heeft heel lange benen en een heel slanke taille. Broeken die in de lengte passen, zijn van boven veel te wijd. Zelf met verstelbare tailleband past het gewoon niet. De broeken die aan de bovenkant goed zitten, komen tot halverwege haar kuiten. Heeft iemand een tip?

Maier Sports heeft skibroeken t/m lengtemaat 34" in het assortiment, leverbaar bij; www.highlytall.nl
Ook kledingmerk Dope lijkt vrij lang te vallen: www.dopesnow.com/nl

En bij Icepeak hebben ze ook lengtematen

Herkenbaar probleem, wij zijn uiteindelijk geslaagd met een broek van The North Face (nadat er echt 10 broeken langsgekomen zijn en allemaal niet pasten).

The North Face - Lenado Regular. M’n dochter is 1,79.

Bedankt voor de reacties! We gaan kijken. Voor nog meer tips houden we aanbevolen!

Salomon heeft ook broeken met de optie voor kort/medium/long bij iedere maat. Ik ben 1.97m en heb daar een fijne broek kunnen vinden.

Ook zo’n dochter. (183 cm en vooral veel been lengte)

Mammut heeft lengte maten die echt lang zijn. Veel andere (o.a. North Face) zijn namelijk niet etch lang.
Mammut valt iets smaller in taille en heupen dan de maat tabel aangeeft, dus een maatje groter is een goed idee, zeker als je op het randje zit, of soms dikke isolatie er onder wil dragen.

*bericht bewerkt door Slim op 04 okt 2022 15:04

Bedankt voor de reacties!

Nou, we hebben een passende broek gevonden! De tips die we hier hebben gekregen, hebben we bekeken, maar de broeken zijn allemaal een beetje boven haar budget. en omdat we ook niet weten of ze al uitgegroeid is, wilden we toch iets goedkopers. Uiteindelijk zijn we geslaagd bij de dechatlon. Daar wordt een broek verkocht die in lengte verstelbaar is dmv drukknoopjes. Op de langste stand is de broek net lang genoeg en ook van boven is het strak genoeg. De kwaliteit voelt niet heel goed, maar ik denk dat het goed genoeg is voor een paar keer borstelbaan en een weekje Oostenrijk. Volgend jaar kijken we wel weer verder!

Nou, we hebben een passende broek gevonden! De tips die we hier hebben gekregen, hebben we bekeken, maar de broeken zijn allemaal een beetje boven haar budget. en omdat we ook niet weten of ze al uitgegroeid is, wilden we toch iets goedkopers. Uiteindelijk zijn we geslaagd bij de dechatlon. Daar wordt een broek verkocht die in lengte verstelbaar is dmv drukknoopjes. Op de langste stand is de broek net lang genoeg en ook van boven is het strak genoeg. De kwaliteit voelt niet heel goed, maar ik denk dat het goed genoeg is voor een paar keer borstelbaan en een weekje Oostenrijk. Volgend jaar kijken we wel weer verder!

Acatharina op 10 okt 2022 09:37

Kun je aangeven welk model dat is, met de verstelbare lengte? Dank alvast!

Nou, we hebben een passende broek gevonden! De tips die we hier hebben gekregen, hebben we bekeken, maar de broeken zijn allemaal een beetje boven haar budget. En omdat we ook niet weten of ze al uitgegroeid is, wilden we toch iets goedkopers. Uiteindelijk zijn we geslaagd bij de dechatlon. Daar wordt een broek verkocht die in lengte verstelbaar is dmv drukknoopjes. Op de langste stand is de broek net lang genoeg en ook van boven is het strak genoeg. De kwaliteit voelt niet heel goed, maar ik denk dat het goed genoeg is voor een paar keer borstelbaan en een weekje Oostenrijk. Volgend jaar kijken we wel weer verder!

Acatharina op 10 okt 2022 09:37

Kun je aangeven welk model dat is, met de verstelbare lengte? Dank alvast!

Claire op 10 okt 2022 09:43

Claire, het is nummer 180, prijs is € 44,99, verkrijgbaar in zwart en wit.

*bericht bewerkt door Acatharina op 10 okt 2022 10:56

Plaats een reactie