Met een groep naar een frans skigebied in maart 2023.

In het verleden al een paar keer met een groep gaan skieen. Is me zeer goed bevallen. Zodoende in Avoriaz en Flaine geweest met ca 10 mensen. Destijds geboekt bij Sunweb(skipas erbij). Ben zelf met de bus gegaan; is prima te doen. Groep bestond uit mensen met meer en minder ervaring. Ben zelf meer dan 20 keer geweest maar ben toch geen typische zwarte piste skier, houd erg van de gezelligheid. Wie heeft er zin in om mee te gaan?

Dag Wim,

ik ben een fervent skiër (meestal rood, soms blauw en zwart) en ga meerdere keren per seizoen skiën (zie mijn profiel voor wat er komend seizoen al op de planning staat). De bedoeling is om einde maart nog een keer te gaan, maar nog niets gepland en nog op zoek naar mensen.
Bij mij ook voorkeur voor Frankrijk en met de bus. Vaak ook met Sunweb.
Moest het je interesseren: wij zijn nog op zoek naar een 4de (en eventueel 5de) persoon voor skireis in Les Trois Vallées op 21 januari (zie mijn andere post).

Heb jij al concrete plannen?

skigroeten,

Dirk

Dirk - LIVE unITed

Hallo Dirk,

Ten eerste , bedankt voor je reaktie. Helaas kan ik in januari niet want de planning is dat ik een vriendin ga opzoeken in Spanje. Dat duurt ong twee weken. Wat les trois val. Betreft: daar sta ik voor open. Dat het eind maart wordt is geen probleem.
Met vr. groet,
Wim

Ik heb je een PB gestuurd.

Dirk - LIVE unITed

We hebben de reis iets concreter gemaakt, zie in volgend topic https://www.wintersport.be/forum/topic/528121

Dirk - LIVE unITed

Hallo Dirk,

Zowel Les Menuires als Val Thorens zijn voor mij onbekende gebieden. Dus…bijzonder interessant. De prijzen zijn prima. Ik zou even niet aan kunnen geven welk gebied de voorkeur heeft. Ik ga ze een beetje bekijken op internet. De datum van 24/3 is goed. Ben al eens in die periode naar Avoriaz geweest en de condities waren nog steeds erg goed. Mijn partner heeft te kennen gegeven niet mee te gaan. Ze heeft in die periode een oom in Australie die ze wilt opzoeken en zoveel dagen heeft ze gewoon niet.
Ik moet zeggen dat ik me erg op de skivakantie verheug en hoop dat er zich nog meer mensen bij aansluiten.
Met vriendelijke groet,
Wim S
P.S. Ik ga met de bus.

Dag Wim,
Les Menuires ligt op ongeveer 1850m hoogte, is wat authentieker en uitgestrekter dan Val Thorens.
Val Thorens is een meer virtueel dorp, ligt op ongeveer 2300m. Het is heel compact. Zowat elke accomodatie ligt vlak bij een piste.

Dus op vlak van ski-condities is Val Thorens beter, maar dat valt einde maart nog wel mee.
Val Thorens is iets duurder, maar vaak is in de basisprijs de lokale ski-pas inbegrepen en die uitbreiden (wat ik aanraad) naar Les Trois Vallées is goedkoper voor Val Thorens dan Les Menuires. In Val Thorens zit je altijd dichtbij een goedkopere winkel omdat alles gewoon dicht bij elkaar ligt. Wat in Les Menuires niet altijd het geval is en het kan zijn dat je of ver moet stappen of naar een duurder winkel moet gaan.
Ook is in Val Thorens de plaats waar de bus je afzet altijd op wandelafstand van de accomodatie en is er een zeer goede pendeldienst (navette). In Les Menuires kan het zijn, afhankelijk van waar je accomodatie ligt, dat het redelijk ver is van waar de bus je afzet en ik heb de ervaring dat de pendeldienst het nog al eens laat afweten (vorig jaar bij vertrek kwam de pendelbus niet opdagen en dan met de taxi de bus van Sunweb moeten narijden tot in Moutiers, het dal).
Ik heb de indruk dat voor groepen (bv 8 personen) er meer mogelijke accomodaties zijn in Les Menuires dan Val Thorens. Val Thorens is meer gericht op basic accomodaties voor 4 personen. In Les Menuires is het vaak iets luxueuzer en ruimer over het algemeen.
DirkG

*bericht bewerkt door DirkG op 01 dec 2022 14:47

Dirk - LIVE unITed

Heren,
Ik zou graag weer eens op wintersport gaan sinds te lange tijd.
Ik volg het topic al effetjes, maar begrijp ik het goed dat de div personen verdeelt zijn over verschillende appartementen/studio’s? Komt de gezelligheid van een grotere groep niet ten goede na het skiën / snowboarden, lijkt mij.
En hoe wordt het eten gedaan? Ieder voor zich, gezamenlijk, of buiten de deur?
Mvg,
Berry

Beste Berry,
enkel de periode en het skigebied (Les Trois Vallées: Les Menuires of Val Thorens) zijn vastgelegd.
Of het Les Menuires of Val Thorens wordt, en welke accomodatie(s) zullen we later met de ernstig geïnteresseerden bepalen. Zowel één groot appartement als meerdere kleine appartementen behoren nog tot de mogelijkheden.
Voor het eten is nog niets vastgelegd. Voorstel, maar bespreekbaar:
We doen onze inkopen ter plaatse, enkele duurdere zaken kunnen meegenomen worden vanuit Be/Nl. We kunnen zelf koken combineren met enkele keren uit eten gaan. Als je met de bus gaat moet je de laatste dag sowieso uit eten gaan, want de laatste avond zit je niet meer in je appartement. Voor wat gegegeten en gedronken wordt in het appartement, en klaargemaakt wordt voor op de piste, wordt de kost gelijk over de deelnemers gespreid. Tenzij er extremen of persoonlijke uitgaven zijn. Maar we gaan niet kijken wie wat op zijn brood smeert ;-)
Meer info vind je hier: https://www.wintersport.be/forum/topic/528121

ski-groeten,

Dirk

*bericht bewerkt door DirkG op 01 dec 2022 17:43

Dirk - LIVE unITed

Aan wim123: kan je eens kijken in je persoonlijke berichten. Bedankt.

Dirk - LIVE unITed

Inmiddels is de reis heel concreet, zie hier https://www.wintersport.be/forum/topic/528210

Dirk - LIVE unITed

Inmiddels hebben we een appartement met 5 geboekt en er gaat een bijkomend appartement geboekt worden. Kijk hier voor meer info: https://www.wintersport.be/forum/topic/528607

Dirk - LIVE unITed

Graag wil ik, na een prachtige week (3Vallées) begin januari wil ik in en/of rond maart weer naar de Franse Alpen. Ik ben net 75, vandaar mijn voorkeur voor de Frans Alpen. Ik ben zeer geoefend, maar liefst ski ik blauw en bij mooi weer ook wel rood. De tijd van zwart ligt inmiddels achter me. Het tempo mag, bij goed zicht, hoog zijn.

Huub

Dag Belleman,

momenteel hebben wij een concrete reis. Zie hier voor meer info: https://www.wintersport.be/forum/topic/528607
Ik heb je ook een persoonlijk bericht gestuurd.

ski-groeten,

Dirk

Dirk - LIVE unITed

Plaats een reactie