Sölden Restaurant Tips

Dag wintersportliefhebbers!

Vanaf 10 december ben ik (Frederik) met een groep van 12 vrienden te vinden in Sölden. Het is mijn 1e keer in dit skigebied.

In het verleden is al gebleken dat last minute een restaurant vinden voor zo’n grote groep een uitdaging kan zijn. Ik ga graag lekker uit eten dus ik wil ook niet in het 1e het beste restaurant gaan eten.

Daarom hoor ik graag van jullie wat jullie ervaringen zijn in Sölden op culinair vlak.

Een stevige schnitzel, tiroler gröstl of spare ribs kunnen mij enorm smaken na een dagje op de piste.

Tips qua restaurants op de piste zijn ook welkom.

Wij zullen verblijven in Regina’s Well Appart.

Alvast bedankt!

Groeten uit Gent!

null

Dag Frederik, je zou eens bij 's Pfandl kunnen kijken .Ligt wat hoger in het dorp. Grote groepen kunnen ze hier wel kwijt.
Leuke authentieke sfeer ook.

Enkele leuke restaurants zijn:

-Grauer Bär: Niet echt traditionele gerechten maar wel kwalitatief goed eten voor een acceptabele prijs.

-'s Pfandl: Zoals benoemd hierboven een leuke authentieke sfeer. Te bereiken via dorfbahn: Innerwald. Hier moet je zijn voor Oostenrijkse gerechten.

-Werkstatt: Grote porties, altijd druk. Prijs-kwaliteit is in orde. Leuk ingericht maar krijg hier wel altijd de indruk dat het een vreetschuur is.

-Philipp: Ligt iets hoger maar je stapt hier vanuit het bergstation van de dorfbahn Innerwald zo het restaurant binnen. Niet al te groot maar wel een ruime keuze. Verwacht geen kwalitatieve hoogstandjes maar ook hier is de prijs-kwaliteit verhouding goed.

-Nudeltopf: Misschien niet geschikt voor een avond te dineren maar als je zin heb in een pizza dan wel. Grote pizza’s en prima van smaak. Ook om af te halen.

Grauer Bär

Edwin van Riel

Persoonlijke aanraders voor op de piste vind ik:
-Annermaries Hühnersteign.
-Eugene’s Obstlerhütte.
-Rotkogelhütte.
-Heidealm

Eugen’s Obstlerhütte :)

Onze absolute top tip: Gampe Taya! https://goo.gl/maps/4Ne7oqLR9CNaLbM97

Vooral 's ochtends eerst een uur knallen op lege pistes en dan aan het geweldige ontbijt met uitzicht over de bergen… Werkelijk hemels

Corso voor Italiaans eten, dikke prima daar en voor prima prijzen. Altijd druk. Goede wijn ook.

*bericht bewerkt door DaphneK op 15 nov 2022 14:54

Bubis schi&almhutte bij de heidebahn.

-Annermaries Hühnersteign.

mega grote hamburgers daar! en lekker.

-Eugene’s Obstlerhütte.
goeie spare-ribs

Dat restaurant bij de gaislachalm vind ik ook erg goed, en tevens is dat ook en erg mooi rustig gedeelte van sölden.

Fischer RC4 SC 165 cm & Black Crows Camox

Annemaries Hühnersteign is de aanrader aan de piste wat mij betreft. Wel een hele populaire hut, dus houd daar rekening mee.

In het dal heb ik goede ervaringen gehad bij Grauer Bär, zowel als hotelgast als a la carte gast.

Pizzeria Milano vond ik daarentegen niets. Heeft weinig weg van fatsoenlijk Romeins, Napoletaans of Casertaanse pizza en was nogal inspiratieloos.

Plaats een reactie