Head Kore 93 advies

Aangezien ik toe ben aan nieuw setje ski’s , ben van zin de HEAD Kore 93 2022/2023 te bestellen ,
Ik kan deze samen met Attack 14 Gw binding bestellen voor €590 via werknemer van gekende keten .

Dit lijkt me goede prijs ?

Ben zelf (semi)gevorderde all round skier , wel voornamelijk piste met een 30 jaar ervaring en denk dat dit wel een goede keuze van ski is ( wou graag eens een lichtere ski van gewicht)

Ben zelf 1m83 75 kg ,dus ik zou opteren voor 1m177 ?

Winterse ardennengroetjes :-p

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 05 dec 2022 09:18

Heb je er al eens mee geskied? je kunt beter een ski kopen die bij je past, dan een ski die net even wat goedkoper is, maar voor jou niet werkt.

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Heb je er al eens mee geskied? je kunt beter een ski kopen die bij je past, dan een ski die net even wat goedkoper is, maar voor jou niet werkt.

Veenhoorn op 05 dec 2022 09:27

De vorige versie heb ik kunnen testen . Toen niet gekocht vanwege corona .
Zijn “response” en lichtheid vond ik een goede eigenschap .

Ik ga er van uit dat dit wel ongeveer hetzelfde is …

Ik ben zelf 176 en rond de 70-75KG en ski op 180 (2019 model)
die ‘tip en tail rockers’ zijn behoorlijk, ik zou met jou lengte langer dan 177 nemen.

Lijkt me dat er wel betere keuzes zijn als je voornamelijk op de piste skied. Ze zullen het vast prima doen op de piste, maar daar zijn ze uiteindelijk niet voor gemaakt

Als je voornamelijk op piste skied kan je wellicht ook even kijken naar de smallere Kore modellen, richting 85 ofzo. 93 ondervoet vind ik echt wel breed als je alleen maar op de piste komt. Moet je ook meer moeite doen om ze echt op z’n kanten te krijgen. Maar uiteindelijk is dat is voorkeur natuurlijk en moet je vooral doen wat jij persoonlijk prettig vindt :)

Ik vind 93 inderdaad ook wel aan de brede kant voor alleen on-piste. Maar, is er geen mogelijkheid om de ski’s ergens te testen, je voelt zelf toch het beste wat je er van vindt.

Fischer RC4 SC 165 cm & Black Crows Camox

Ik vind 93 inderdaad ook wel aan de brede kant voor alleen on-piste. Maar, is er geen mogelijkheid om de ski’s ergens te testen, je voelt zelf toch het beste wat je er van vindt.

dennisdennis12 op 05 dec 2022 11:43

Heb deze breedte reeds getest 3 jaar terug , en dat (piste) ging met dit type zeer goed (omdat ze zo licht zijn wss)
Wil in de toekomst wel eens wat meer poeder proberen , skirouten doe ik sowieso al graag en merkte dat mijn huidige (versleten) ski’s daar toch tekort kwamen kwa “float” …

*bericht bewerkt door evert op 05 dec 2022 14:23

Goed om te horen dat jouw techniek zo goed is. Mij lukt het niet om er fatsoenlijk mee te skiën op een harde piste.

Ik vind het een fijne ski.
Carved nog best makkelijk voor die breedte.
Voor echt diepe poeder is die naar mijn zin iets te smal.
Maar op verspoorde pistes met pap en bulten is die top.

Ik zou hem zelf ook een maatje langer nemen. 183 moet zeker kunnen.

Ben zelf 179 en heb ze in 177 maar vind ze eigenlijk te kort.

Ik vind 93 inderdaad ook wel aan de brede kant voor alleen on-piste. Maar, is er geen mogelijkheid om de ski’s ergens te testen, je voelt zelf toch het beste wat je er van vindt.

dennisdennis12 op 05 dec 2022 11:43

Heb deze breedte reeds getest 3 jaar terug , en dat (piste) ging met dit type zeer goed (omdat ze zo licht zijn wss)
Wil in de toekomst wel eens wat meer poeder proberen , skirouten doe ik sowieso al graag en merkte dat mijn huidige (versleten) ski’s daar toch tekort kwamen kwa “float” …

evert op 05 dec 2022 14:22

In welke omstandigheden heb je ze gestest? Ik ken iemand die ze heeft en door verstoord terrein en in de sluch top. Op harde piste is 93 qua breedte best hard werken en als je zo een week hebt met die condities niet optimaal, zou ik eerder richting de 85 mm gaan. Met 93 is er echt wel een heel eind door de poeder te skien qua float, ligt ook veel aan je techniek. Als je veel skiroutes doet, die bij iedere sneeuwval volledig aan bonken geskied wordt volstaat 93 prima, maar kun je ook met 85 uit de voeten.
En die dagen dat er 50 cm vers naast de piste op je ligt te wachten zijn veelal schaars.

*bericht bewerkt door Pascal6 op 05 dec 2022 18:25

Hmmm ,zal eens navragen of ik de Kore 87 eens kan testen … (indoor dan wel)
Gezien het advies misschien beter .

*bericht bewerkt door evert op 06 dec 2022 07:50

Plaats een reactie