Skilocker in Gaschurn

Dit onderwerp gaat over de bestemming Montafon - Brandnertal

Hoi,
Wij zijn aankomende kerst 2022 in het skigebied Montafon en hebben een hotel in Gaschurn.
Nu hadden we afgelopen jaar in Westendorf een skilocker aan de piste en dat is ons uitstekend bevallen.
Geen gesjouw meer met je ski’s, schoenen, etc.
Nu zouden wij ook graag een skilocker aan de piste in Gaschurn willen.
Iemand enig idee of dit er is en welke we dan het beste kunnen reserveren?

Alvast dank voor jullie reactie.

@geraetshoven: bedoel je de Intersport beneden aan de berg dan?

Bij beide verhurende partijen bij de lift is er ook de mogelijkheid om je spullen te stallen…

Bij de Versettla Bahn, kan het zowel bij het dal- als bergstation https://www.intersport-montafon.at/de/skiverleih/depot-winte…

Wilco van Bragt

Bij de Versettla Bahn, kan het zowel bij het dal- als bergstation https://www.intersport-montafon.at/de/skiverleih/depot-winte…

WilcovanBragt op 28 okt 2022 12:42

€108,- om je ski’s te stallen maar wel je auto op het gratis parkeerterrein willen zetten om de kosten van de garage uit te sparen.
Tel de winst op van de zelf meegebrachte piepers en het valt uiteindelijk allemaal best wel mee qua kosten.

Sorry maar €108,- voor een skilocker voor een weekje. Het zal mijn Hollandse brein zijn die hier wat moeite mee lijkt te hebben.
Daarnaast kom ik alleen nog maar in Frankrijk waarbij ski-in en -out mijn grote speerpunten zijn. Kennelijk bespaar ik al jaren op een €100+ kostende locker.

Maar fijn voor de TS dat er kennelijk mogelijkheden zijn.

Ook jouw siso-locatie in F heeft een locker (over de kwaliteit maar even niet spreken). Zit gewoon in de prijs. Net als in Oostenrijk bij een zichzelf respecterend onderkomen. Afgelopen jaren elke keer onverwacht een pasje van het skidepot in mijn handen gedrukt gekregen bij aankomst bij het onderkomen.

Ook jouw siso-locatie in F heeft een locker (over de kwaliteit maar even niet spreken). Zit gewoon in de prijs. Net als in Oostenrijk bij een zichzelf respecterend onderkomen. Afgelopen jaren elke keer onverwacht een pasje van het skidepot in mijn handen gedrukt gekregen bij aankomst bij het onderkomen.

Geraertshoven op 28 okt 2022 13:50

Je punt ontgaat mij even. De kwaliteit van mijn locker?

Een hokje waar ik mijn natte ski’s en stokken kan stallen met een sleuteltje dat borg staat voor iets van enige mate van een slotje, een bankje en lichtknop of sensor is voor mij de rating ‘fantastisch’.

Kennelijk zijn er dus zichzelf niet respecterende onderkomens die dus geen locker bieden.
Als het zo ‘gewoon’ is snap ik je term onverwacht niet zo goed.
Ieder jaar onverwacht toch een pasje in je hand gedrukt krijgen.

Ik wandel met sportschoenen naar beneden, in mijn hand de verwarmde skischoenen door de Sidasjes die de hele avond en nacht hun werk hebben gedaan. Loop het hok binnen, ga zitten en trek de skischoenen aan. Dan wandel ik naar de locker pak het sleuteltje en neem de ski’s en stokken (al gelang ook van vriendin of reisgenoot) eruit zet mijn sportmuiltjes in de locker en begin een mooie dag nadat ik hem weer op slot draai.

In de avond het omgekeerde. Kennelijk scheelt mij dat €108,-
In een 6-persoonsappartement zit doorgaans wel een locker voor een persoontje of 4 + en op de tabel staat een prijs van €108,- per 4.

Mijn opmerking zal je vast begrijpen. €108,- voor een weekje skispul stallen staat in schril contrast voor een parking waarbij de kosten veelal rond de €70,- voor een week liggen.

Menig NL-er die denkt: staat mij prima op het gratis openbare terrein.

Ben je op de hoogte van de verschillen tussen een (algemeen voorkomend) siso-dorp in F en een (algemeen voorkomend) niet siso-dorp in O?
Wat heeft het “stallen van je skispul” te maken met parkeren?

Ben je op de hoogte van de verschillen tussen een (algemeen voorkomend) siso-dorp in F en een (algemeen voorkomend) niet siso-dorp in O?
Wat heeft het “stallen van je skispul” te maken met parkeren?

Geraertshoven op 28 okt 2022 14:38

De vraag was: is het aanwezig en deze is beantwoord met een ja.
Ik klik even op de link en zie een prijs van €108,- voor een weekje je spullen stallen in een locker.

Dan meld ik dat ik dat aan de prijs vind en trek een vergelijking met de gemiddelde NL-er.
Deze wenst doorgaans al zuinig aan te doen wanneer het komt tot het stallen van zijn/haar heilige koe.

Een overdekte parkeergarage vinden veel mensen ‘te duur of zonde van het geld’.
Ik vind €108,- voor het stallen van mijn ski’s/stokken in de avond en overdag mijn sportschoenen/slippers ‘zonde en stevig aan de prijs’.

Kunnen en mogen wij in verschillen qua mening echter fijn dat de optie er blijkt te zijn…tegen in mijn ogen een stevige prijs.

Fijn weekend!

Geen persoonlijke ervaring mee, maar er zijn nog wel wat alternatieven (sportwinkels) daar:
https://www.snowell.com/skiverleih/oesterreich/vorarlberg/mo…

Geen idee van prijzen…

Skibus dienstregeling is daar wel in orde, en bussen rijden tot laat in de avond.

Bij veel acco’s in Gaschurn krijg je een pasje voor een locker of een kortingskaart van 1 of meerdere winkels… Ook is het mogelijk om je spullen centraal te stallen ipv in een locker. (Je doet je spullen uit en je geeft je spullen aan een medewerker, deze zet de spullen weg en de volgende morgen kom je ze weer halen…)

Het klopt ook dat de skibussen dienstregeling prima op orde is, dus je kunt de spullen heel makkelijk meenemen.

Je kunt dus ook heel makkelijk richting de Hochjoch skiën en dan aan de einde van de dag met de bus terug gaan een skilocker is dan alleen onhandig. Het zelfde is ook mogelijk met een dame Golm en of de Gargellen al kan ik ook begrijpen indien je dat met de auto doet. Ook vee skisafari is prima te doen met de bus…

@Geraetshoven, ik kan geen touw vastknopen aan je reacties. Vind je € 108 niet duur? Ik wel.

Plaats een reactie