(Nieuwe) lady ski ervaringen of advies

Hoi!
Ik ski inmiddels 7 jaar op de Fischer progressor 800 Lady. Lengte van de ski is 155. Opzich een prima ski, maar het kriebelt om misschien eens naar iets anders te kijken. Ik zit denk ik tussen niveau 5 en 6 in. Ik ski van jongs af aan, maar merk dat ik steeds meer angst heb voor bijvoorbeeld ijzige pistes of buckels en dus ook op zoek ben naar wat zekerheid.

Waar ik verder naar op zoek bent:

  • eind van de dag makkelijker door pap of hopen skiën
  • überhaupt makkelijker skiën. Ik ben vaak de hele dag op pad met een fanatieke groep skiërs en boarders en ik wil gewoon lekker mee cruisen. Ik zoek dus volgens mij niet echt een ski waar ik zelf (te) veel energie in moet stoppen.

O, ik ben trouwens 1.68 en weeg 60kg.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen met ski’s voor vrouwen die op hetzelfde niveau als ik zitten en gewoon lekker willen skiën. En dat klinkt misschien lui en voor de beeldvorming: in ben in sportief goede conditie, maar wil gewoon wat relaxter gaan skiën :)

Zonder diepgaande kennis van zaken, maar wel een zeer tevreden gebruikster:
Ik heb Elan Insomnia Powershift en ben daar zo enorm blij mee.
Veel vertrouwen op ijzige en harde pistes, gemak in korte en lange bochten. Voor mij een echte pisteski die me veel zekerheid geeft maar waar ik ook lekker hard mee kan en fijn mee kan carven.

Ik herken me erg in je beschrijving van je niveau en hoe je je wintersport beleeft / wil beleven en kan je deze ski van harte aanbevelen.

(Heb ski’s van 1.70 bij lichaamslengte 1.79)
https://elanskis.com/eu/womens-skis/all-mountain/insomnia…

❄️

Toevallig net wat vrienden gesproken die aan het testen zijn. En de Elan Insomnia 16 en Elite komen er goed uit. Dus het zou zomaar kunnen dat eentje uit de Insomnia serie raak is.

Thank God summer is over!

Ga testen tijdens een van de test events bij Snowworld Zoetermeer. Binnenkort zijn er 2: https://shop.wintersport.nl/collections/boeken/tickets…

Bedankt nog voor jullie reacties! Ik ben er nog niet uit. Misschien op vakantie maar eens wat testen.

Elan is inderdaad een prima ski, maar dat zijn jouw progressors eigenlijk ook. Het probleem is denk ik meer dat je iets tegenstrijdigs zoekt. Enerzijds meer grip op ijzige pistes, waarvoor je eigenlijk een smallere & stuggere ski nodig hebt. Maar voor eenvoudiger door zachte sneeuw, ga je juist weer naar een bredere en soepelere ski.

Het missen van grip is echter niet echt iets waar ik de progressors van ken (oke, ik ken alleen de niet-lady versie, maar volgens mij is dat redelijk vergelijkbaar, behalve dat de lady ietst soepeler is met de binding iets verder naar voren). Hoe vaak laat je jouw ski’s slijpen (of slijp je ze zelf)? Het zou namelijk ook gewoon een wat bottere ski kunnen zijn.

Fischer RC4 SC 165 cm & Black Crows Camox

Plaats een reactie