Shortski 27-31 dec. - welk(e) regio / skigebied?

Ik weet het, niet de meest ideale week voor een shortski maar gezien de combinatie van kerstverplichtingen, oud & nieuw festiviteiten en de drang om te gaan skiën zouden een maat en ik toch nog even een paar dagen de sneeuw willen opzoeken tussen 27 en 31 december.

Zat zelf te denken aan:
-Max ~9,5 uur rijden vanaf Scherpenzeel (nabij Ede/Veenendaal)
-Niet te toeristisch / bekend zodat er nog wellicht nog wat (betaalbare) accommodaties beschikbaar zijn
-Degelijk aanbod voor 3 skidagen of meerdere kleine gebiedjes op acceptabele rijafstand

Pizol, Flumserberg, Malbun?
Hoch-Ybrig?
Bregenzerwald?

Eventuele (slechte) ervaringen met een shortski in deze periode zijn uiteraard ook welkom

Gang is alles

Montafon wellicht een idee?

Excuses, helemaal vergeten: het liefst ook een gebied waar ik 's winters nog niet geweest ben of al heen ga.
Dus bijvoorbeeld geen Salzburger Sportwelt, Ski Arlberg, Damüls, Montafondal, Brandnertal, Arosa / Lenzerheide, Kitzbühel, Skiwelt, Ötztal, Pitztal, Kaunertal, Portes du Soleil.

Gang is alles

Ehrwald.

Grindelwald?

Life is what happens while you were checking your phone

Engelberg Titlis: makkelijk bereikbaar (je moet niet de Alpen in of door) en hoog genoeg zo vroeg in het seizoen.

Flumserberg is echt een weekend gebied, daar komen veel toeristen uit Zurich op af omdat het aan de snelweg ligt. Dus dat zal wel heel druk zijn in dit periode.
Ik zou vooral niet te vroeg boeken, een kamertje voor 2 is altijd ergens te vinden.
Nog wat tips:

  • Toggenburg
  • Hornerdorfer (checken of er tzt genoeg open is)
  • Tannheimertal
  • Hochzeiger
  • Scuol
  • Bregenzerwald: een aantal kleine gebiedjes met overkoepelende skipas (oa: Andelsbuch/Oberstaufen/Bödele)
It's all about the turns duuuuuude!

Kleinwalsertal - ik vermoed wel druk die periode

Laax-Flims?

Vorig jaar in dezelfde periode ben ik een lang weekend geweest en een appartement geboekt in Wörgl.
Bewust een centraal gelegen dorp gekozen om vanuit daar meerdere gebieden te bezoeken.
Toen geskied in Westendorf maar door slechte condities uitgeweken naar het hoger gelegen Hoch Zillertal (Kaltenbach + Hochfügen). Dat was echt verrassend mooi!

Zie ook de snowshow over het gebied hieronder: https://www.wintersport.nl/weblog/13/11/2022/het-skigebied-i…

Wanneer je een skipas koopt voor 2 dagen of meer krijg je de zillertaler superskipas. Daarmee kun je ook naar de bekendere gebieden Gerlos, Mayrhofen, Hintertux etc. mocht je dat willen.

Rijd overigens zelf altijd snachts zodat je een dag extra kunt skien, en het is lekker rustig op de weg.

*bericht bewerkt door JMI op 01 dec 2022 09:13

Dank voor de input allen! Ik zal laten weten wat het uiteindelijk wordt

Gang is alles

Het is uiteindelijk Kronplatz geworden haha… Vanwege het -zo goed als- volledig verregenen van de Noord-Alpen hebben we toch maar voor een gebied ten zuiden van de Alpen hoofdkam gekozen waar al genoeg gevallen is/ genoeg open is. Morgen de eerste skidag!

Gang is alles

Plaats een reactie