Van Saalbach terug naar Fieberbrunn skiën

Hi allen,

Ik ga in de tweede week van Februari op weg naar Oostenrijk. We verblijven in Fieberbrunn, maar ik verwacht toch wel dat we regelmatig 1, 2, 3 of misschien wel meer ;) biertjes drinken in Saalbach. Volgens mij is dit wel een beetje dé Après-Ski hotspot van het gebied Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn.

Heeft iemand enig idee hoe laat je weer terug moet richting Fieberbrunn vanuit Saalbach? En hoe lang deze tocht ongeveer duurt? Als je er vanuit gaat dat iedereen ervaren is in het skiën/ snowboarden.

Dat zul je op tijd moeten beginnen met bier drinken indien je skiënd naar Fierberbrunn terug wilt gaan. Je bent dan van de openingstijden van de liften afhankelijk. Dus dat zal rond 15.00 uur zijn. En met een taxis is het helemaal een klote stuk. Je moet namelijk helemaal om de berg heen. Dat kost je bijna een uur. Je bent op de ski’s misschien wel sneller in Feiberbrunn dan met de auto.

*bericht bewerkt door Skizoeker op 31 okt 2022 15:37

Ok dus je gaat lekker dronken de piste over straks?

De verbindingslift tussen Fieberbrunn en Saalbach-Hinterglemm (komende vanuit laatstgenoemde) sluit om 15u30. Vanuit Saalbach heb je bovendien toch drie verschillende liften en een langere afdaling tot aan de verbindingslift nodig. Vroeger dan drie uur vertrekken vanuit Saalbach lijkt me dan toch de aangewezen boodschap.

*bericht bewerkt door Mathijs! op 31 okt 2022 16:46

Zonde van die uurtjes die je ook gewoon lekker kunt skiën dus… 😀

Hi Allen! Thanks voor de reacties. Voor de duidelijkheid: we houden het natuurlijk wel verantwoordelijk als we terug willen skiën. We gaan niet ladderzat de latten op als we nog een uur moeten skiën.

Uiterlijk om 14.30u vanuit Saalbach (bernkogel) vertrekken en dan moet het niet al te veel tegenzitten.
“echte” apres-ski begint natuurlijk pas rond 16u dus dat schiet voor jullie niet echt op.
In Fieberbrunn dal zitten ook wel een paar leuke tentjes.

En nog een tip; mocht je toch de aansluiting missen (je zal zeker niet de eerste zijn) dan is een hotel boeken in Saalbach waarschijnlijk goedkoper en leuker dan de taxi nemen😜

En nog een tip; mocht je toch de aansluiting missen (je zal zeker niet de eerste zijn) dan is een hotel boeken in Saalbach waarschijnlijk goedkoper en leuker dan de taxi nemen😜

Amelm op 01 nov 2022 21:11

En savonds met je skibotten op restaurant gaan :-)

En nog een tip; mocht je toch de aansluiting missen (je zal zeker niet de eerste zijn) dan is een hotel boeken in Saalbach waarschijnlijk goedkoper en leuker dan de taxi nemen😜

Amelm op 01 nov 2022 21:11

En savonds met je skibotten op restaurant gaan :-)

Bruno op 01 nov 2022 14:17

Bedenk eens hoe lang je dat verhaal nog gaat vertellen😜

Ik heb 2 vrienden die dit gedaan hebben. Taxi was haast niet te vinden en belachelijk duur (is ook serieus eind om de berg dus best logisch) dus de goedkopere optie was een hotel. En inderdaad, dit verhaal hebben ze inmiddels tot het oneindige aan iedereen verteld natuurlijk😁

Overigens is de slimste optie als je het niet meer gaat redden wellicht om richting Leogang te skiën, daar is geen vroege tijdslimiet op bij mijn weten. Je zit vervolgens aan de goede kant van de berg en kunt met bus zelfs terug.

*bericht bewerkt door Amelm op 01 nov 2022 14:31

Als je keihard wilt feesten, dan heb je jezelf denk ik niet helemaal goed ingelezen. Taxi’s zijn inderdaad boven de € 100,-. Dus als je dat wil, paar schoenen in een rugtas en een hotelkamer voor 1 nacht boeken haha. Maar ga anders voor een gezellig drankje gewoon naar Biwak 2.0, S4 ALM of de parasolbar van de EnzianHütte. Moet goed komen.

Plaats een reactie