Wie heeft zijn skipas al besteld?

Wij kregen afgelopen week een berichtje van de eigenaar van ons geboekte accommodatie. Dat we beter nu al de skipassen konden kopen met vroegboekkorting We gaan in de voorjaarsvakantie met onze 3 kinderen en aanhang skiën. We hebben 8 skipassen nodig. We komen nu voor de 2e keer bij deze accommodatie. We gaan skiën in ski amade. Nog nooit eerder hebben we vooraf gekocht, of het advies gekregen van de accommodatie houder. Het zal ook lastig inschatten zijn wat de prijsontwikkeling gaat doen. Ik zag dat je er ook een annuleringsverzekering bij af kunt sluiten. Ik heb geen idee hoor, maar krijg je dan ook al de skipas thuis gestuurd? Wie heeft ervaring.

Ik heb er vorig jaar over getwijfeld. Ging ook naar Ski Amade. Dacht dat het prijsverschil wel mee zou vallen. Uiteindelijk was het verschil toch wel groot, ik dacht ongeveer €40 per pas meer voor een week.
Dus dit seizoen koop ik hem wel eerder.

Nu al aantal jaar op rij skipassen al heel vroeg gekocht, september. Ook nu al gekocht voor de voorjaarsvakantie 2023.
Voordelen; fikse vroegboekkorting, helemaal omdat we met 5 zijn tikt dat lekker aan, bij aankomst liggen de passen klaar, hoeft niet in de rij of nog uit te zoeken hoe en wat, ook een leuke: spreiding van grote uitgaven; zo lijkt de wintersportweek zelf best mee te vallen… ;-)

Je kunt er voor kiezen de passen naar je thuisadres te laten opsturen, maar wij kiezen er voor ze af te halen.
Er is een covid garantie, dat als je door wat voor maatregelen dan ook tegen die tijd niet zou kunnen skiën, je volledig terugkrijgt, de volle 100%.
Al meegemaakt dec 2020…
Mijn doorlopende annulerings/reisverzekering dekt de kosten als we door ziekte of andere narigheid niet zouden kunnen gaan.

(Val d’ Anniviers, Zwitserland)

❄️

Bij Skicircus Saalbach Hinterglemm zag ik geen vroegboekkorting… weet iemand of ze dat anders wel doen?

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Volgens mij is dat nog niet zoveel in Oostenrijk. Vorig jaar heb ik wat korting gekregen in Ski Amade door online, met een account, op voorhand te skipassen te boeken, maar dat was 2 tientjes ofzo?

Ski Amade adverteert nu wel meer met die korting. Ik zou gewoon bestellen, het wordt heus niet goedkoper. Wel ff checken hoe t met annuleren zit, al lijkt die kans niet zo groot (als in: pre 2020).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Meestal beslis ik pas vrij last minute de bestemming, dus meestal boek ik niet ver van tevoren. Paar jaar terug wel tijdens black friday passen gekocht voor PDS, scheelde toen geloof ik iets van 50 euro per pas. Dat was flink. De passen daar zijn herbruikbaar, dus heb het pasnummer ingevuld en dan staat de aankoop erop. Als je nog geen pasje had, kreeg je 'm gewoon thuis gestuurd.

Ja, vrijdag 14 oktober reeds 5 skipassen online gekocht, voor de week kerst/oudjaar.
Als ik nu kijk zijn ze alweer een stukje duurder geworden.

Ben van plan om binnenkort onze skipassen voor Zillertal Arena te boeken. Heb nog een Starjack kaart liggen van Winterberg vorig jaar. Weet iemand of Zillertal Arena ook te uploaden is op Starjack?

Bij ski amade kun je de prijzen aan de kassa zien in de brochure. Dat is duurder dan nu al boeken. Het verschil verloopt “dynamisch” naar 0 aan de hand van hoe laat je boekt.
De prijs aan de kassa zal niet goedkoper worden. Sommige denken dat het nog duurder kan worden.

Voor zover nog niet bekend: check de family actie eens. Onder voorwaarden het derde kind gratis.

Wel van plan maar Dolomiti Superski komt pas in november met z’n prijzen (en dus mogelijkheid om online aan te schaffen).
Hebben al jaren passen waarvoor we niet meer langs het loket hoeven en waar je gewoon online je skipas koopt en koppelt.

Als iemand iets hoort over vroegboekkorting voor Lermoos/Zugspitze hoor ik dat graag!

Wel van plan maar Dolomiti Superski komt pas in november met z’n prijzen (en dus mogelijkheid om online aan te schaffen).
Hebben al jaren passen waarvoor we niet meer langs het loket hoeven en waar je gewoon online je skipas koopt en koppelt.

brakes op 31 okt 2022 08:47

https://www.dolomitisuperski.com/en/Ski-pass/Prices…

Prijzen zijn al wel bekend volgens mij, online bestellen kan nog niet.

*bericht bewerkt door Roy83 op 31 okt 2022 10:37

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Na aanleiding van dit topic gelijk even gezocht.
Onze skipas kan online geboekt worden maar om 100% geld terug te krijgen met bijvoorbeeld corona, betalen we 17.50 pp extra.
Voor ons zou het dan nu niet lonen om ze online aan te schaffen.
Verwachten jullie dat de prijzen ( fysiek bij kassa) die nu bekend zijn, nog verder gaan stijgen?

https://www.dolomitisuperski.com/en/Ski-pass/Prices…

Prijzen zijn al wel bekend volgens mij, online bestellen kan nog niet.

Roy83 op 31 okt 2022 10:36

EDIT :) Warrig verhaal.
Seizoenspas 20 euro duurder dan vorig jaar (vrijwel verwaarloosbaar dus). Dag of meerdere dagen tickets allemaal pakweg 10% duurder dan vorig jaar.

*bericht bewerkt door brakes op 01 nov 2022 09:01

Hoe eerder je dingen boekt of koopt hoe goedkoper het is in tijden van inflatie. Ik had eerder dit jaar al het gevoel dat alles snel duurder zou worden en heb in april al geboekt voor de voorjaarsvakantie in Valmeinier voor heel schappelijke prijzen. Daarnaast in mei nog een snoepreisje geboekt (alleen) voor december, 6 dagen skipas Silvretta Arena + 7 nachten appartement in Mathon voor in totaal EUR 549.

Vijftienhonderd is het nieuwe duizend

Wij gaan met kerst naar Ski Amade, daar is dynamic pricing. We hebben die passen een week of 4 geleden inderdaad al gekocht. In het voorjaar naar het Zillertal, daar hanteren ze nog gewoon vaste prijzen dus die passen kopen we ter plaatse.

Thx voor de tip!! Gister voor 13 man skipassen besteld, en zelfs incl. cancellation fee 170 euro bespaard tov wachten tot bij de kassa. Super!

De Magic Pass in Zwitserland betaal je in mei slechts 399 Franken voor. De pas is het hele jaar geldig (zomers in 26 gebieden en 's winters in 52 skigebieden). Heel blij met deze pas.

Bedankt voor alle reacties, ik ga ze zo bestellen. Als je de skipassen thuis laat bezorgen( dat is helemaal handig) moet je ze dan nog ergens activeren? Anders scheelt dat al weer wachttijd.

Voor zover ik kan vinden heeft ons skigebied (skiwelt) geen vroegboek kortingen, dus dan houd t al op.
Onze jongste is helaas “te oud” voor de gratis skipas, en voor de volwassenen is de stijging wel meer dan 10%, dus dat is an sich wel jammer.

In September al alle seizoen passen aan de kassa gehaald, vroegnboek korting plus 40,- extra bonus korting. Op 3 okt een 8 dgn pas met 47,- korting in de krokus week. Ga je in een rustige week dan is de korting voor 8 dgn zelfs 62,- Ski Amadè.

Dienten Die Alte schule

Zodra het kan bestel ik de seizoenskaart altijd in de voorverkoop. Scheelt toch 60 euro. En ik kan het meteen activeren, dus als ik dan begin december aankom, kan ik direct de piste op. Dus het heeft geen enkele meerwaarde om te wachten met bestellen.

Het enige is dat ik nog moet uitvogelen hoe ik de extra korting kan krijgen vanwege dat seizoen dat ingekort werd vanwege een Mexicaans biertje.

Ik heb nog 1 kind van 17 jaar, hij valt onder " jeugdtarief" zou dat ook mogelijk zijn. Normaal moet ik altijd een paspoort laten zien. ( Vroeger met de gezins korting een gedoe om aan te tonen dat je 1 gezin bent) .

Zodra het kan bestel ik de seizoenskaart altijd in de voorverkoop. Scheelt toch 60 euro. En ik kan het meteen activeren, dus als ik dan begin december aankom, kan ik direct de piste op. Dus het heeft geen enkele meerwaarde om te wachten met bestellen.

DSvier op 01 nov 2022 15:20

Ik koop niet op voorhand maar ik schaf de seizoenkaart aan zodra ik de 1e dag arriveer. Kan ik ook meteen de pistes op. 🙂
Moest onderweg beide benen eens breken zeg! 😜

*bericht bewerkt door bartvwg op 01 nov 2022 17:00

Bla, bla, bla.

Seizoenspas al gekocht en thuisgestuurd gekregen. Vroegboek en kinderkorting (want 3 kids in een gezin). Scheelt idd qua spreiding van kosten over de maanden (maar is nog steeds een fiks bedrag). En als je minder dan 2 of 2,5 week gebruik maakt van de pas (en dan heb je hem er wel uit), krijg je een bedrag terug.

Ik bestel niks voor december, qua sneeuw zal dat altijd een risico blijven. Boeken doe ik veeleer in functie van de sneeuw, liefst 1 of 2 dagen op voorhand.

@nancy bij ski Amade bestel je een digitaal ticket en haal je bij de kassa je skipas, foto en legitimatie gaan de kassa.

Dienten Die Alte schule

Bestel ze eind november… Dolomiti superski passen kan je niet eerder bestellen.

Zodra het kan bestel ik de seizoenskaart altijd in de voorverkoop. Scheelt toch 60 euro. En ik kan het meteen activeren, dus als ik dan begin december aankom, kan ik direct de piste op. Dus het heeft geen enkele meerwaarde om te wachten met bestellen.

DSvier op 01 nov 2022 15:20

Ik koop niet op voorhand maar ik schaf de seizoenkaart aan zodra ik de 1e dag arriveer. Kan ik ook meteen de pistes op. 🙂
Moest onderweg beide benen eens breken zeg! 😜

bartvwg op 01 nov 2022 16:59

Dan bel ik met American Express en krijg ik gewoon mijn geld terug. ;)

Zodra het kan bestel ik de seizoenskaart altijd in de voorverkoop. Scheelt toch 60 euro. En ik kan het meteen activeren, dus als ik dan begin december aankom, kan ik direct de piste op. Dus het heeft geen enkele meerwaarde om te wachten met bestellen.

DSvier op 01 nov 2022 15:20

Ik koop niet op voorhand maar ik schaf de seizoenkaart aan zodra ik de 1e dag arriveer. Kan ik ook meteen de pistes op. 🙂
Moest onderweg beide benen eens breken zeg! 😜

bartvwg op 01 nov 2022 16:59

Dan bel ik met American Express en krijg ik gewoon mijn geld terug. ;)

DSvier op 02 nov 2022 15:56

Ik mijn makelaar, moet die dan toch aan de lijn hebben, kan ie mee de terugbetaling fixen. 😁

*bericht bewerkt door bartvwg op 02 nov 2022 17:18

Bla, bla, bla.

@LoveToSki, kijk even op de site van Saalbach.com. Er zijn wel een aantal tickets met korting maar je moet goed kijken welke je neemt. Wij bestellen altijd onze seizoenskaart begin december. Je kan kiezen thuis laten bezorgen of ter plekke bij een van de skilift ophalen en activeren.

Plaats een reactie