Ski helm

Goede dag ik wil een andere helm kopen . Wat is jullie ervaring met een helm met vizier en welk vizier is het beste . Of toch een helm met goggel

Dat hangt helemaal van je gebruik af. En of je een brildrager bent. En wat voor hoofd je hebt. En wat je er voor wilt uitgeven.
Een fijne vizierhelm kost nou eenmaal goed geld, terwijl je met een helm en goggle wat voordeliger uit kunt zijn voor dezelfde kwaliteit.

Ben geen bril drager maar ben gewoon benieuwd naar de voor en nadelen en ervaring van een vizier helm to goggel helm

Zijn al meerdere topics over op deze site.
Even goggelen.

Zelf heb ik een Giro helm in combinatie met een Oakley Flight Deck Goggle.
Aansluiting op elkaar is prima.
Indien je meer dan 1 goggle hebt, of een goggle met verwisselbare lenzen, heb je meer vrijheid om te wisselen.
Met een helm met vizier ben je beperkter.

Ik had tot laatste seizoen een helm met vizier. Werkte over het algemeen prima. Was in eerste instantie bang dat er veel wind langs zou komen omdat het niet helemaal rondom aansluitend was. Maar dat viel erg mee. Eigenlijk geen last van gehad.

Wel vond ik de neerwaartse druk van de schuim op mijn neus wat irritant in het begin. Het vizier klemt namelijk met het naar beneden duwen in plaats van naar achteren met een band. Ook was de schuimrand onder je ogen meer aanwezig.

Was er qua gebruik zeker tevreden mee.

Grootste nadeel ervaarde ik bij slecht weer. Het vizier is vaak “allround”. Mijne was wel meekleurend maar in een goede sneeuwbui ben je verloren.

Ben op zo een moment ook, voor het vizier dan, ongelukkig gevallen.
Het scharnier van het vizier is beschadigd. Voor mij is de set nu onbruikbaar. En ook te oud om nog te repareren.

Ander nadeel dat op dat moment erg duidelijk werd, is dat als er eenmaal sneeuw/vocht in zit, je het op de piste niet meer droog krijgt met doekjes. Er is namelijk altijd een deel waar je met doekjes niet aan komt. Goed fohnen op het toilet en uurtje op de verwarming en het is wel weer droog.

Ik ben nu dus weer over gestapt op een losse helm met goggles die wat meer blikveld geven en wisselbare lenzen.

De helm was trouwens van salomon.

Domig dank dit zijn andwoorden waar ik wat aan heb dank

Ik heb vorig seizoen een Salomon helm met photochromatisch (meekleurend) vizier gekocht (in ‘sale’ van 200 voor 120 euro).
Bevalt echt uitstekend, zowel de pasvorm als het vizier.

Ik heb vorig jaar een Mangohelm met vast vizier gekocht.
Deze bevalt erg goed.
Enige minpunt vind ik dat je erg goed moet oppassen waar je je helm laat zodat je ergen gaat zitten. Je loopt dat het risico op krassen.

HEAD Radar is een nieuw model, wel prijzig maar een veel beter uiterlijk en binnen helm als de gemiddelde helm met vizier.

HEAD Radar is een nieuw model, wel prijzig maar een veel beter uiterlijk en binnen helm als de gemiddelde helm met vizier.

A.P.Versteeg op 02 nov 2022 17:19

Interessante helm. Wat is de pasvorm: rond of ovaal?

Ik heb zelf sinds kort de HEAD REV CM 2023(Frans FIS uitvoering) https://www.snowleader.de/de/rev-cm-2023-HEAD00486.html…, zelfde model als de RADAR maar dan zonder de vaste lens erop maar wel met de Sphere Fit, demonteerbare oorstukken en goede ventilatie mogelijkheden. Geen lens dus omdat ik net 2 dure Okley skibrillen afgelopen jaar had gekocht.
Wat betreft de pasvorm, weet niet wat voor vorm ik heb maar weet wel dat de POC mips bij mij voor geen meter zat.
Is een erg lichte en fijne helm. Had UVEX maar de ventilatie was niet genoeg voor mij.

hier een uitgebreide omschrijving van de helm. https://www.ekosport.nl/head-rev-cm-23-p-V00357201.html?lgw_…

Ik heb net een nieuwe helm gekocht en ben na passen bij decathlon, duijvestijn en daka uitgekomen bij een Atomic revent + lf
Ik heb ook giro, salomon gepast. Die waren net als de atomic ovaal maar minder hoog.
Voordeel van deze is ook dat hij mooi rondom aansluit als je hem aandraait.

Afgelopen jaar was ik als beginnende beginner na een week mijn helm van wed’ze erg zat. Ik had continue een drukplek op mijn voorhoofd. Die helm is veel te rond.

Ik wil geen helm met vast vizier. Dan vind ik de helm wat lomp worden, ik heb snel last van tranende ogen en weet nog niet welke lens ik wil.

Ik weet nog niet welke bril er goed bij pas. Ik wil iets wat goed diepte/contrast geeft en een wijd zicht. Atomic Count HD of photochromatic vind ik mooi maar ik weet niet of die mooi aansluit op de helm. Of iets soortgelijks van een ander merk.

Revent Q is ook mooi maar wel een stuk duurder.

Advies op dat vlak en ervaringen met de modellen lees ik graag.

*bericht bewerkt door SuzannaE op 03 nov 2022 15:28

Plaats een reactie