Waar moet ik heen in Oostenrijk 1-4 december a.s.??

Ik ga begin december een weekend skiën in Oostenrijk. Waar moet ik heen, rekening houdend met de sneeuwcondities? Solden ken ik al erg goed, Ischgl ook. Hebben jullie andere tips?

Je kunt nu nog niks zeggen over de sneeuwcondities. Alles is nog mogelijk.
Gewoon afwachten.

https://www.wintersport.nl/forum/topic/527987

HUH??

DrPhil op 10 nov 2022 20:52

Haha, niet weer zo’n discussie losmaken. 😊

3 opties is niet genoeg, er moeten er blijkbaar meer bij… Ik vind het vooral vreemd dat je je een maand van tevoren zo druk maakt om sneeuwcondities maar wel al een vlucht vast legt. Zoals in het andere topic ook al beschreven, kies gebieden in alle windstreken van de Alpen en bepaal een week van tevoren, pas dan kan je met enige zekerheid zeggen wat de sneeuwcondities zijn.

Dan rest mij niets anders dan te melden dat je in Innsbruck moet overstappen op een vlucht naar Grenoble om vanaf daar weer verder te reizen.
Als het toch al vastligt qua reis, boek dan ook een transfer en hotel in eender een gletscherskigebied naar keuze dichtbij. Ofwel Sölden/Gurgl, ofwel Stubai, of gok op Mayrhofen/Tux. Ischgl kan ook, maar is ook een best lange reis. Mijn keuze zou iig niet te lang reizen vanaf het vliegveld zijn, en dan is Stubai de meest logische.

3 opties is niet genoeg, er moeten er blijkbaar meer bij… Ik vind het vooral vreemd dat je je een maand van tevoren zo druk maakt om sneeuwcondities maar wel al een vlucht vast legt. Zoals in het andere topic ook al beschreven, kies gebieden in alle windstreken van de Alpen en bepaal een week van tevoren, pas dan kan je met enige zekerheid zeggen wat de sneeuwcondities zijn.

JelleK op 10 nov 2022 21:06

Wat een negatievelingen en moraalridders hier op het forum! Wintersport is iets dat mij feelgood bezorgd. Na een twee jaar zonder probeer ik het optimale gebied te vinden omdat ik er zo’n zin in heb. Ik probeer wat tips te verzamelen en wat een vreselijk negatieve reacties!

Ik probeerde mijn vragen al te verwijderen, maar dat lukt helaas niet. Wat een negativiteit hier op het forum.

en w> 3 opties is niet genoeg, er moeten er blijkbaar meer bij… Ik vind het vooral vreemd dat je je een maand van tevoren zo druk maakt om sneeuwcondities maar wel al een vlucht vast legt. Zoals in het andere topic ook al beschreven, kies gebieden in alle windstreken van de Alpen en bepaal een week van tevoren, pas dan kan je met enige zekerheid zeggen wat de sneeuwcondities zijn.

JelleK op 10 nov 2022 21:06

Ik denk dat het komt omdat de meeste tips al gegeven zijn en deze nieuwe vraag niet heel veel toevoegt.
Wat anderen al aangaven: er is behalve op de gletsjers nergens zekerheid begin december. Het kan fantastisch zijn, maar ook heel slecht. En gebieden dicht bij elkaar in de buurt, zullen weinig verschil in condities hebben.
Begin december is altijd een gok, dus wil je de beste condities dan leg je niets vast tot een aantal dagen van tevoren. Wil je wel zekerheid, dan zijn de gletsjers een optie.

Dat meneer de topic opnieuw opent is niet zo gek, vorige topic alleen maar azijnzeikers die zeuren omdat meneer de mogelijkheid heeft genomen om te annuleren. Je betaald er meer voor, moet de accommodatie maar niet kiezen voor deze mogelijkheid. Dus echt tips kwamen er niet van af, alleen moraalridders die denken beter te weten. Sinds wanneer is gebruik maken van een service niet eerlijk tegen een verhuurder? Ik wens je succes met het vinden van een leuk skigebied!

Hoe Hoger Hoe Beter

Het topic is daar inderdaad redelijk mee ondergesneeuwd, maar wat ik aangeef is ook zeker benoemd.

Bovendien was de initiële (ondergesneeuwde) vraag waar hij een goede leraar vindt in 1 van zijn 3 opties… En nu gaat de vraag over waar hij heen moet gaan.

Grappig genoeg was juist die vraag wel enigszins beantwoord tussen alle reacties over zijn schandalige ;) gedrag door.

Het is en blijft gewoon onzeker begin december. Het is vast geen populaire vraag die ik stel, maar ik stel hem toch: tot wanneer mag je annuleren? Oftewel; kun je de keuze nog uitstellen?

Plaats een reactie