Midlayer - wat dragen jullie?

Gewoon nieuw donsjasje halen bij de deca… Qua prijs is er bijna niet beter.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Gewoon nieuw donsjasje halen bij de deca… Qua prijs is er bijna niet beter.

MountainHugger op 08 dec 2022 14:10

Precies, ik heb deze: https://www.decathlon.nl/p/donsjas-heren-tussenjas-heren-fr9…

Super dun, licht en flexibel maar biedt voldoende warmte op de plekken waar je het nodig hebt.

Wat wordt er door de bezoekers hier gedragen onder een hard shell broek (en dan voornamelijk als het -10 bijv is) ?

*bericht bewerkt door Sling op 11 dec 2022 12:19

Alleen een lange thermo-broek… en dan bedoel ik een driekwart, die dus begint boven je skisokken. Dat zit prettiger.

*bericht bewerkt door Demtsjenko op 11 dec 2022 13:42

Gebruik alleen nog maar wol (devold ,Ulvang, aclima). Dunne wol shirt of de dikkere versie. Geen gebreide trui, alhoewel sommigen dat hier wel aan hebben. Als erg koud is de dunne en de dikke over elkaar. Er over heen gevoerde Norrøna Goretex, of een donsjas onder de -10.

Ik zweet snel, en al t andere spul gaat stinken.

Wat wordt er door de bezoekers hier gedragen onder een hard shell broek (en dan voornamelijk als het -10 bijv is) ?

Sling op 11 dec 2022 05:14

Een iets dikkere lange onderbroek, meestal merino. Als het nog kouder wordt, een gewatteerde 3/4 broek van Swix, met zijritsen, om te ventileren, of hem compleet uit te trekken, zonder dat de shell broek uit hoeft.

Wat wordt er door de bezoekers hier gedragen onder een hard shell broek (en dan voornamelijk als het -10 bijv is) ?

Sling op 11 dec 2022 12:14

Ik draag een wollen lange broek van Craft en die heeft me de laatste jaren nooit in de steek gelaten. Stinkt ook niet na weekje, ondanks dat het niet bv. merino is. Dat onder een volledig ongewatteerde hard shell.
Al wel eens wat kouder gehad op de lift maar nooit genoeg om een dikkere variant thermo te overwegen. Ook vaak de zon gezien dus dat maakt wel verschilletje in gevoel.

Denk er wel eens aan om ook zo’n gewatteerde broek met ritsen te kopen zoals @Slim - Swix ga ik dus eens opzoeken. Heb ze ook al bij Decathlon gezien maar niet in mijn maat - en heb de skibroek nooit bij om te passen.
Tips daarrond welkom!

Het is o zo hard genieten.

Patagonia R1, R2 en de daarop volgende tekst van Marijnt…wellicht is het tegen het zere been maar in mijn vriendengroep zouden ze een damesnaam op een hoodie printen en dat aan je geven. Je doet het lijken of je ‘stoer’ de hele merklijn hebt gekocht maar ondertussen lees ik iets enorms sneus af aan het bericht an sich.

Wellicht is het tegen het zere been maar ik breng het slechts even over.

Bonfix op 07 dec 2022 16:56

Ik breng ook slechts iets over, daar vraagt de topicstarter om toch? Wat jij er van vindt is fijn voor je. Dat ik alles van 1 merk heb is mijn keuze. Ik ben voor mezelf bezig en jouw commentaar daarin raakt mij niet. Dat jij mij sneu vindt omdat ik dat zo heb zegt meer over jou dan over mij. Je hebt helemaal gelijk dat het weinig uitmaakt, maar het is ook maar net hoe je er mee bezig bent. Veel plezier deze winter!

Plaats een reactie